Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 januari 2020

Ford Galaxie, Ford Mustang, Elbilspoolen och Shawn James

Av Malin wiper - 3 januari 2020 14:45

 

Nu halkade jag in på ett bananskal..   efter en trevlig dag med elbilen. Vi kunde inte vara ute så länge som vi tänkt för jag fick ett yrselanfall i Västerås och var tvungen att stå stilla en stund och luta mig mot min man. Jag har en period med större problem från min nackskada. Vi fick lämna tillbaka elbilen tidigare och jag kan bara sitta korta stunder vid datorn och variera mellan nackkrage och icegelépåse. Nu skall jag ta det lugnt och kolla på en film jag köpte på second hand. Vi både fikade och åt ute men det skriver jag om i ett annat inlägg

 

                     animated-banana-image-0025           animated-banana-image-0025           animated-banana-image-0025           animated-banana-image-0025           animated-banana-image-0025 

 

Klicka här för att se när jag gjorde banansushi 2015

 

 

När vi var på väg in på gamla vägen för att åka till Erikslunds Shoppingcenter så föll min blick på denna läckra Ford Galaxie från 1963. Den var inne för reparation på verkstan i närheten

 

       

 

Här satt den rejält fast

 

                                                                              

 

     

 

                


                                               Jari Mäki Oy

 

Så här ser den ut baktill

 

  

På samma parkering fanns denna svarta Ford Mustang men jag hittade inget årtal på nätet.

 

                        


                                                                   Ford 

 

En lite nyare bil som också skall få sig en "Make over"

 

    

Här kommer en Frank Sinatra cover med Shawn James. Låten heter That's life. Shawn James är född i Chicago, USA och ären amerikansk  blues-, folk & soulmusiker. Han är känd för sitt soloarbete och uppträder med sitt band The Shapeshifters

 

                        

 

#Bananskal #Galaxi #Mustang #Shawn

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

3 januari 2020 17:40

Ta det varligt Malin, vila och sköt om dig!
Helgkram

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

3 januari 2020 18:08

Tack för din omtanke Karin, det värmer. Jag är lite bättre nu men väldigt skör i nacken men gör allt jag kan för att lindra. Fick ta alvedon och iprem för att kunna slappna av.

Sitter nu bara 15 minuter åt gången vid datorn så det tar lite tid med inläggen som får bli lite kortare.

Ha en fin helg
kramar från
Malin

 
Bittan

Bittan

3 januari 2020 22:55

Hej Malin! Krya på dig! Ta det lugnt nu och försök slappna av och sitt inte för mycket med datan. Tänker på dig! En stor kram från Bittan❤

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

3 januari 2020 22:57

Tack för din omtanke Bittan, det värmer. Jag tar det lugnt och kurerar mig så gott det går. Stor varm kram tillbaka från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards