Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 december 2019

Omtanken Second hand Skinnskatteberg del 2, Järnvägsstationen och Diana Ross

Av Malin wiper - 17 december 2019 08:00

Lite fler bilder från Omtankens second hand i Skinnskatteberg dit vi var i lördags. En stor ren stoltserade i skyltfönstret. Det var en fröjd för ögat för dom hade pyntat så snyggt


 

En färgstark docka i förgrunden


 

En gammal fin barnvagn med lite retrosaker på vagnen


 

Sen såg jag denna kartong som innehåller nåt jag letat efter. Det är ett tidningsställ för vägg och det är inte så skrymmande utan lite plattare än en del andra. Det skall vi ha i vår lilla toalett på ett ställe jag sett ut. För att jag skall sitta kvar på toaletten så länge det behövs så har jag förstått att jag måste ha tidningsställ i toaletten..  . Jag har alltid för bråttomt men med en tidning i handen så får man mig att stanna kvar lite längre..  . Vi har ju även ett stort badrum och där kan vi ha ett ställ på golvet. 

 

                                           

 

Stället heter Flexi Plus, The designed brochure rack, ideal plast. Det är egentligen för blanketter men passar bra för några få tidningar också. Jag visar hur det ser ut när vi fått upp det på väggen i morgon. Klicka här för att komma in på ett ställe där det kostar 220 kr men vi har köpt det för 25 kr, och det var helt nytt


 

Efter det hittade min man dvd-box med musik från Motown Essentials. På Amazon kostar den kostar 400 kr men vi köpte den för 40 kr och den är helt ny och inte ens spelade. Klicka här för att komma in på ebay för att se att den kostar där från 629-700 kr. Min man gjorde ett fynd

 

 

Så här många dvd skivor finns det i boxen plus en liten bok ang dessa

 

     

En av dvd skivorna innehåller musik med Diana Ross & The Supremes. Jag väljer låten You Can't Hurry Love. 



 

På det lilla fina torget utanför Omtanken kan man se denna skulptur som hade en kul form som gör att den ser olika ut från olika håll


 

Jag fotade även den fina gamla Järnvägsstationen. Nästa gång vi åker dit skall vi se oss mer omkring och även gå in i stationshuset och åka runt lite i Skinnskatteberg. I stationsbyggnaden har Restaurang & Pub Station. I går hade vi lite duggregn och en grad varmt. I dag har jag lite att göra inomhus och jag visar upp vad lite senare i dag. Önskar er nu en härlig tisdag mina fina besökare

 

                   animated-christmas-train-image-0005 

 

 

#Omtankens #Ren #Barnvagn #Tidningsställ #Motown #Diana #Skulptur

 
 
Ingen bild

Kerstin Wiselqvist

17 december 2019 15:35

Skulpturen är ett vackert vattenfall sommartid.
Bra reklam du gav Omtanken. Tack för det

Malin wiper

17 december 2019 20:32

Tack för att du talade om detta för mig. Det skall bli roligt att se skulpturen då. Det var ett fantastiskt ställe som har ett passande namn till det dom åstadkommer

Tack för att du tittade in
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards