Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 januari 2020

Av Malin wiper - 10 januari 2020 13:30

 

När vi tagit vår första promenad för dagen så gick vi förbi Håkans hembageri som är en höjdare. Vi orkar inte baka och vi får ju besök i morgon så vi gick in för att handla lite.


Klicka här för att se vad jag skrev om dom 1 december 2019. I det inlägget fick jag bättre bilder

 

 

Här ser ni hela presonalen och alla lika glada och trevliga. Tyvärr så blev bilden inte så bra trots att jag hade blixten. Jag skulle verkligen behöva lite extra belysning till kameran när inte blixten räcker till. Det blir för mycket gult och rött. Jag fick arbeta med bilden ett tag men det funkade inte fullt ut men jag tar ändå med den. Skall försöka få fota dom utomhus nästa gång då våren dyker upp

 

                             


                                                                  Real 

Klicka här för att höra en gammal låt som heter Den glade bagaren i San Remo.


 

En gullig fin tjej kom ut med färdiga semlor klara för försäljning. Dom har även jättesina frestande wienersemlor.

 

 

Vilka läckra Parisare, fulla med fluffig grädde. Till vänster lockande  cocoskakor. Min mamma bakade ofta kokoskakor men då hette dom "Kokostoppa" och såg ut som en bergtopp

 

 

Dom har en annorlunda form på sina hallongrottor. Dom är mina favoritkakor och jag köpte 4 st som jag frös in. Man kan äta allt men inte alltid så när vi har besök så kan jag ta nåt men inte alla sorter som jag gjorde förut. Jag har fått lite mindre sötsug nu och det känns bra.

 

 

Dom har fantastisk fint och gott matbröd. Ovan ser ni läckra panin riche

 

                               


                                     Slikkepott

 

Min man köpte två påsar gårdagens bröd som hängde ihop och det var massor av bröd och kostade bara 40 kr. Ett var med russin och det andra är ett kuvertbröd. Vi fryser ner så kan man ta upp eftersom. Det vörtbrödet vi köpte hos dom i julas var fantastiskt gott och honungsglaserat på kanterna

 

 

Vi köpte med oss en sån här frestelse som är en kladdkaka i härlig utforming och dekoration. Det var modigt av oss som undviker sötsaker. Vi skall frysa in den och ta upp när vi får besök och snart skall vi bjuda hem folk som vi lovat ett tag nu. Kakan kostar 55 kr och det är inte dyrt för den var rätt stor

 

                                                

 

 

Denna skylt har jag missat som sitter på husets långsida. Den är ju urläcker med den glada bagaren

 

       

Passenger med Hotell California (The Eagle cover). Nu skall vi ut en sväng igen för vädret är så härligt nu med klar himmel, några kallgrader och solsken. Jag börjar bli piggare och både nacken och öronen är bättre så jag är på banan igen. Ha nu en fortsatt härlig fredag mina fina besökare

 

                                               

#Håkans #Semlor #Parisare #Matbröd #Skylt #Passenger

Av Malin wiper - 10 januari 2020 08:15


                           

 

Jag såg denna film My one and only för några dagar sen. Det är ett adventure, biography, comedy från 2009 i regi av Richard Loncaine. I rollerna ser vi: Renée Zellweger, Logan Lerman, Kevin Bacon, Troy Garity, David Koechner, J.C. MacKenzi mfl

 

                                       


                                                                                ebay 

 

Handlingen

 

En film som utspelas på 50-talet, där en glamorös kvinna vid namn Anne Deveraux börjar en resa för att finna en rik man som ska hjälpa henne själv och hennes söner att få ett drägligare liv.
 
Recension
 
Jag tycker filmen var mer drama än komedi än om det dök upp lite dråpliga situationer. Jag blev djupt påverkad av det tragiska i hela situtatione gällande denna familj med mamman i centrum. Alla spelade sina roller bra men Renée Zellweger var i en klass för sig. Den tidsenliga miljön och kläder var helt fantastiska så den var ändå njutbar trots tragisk underton. Den är lite svår att beskriva men jag satt på nålar och kände med familjen det handlade om och undrade hur allt skulle sluta. Det är en känsla i filmen som jag inte får fram så se den gärna

Jag ger filmen 3 starka veteranbilar av 5 möjliga i betyg
 
animated-car-image-0316animated-car-image-0316animated-car-image-0316
 
      
Tre nätter i rad så har både min man och jag vaknat på klockslaget 03.31, vad kan det betyda tro?. Sen har vi efter ett tag somnat om. Jag känner mig i alla fall rätt utvilad och dessa promenader har gjort mig lite aktivare. Min man skall till Vårdcentralen för diabeteskontroll och sen ringer han mig så jag kan möta upp honom för dagens första promenad. Sen skall vi städa lite för i morgon kommer min mans bror hit. Först fikar vi härhemma sen skall han hjälpa min man att montera in en kylare i vår äldsta stationära dator. Efter det så skall vi gå ner till centrum och äta sushi på Dala Sushi för svågern var nyfiken på sushibaren. Han kommer inte att bli besviken för sushin där är fantastiskt god. Klicka här för att se när vi var dit ett tag efter att dom öppnat. Nu skall jag in i duschen så jag önskar er en både bra och njutningsfull dag
 
 
                        
 
 

 

#One #Richard #Renée #Dala

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards