Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 september 2019

Av Malin wiper - 28 september 2019 08:00

  

Detta är Växhuset i Västerås och jag har läst fel dom gånger jag gått förbi och trott det var ett växthus..  men det är ju nåt helt annat. Det är ju ett ställe för Kultur och Utbildning. Klicka här för att se vad dom har för evenemang vad gäller lunchmusik. Lunchmusiken brukar kosta 50 kr och andra evenemang är inte heller så dyra där. Vi kommer att besöka detta ställe men jag vågar inte säga när utan det berättar jag efterråt eftersom det händer så mycket numera med hälsan.

 

Klicka här för att se "Hall of Fame" dom artister som besökt Växhuset. Klicka här för att komma in på deras fb

 

                              

                                             


                                                                                            De.fine 

 

Växhuset öppnades 1966 i den före detta Zimmermanska skolan. År 1997 bildades Växhusets ekonomiska förening och kooperativ, vilket innebär att alla hyresgäster i huset är medlemmar i föreningen och gemensamt driver Växthusets utveckling framåt. Byggnaden omfattar 10.000 kvadratmeter, de 14 medlemsorganisationerna driver verksamheten med ca 260 anställa och har cirka 2000 besökare per dag (2011). Växthuset bedriver kulturarrangemang, konferenser och mässor. Där finns en konsthörna, ett café och en uppskattad levande lunchmusik


        

Jag hittade ett filmklipp från Växhuset


 

Fin blomlåda hängde där på staketet vid dörren

 

     

Cajsa Stina Åkerström är en av artisterna som uppträtt på Växhuset genom åren. Här med låten "En enkel sång"


 

Även här ser man blommor


 

Det finns en liten fin park framför växhuset där man kan slå sig ner och bara njuta. En liten byggnad på sidan har fått målade notor på ena gaveln. Jag skall ta lite finare bilder på både parken och huset så fort det blir en solfri dag.


 

En skulptur tronar upp sig vid ingången till parken. Den har jag fotat några gånger genom även då vi inte bodde i Västmanland utan hälsade på svågern och min son. Vi får se om jag hinner komma in på bloggen nåt mer i dag för vi skall ju ha besök av svågern. Tyvärr regnar det i dag men vi kommer ändå att ta en promenad efter att vi tre fikat hemma hos oss. Nu önskar jag er alla en härlig lördag  

 

 

Radio Sweden  

 

Jag såg på Skavlan i går, Greta Thunberg och Michael Moore var två av gästerna. Det började fantastiskt bra med Greta som är en urkraft vi verkigen behöver. Det syndes även att Michael Moore var imponerad för han var mäkta stolt över henne och tyckter vi äldre svikit den yngre generationen. Man får en viss känsla i kroppen när Greta blir intevjuad och upplever ännu tydligare all galenskap. Hon går igenom alla murar. Nu har dom släppt in oss äldre att få vara med i demonstrationerna för klimatet och jag önskade att det fanns nån här så jag kunnat gå också. Jag längtar efter att få demonstrera för en nödvändig sak. När Skavlan frågade om hon shoppat nåt i USA då såg jag att hon funderade och tyckte att: är detta verkligen relevant?. 

 

 

#Växhuset #CajsaStina #Greta

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards