Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 september 2019

Av Malin wiper - 29 september 2019 12:00

   

Svågern dök upp hos oss vid 10.00-tiden och då hade vi fika klart och satt en stund och pratade. Ute regnade det och var grått men inte så kallt. 

 

                                 


                                                                     Cellbes

 

Efter det så tog vi en promenad ner till Centrum där dom har ballongdagarna. Vi såg denna husbil på Ingo-macken. Jag kan inte få fram på google vad det är för husbil eftersom man såg inte sista siffran på registreringsskylten. Det är i alla fall en äldre modell av husbil och jag gissar på 1980-talet



 

Överallt är det satt ballonger och det känns så festligt


 

Även i träd som här med höstlöv rutomkring. Hösten är min favoritårstid och då jag mår som bäst

 

Några börjar tappa luft


Sen var det slut på det roliga. Nu får vi vänta tills nästa år innan Ballongdagarna återkommer


 

Garnstugan hade sin sista öppna dag i går. Bilden ovan tog jag för flera dagar sen men nu har hon sålt så mycket så det gapade tomt häromdan. Känns konstigt när butiker läggs ner men vi får se om det dyker upp nåt där så småningom men ingen törs nog satsa för små kommuner har det svårt nu. Jag önskar henne lycka till i fortsättningen vad hon än kommer att syssla med


 

Matpiraten säljer dom ofta fin lax och annat fisk till pangpris. Jag fick en bild då en trevlig tjej visade upp laxsidan för mig och den kostar nu 99 kr/kg annars 179 kr/kg. Vi har köpt både en sån och en röding för fisken hos dom är supergod, färsk och fräsch


 

ICA Matkassen fick man provsmaka ProViva Smoatie som en gullig tjej gick omkring och bjöd på. Den var så god  tyckte männen så vi köpte två olika smaker. Jag kan själv inte  dricka sånt mer än ett miniglas på sin höjd vid nåt tillfälle. Jag får klåda och har förstått genom åren att jag får i mig allt jag behöver i och med födan  jag äter


 

När vi sen kom hem så tog jag fram nubbeglas och vi tog oss varsin shot av det inköpta (utan alkohol) och skålade. Jag är ryggtestad gällade C-vitaminer och fick utslag på ryggen så det gäller att vara försiktig. Det gick bra att dricka det lilla som rymdes i dessa glas. Sen hjälpte min mans bror honom med datorn han fått av deras bortgångne bror. Han bytte PSU kraftenhet. Min man är bra på att fixa med datorer men hans bror jobbar med sånt och är högt studerad Dataingenjör. Brodern tog bussen hem igen 16.00 

 

I dag är vi trötta och tar en vilodag med bara mys. Jag önskar er en skön söndag..  

 

     

Jerry Lee Lewis med Great Balls of Fire

 

I dag fyller Jerry Lee Lewis 84 år. Det var min bloggläsare/vän Lena som påminde mig om detta. Hon är till stor hjälp för jag hinner inte kolla allt som händer. Klicka här för att höra honom för 11 år sedan. Klicka här för att se ett klipp som innefattar 25 år

 

                                         animated-congratulation-image-0115

 

#Husbil #Ballongdagarna #Garnstugan #Laxsida #Smoatie #Jerry

Av Malin wiper - 29 september 2019 07:00


 

En JEEP WRANGLER 4,0L från 1998 dök upp på en gata i centrum för ett tag sen


 

Lite härligt tuff och inte så stor

 

                     animated-jeep-image-0015                                              animated-jeep-image-0014


  

       

                                                                                          

 

Bilen  stod utanför Körkortsexpress här i Hallstahammar och där såg man även lite utemöbler. Klicka här för att ta del av ett gammalt klipp med Carl-Gustaf Lindstedt "Bilskolläraren". Klicka här för att läsa lite om Körkortsexpress på deras hemsida. Dom har fått bra betyg på nätet

 

                             

                                                             Biltema  

     

MonaLisa Twins med Drive My Car. Kör försiktigt och ha en vilsam söndag  

 

                                    

                    

 

#Jeep #Körkortsexpress #MonaLisa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards