Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 november 2019

Snölandskap, Welch Terrier och Macy Gray

Av Malin wiper - 29 november 2019 09:30

 

Hurra!. Det har kommit lite snö och är 3 grader kallt. Jag piggnade till av det härliga ljuset som mötte mig på morgonen. Nu vill jag bara ut och njuta av snön innan den försvinner igen. Resten av bilderna i inlägget är från i går och då var det snöfritt

 

     

Jag hittade en version av Winter Wonderland med Macy Gray. Hon har en härligt hes röst som tilltalar mig. Hon är en amerikansk R&B sångerska, känd för sin specifika, lite raspiga röst. Förebilden för hennes sångsätt är Billie Holiday och Bette Davis. Gray har gett ut sex studioalbum och har medverkat som skådespelare i ett antal filmer samt producerat skivor

 

         animated-snow-image-0094  

 

Nu jobbas det för fullt i portuppgången bredvid oss med att slänga ut gamla lägenhetsdörrar och sätta in nya säkerhetsdörrar. Nästa vecka kanske dom hunnit till oss och vi får besked några dagar tidigare.


 

Här på ett flak ligger några gamla dörrar och som ni ser så hade vi regnvått i går precis som november sett ut tills nu då några flingor letat sig till våra trakter


 

När vi sen promenerade ner mot centrum för att handla så har dom nu asfalterat klart framför ett hus vi brukar gå förbi. Jag följde ju denna procedur med min kamera med både bilder och filmklipp. Kolla bakåt i bloggen


 

Här på centrumhusets sida så kan man gå under tak hela vägen. Centrumgatan är jättelång


Nu dök jag på en fin hund igen i form av en Welch Terrier som heter Sune och är 1,5 år gammal..  Tack matte för att jag fick fota din härliga hund

 

Nu får vi snart ställa klockan på ringning för vi vaknar varje morgon efter 09.00 och så mycket av dan försvinner innan vi är klara. I vanliga fall brukar vi vakna 07.00 men det är mörkret som lurar oss. Det ser även ut att bli sol så i dag kommer man att piggna till. Nu avslutar jag denna gång och önskar er en härlig dag vad ni än skall hitta på. Fredag igen!!! och snart är det första advent. 

 

            

 

#Snö #Macy #Lägenhetsdörrar #Asfalterat #Terrier  

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

29 november 2019 10:02

Hej o hå!
Nu får tjuvarna jobbigt igen-nya dörrar.
Jag åker till ackademiska idag med ögat-Får se va doktor Håkan säger.Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

29 november 2019 12:52

Det känns tryggt att vi får säkerhetsdörrar. Hoppas det går bra på Akademiska så du får hjälp med ögat

Ha det bra
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards