Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 januari 2020

Elvis Presley och ett skolminne

Av Malin wiper - 8 januari 2020 08:30


 
SVT


Om Elvis Presley hade levt i dag så hade han fyllt 85 år. Det var min väninna Lena i Göteborg som talade om för mig. Hon bistår mig med uppgifter och tips och det är jag så tacksam för. Han blev tyvärr bara 42 år och det känns så tråkigt för han var en sån tidlös artist som fortfarande är älskad av många. Ingen har sån personlig röst som han än om dom försöker efterlikna. Det var en ton som inte gick att ta miste på. Han var en naturbegåvning. 

 

                    animated-music-image-0301                               animated-music-image-0301 

SVT Play kan man se en hyllningskonsert till Elvis. Jag såg den men den föll inte mig i smaken för det var så uppenbart att artisterna som var med inte var rätt personer så jag blev rätt uttråkad. Det finns ingen som sjunger Elvis bätttre än Elvis själv. Det känns som det handlade mer om dom musikerna som var med än om Elvis men det är ju i min smak.

 

     

Elvis med Return To Sender. Det var den första låt jag hörde med Elvis. En klasskamrat till mig som bodde hos sin mormor och morfar frågade om jag ville följa med henne hem efter skolan. Dom hade en skivspelare hemma och flera LP skivor med Elvis . Hon la på skivan och vi satt oss ner på golvet framför grammofonen och diggade. Därför glömmer jag aldrig den låten och känslan. Efter det fick vi saft och nybakta bullar. Min klasskamrat blev sen frisör i Sundsvall men jag tappade efter ett tag kontakten med henne. 

 

                                         animated-king-image-0026 Elvis The King

 

                        

Här ser ni en bild på skolkamraten och mig. Det är jag den mörka till höger och Miss A till vänster. På denna bild var vi i Västhagen i sundsvall på frilufsdag med en lärare. Jag har för mig att vi fick lite uppgifter att lösa. Jag vet inte varför jag tog av mig mina solglasögon inför fotot. Då skulle man ha högt tuperat hår med massor av spray. Bara nåt år senare så var man hippie istället..  . Jag har skrivit om detta förut men det var ett tag sen nu och minnet passade så bra in i detta inlägg

                   

 

Då har det redan blivit onsdag och helgen närmar sig. Tyvärr har jag fått sån värk i höger öra och det kliar så jag blir galen. Har man en nackskada så kan man även få besvär med öronen. Nu väntar jag bara på att det skall släppa med dom behandlingsmetoder jag har lärt mig. Det gäller att variera mellan sittande, gående och lite fixande hemma. Nu skall vi snart gå ut igen på en promenad så jag säger hej till er med hopp om att ni får en fin onsdag

 

#Elvis #Klasskamrat #Västhagen 

 
 
Amisa

Amisa

8 januari 2020 13:12

Kul att få höra om hur det var förr!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

8 januari 2020 13:13

Vad kul att du tycker det. Jag har ju varit med ett tag och hoppas få uppleva några år till.

Ha en fin dag och tack för att du tittade in

Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards