Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 september 2019

Hallstahems kommande bilpool och The Baseballs

Av Malin wiper - 15 september 2019 09:15

 

Hallå där! hoppas natten varit sömnrik. I dag regnar det för fullt och blåser så det känns lite kymigt att gå ut och promenera. Jag har dåligt med bilder och dom jag har är inte klara så jag skall färdigställa dom i fotoshop. 

 

                                         animated-car-image-0167

 

En rolig sak har hänt här. Vårt bostadsbolag Hallstahem har startat en bilpool. Där kan man sätta upp sig på en elbil och hyr man en hel helg så kostar det 595 kr och då är el och allt annat inräknat. Det är gratis medlemskap så vi har anmält oss nu. Vill man hyra bilen endast en eller några timmar så kostar det 75 kr/timme. Företaget som bistår Hallstahem med bilen heter Move About. Vilket nytt bra grepp som verkligen ligger i tiden. Nära när vi skall hyra bilen är det också. Vi har satt upp oss på en tid och skall då ha bilen en hel helg men det är ett tag tills dess

 

Klicka här för att komma in på Hallstahem och läsa om detta

 

 

Då får jag verkligen hoppas att vi båda håller oss friska tills dess. Längtar efter att fota hösten i alla sina färger som på bilden september 2018. Jag mår sämre psykiskt när vi inte har bil och kan ta oss ut men vi törs inte köpa bil än för tänk om vi råkar illa ut igen. Vi blev nästan barskrapade sist då bilen kostade oss skjortan i reparationer och sen avbetalade vi och fick det precis klart då bilen gick sönder. Buss funkar inte i längden på grud av vissa moment. 

 

  

Vi köpte ju ett paraply vinflaska som vi fick häromdan nu finns den billigare på Mixhuset och inte bara i rött utan flera andra färger. Det kanske blir ett till då som vi kan ge bort så småningom. 

 

                                           


Jag måste nog ut i alla fall trots regn för jag är så otroligt rastlös just nu. Ha nu en fin och vilsam dag kära ni som tittar in

 

      

The Baseballs med låten Umbrella 

 

                             


                                                      Retro To Go 

 

#Bilpool #Baseballs

 
 
Pisan

Pisan

15 september 2019 12:35

Vilken bra grej med bilpool! Och elbilar dessutom. Görbra ju. Det underlättar verkligen med bil. Jag har aldrig haft bil själv. Har alltid tagit mig fram med buss, tåg m m och det funkar bra tycker jag. Yngsta dottern har valt bort körkort och bil mest med tanke på miljön. Jag var inte ett dugg intresserad av att ta körkort när jag var 18, jag var van vid att åka buss då mina föräldrar aldrig haft bil. Naturligtvis underlättar det med bil då barnen är små, och min dåvarande sambo hade bil men jag åkte buss till och från jobbet. Min särbo i Småland har ju inte kunnat köra bil på flera år p g a stroken och problemen med epilepsi efteråt och det har verkligen varit tråkigt för när vi skall ses så får jag ju åka dit eftersom det inte går att ta sig dit och därifrån på helgen, och han jobbar ju på veckorna och har inte kunnat åka på fredagen t ex och hem på söndagen. Men nu går bilen ju, i a f för ett tag. Den är bra skruttig och det är väl en tidsfråga innan nåt större går sönder på den och då är det inte värt att laga den. Men just nu funkar det och det är jag glad för :-) Hoppas du kom ut på en promenad, trots regnet. Här blåser det nåt kopiöst men solen kikar fram emellanåt. Kram till er båda, godingar! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 september 2019 13:11

Det känns verkligen bra med bilpool och hoppas det kommer att funka så dom kan ta in fler bilar. Jag hade inte bil dom 10 år jag bodde i Göteborg och det gick jättebra för jag älskade att åka spårvagn.

Tyvärr så ställer det till det med min doftallérgi som bara blir sämre i och med att jag utsätts för den ständigt. Det värsta är sköljmedlet Comfort och en parfym som man känner ofta. Dan blir liksom förstörd för mig och när jag sen kommit till stan så mår jag inte bra varken i luftrör eller ögon. Har testat med pollentablett som skall hjälpa lite men det funkar inte fullt ut

Därför kan vi bara åka buss nån gång i veckan och ibland har jag tur att det inte luktar nåt men för det mesta så är det jobbigt. Jag har ju haft körkort sen jag var 18 år men då pratas det inte om miljön som nu.

Min son har inte bil och inte heller min svåger och det funkar bra för dom. Ja du din kille råkade verkligen illa ut med sin stroke. Hoppas han är återställd och mår bra nu

Jag hade gärna åkt buss och sen hyrt bil ibland men när jag far så illa av lukterna i bussen så är det inte lätt. Ja du bilar är som ett lotteri. Nu är det sol igen men jag är inne och rensar, städar och ser på film istället

Kram tillbaka från oss till dig fina Pisan min långvariga bloggvän





Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards