Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 september 2019

Av Malin wiper - 15 september 2019 14:15

  

Jag blev så trött så jag höll mig inomhus i dag och tog itu med lite städning och rensning. Har gjort en lista med punkter som jag bockar av så jag vet att jag får nåt gjort.. Bilden ovan är från vår lilla toalett som känns som en extra bonus. Den har blivit lite som mitt ställe där jag sminkar mig, fixar håret, borstar tänderna och lite annat. Min man är mest i badrummet och har sina rakgrejer och annat där. Den stora hyllan köpte vi på Flying Tiger för ca 200 kr

 

                   


                               RoyalDesign

 

Vi har ju ett stort nytt fint badrumsskåp dom satt in vid renoveringen och där ryms resten. Till vänster där man ser en liten hylla var förut ett stor överdimensionerat skåp som man ofta slog huvudet i då man satt på toaletten. Det tog vi bort i och med renoveringen  och toaletten ser mycket större ut nu. Vi hade lite roliga saker där förut men nu ser det mer stilrent ut. Vi kanske hänger nåt kul på väggen till höger och sen skall vi sätta nåt snyggt självhäftande plast på "Torkyn" och även lite dekoration på den stora höga spegeln dom satt in vid renoveringen. Vi fick även en ny snygg lampa i taket

 

Klicka här för att se hur den lilla toaletten såg ut innan reparationen. Nu är det mer sobert och även nytt golv så allt är fräscht och trivsamt

 

                                   


Rolig toaborste med mikrofon från Presenter.se 

 

 

Den här lilla hyllan köpte vi också på Flying Tiger men för endast 52 kr. Toaletten är så pass liten så vi vill ha så lite som möjligt där. Under hylla en helt ny handdukshängare som dom bistod med i och med renovering. Klicka här för att se ett klipp på ett badrum i retrostil. Klicka här för att se en vintage toalett från 1929

 

 

Det min man och jag saknar nåt otroligt är dörren från köket in i badrummet och sen vidare med dörr från badrum till sovrum. Så här såg det ut vid stambyte och renovering då dom tog bort dörren och sen satt igen. Det är så pass trångt i själva köksdelen där man diskar och lagar mat så krockar vi alltid med varandra och då var denna utväg en bra lösning. Fast det gick ju inte att göra på annat sätt eftersom det tillkom en vägghängd toalettstol och då fick dörren ge plats för denna. Klicka här för att se hur det såg ut innan och nu

 

  

Med denna bild från 15 september 2017 önskar jag er en fortsatt fin dag. Jag fortsätter att pyssla inomhus än om solen är framme igen och stormen bedarrat. Det är så skönt att få lite gjort hemma som man ligger efter med. Sen skall jag se nån film och bara mysa.

 

                                   


                                                                                     Sun mirror från Indiska 

     

Min son mejlade över detta fina klipp över Sundsvall som är bådas vår födelsestad. Mycket har hänt men lite känner man igen ändå. Min sons farmors hus skall synas nånstans och det är rött numera och ett höghus finns på andra sidan vägen där det förut var parkering. Tyvärr så ser det snart likadant ut i varje stad med dessa lyxbostäder vid vattnet så fantasi verkar fattas. När man kommer till en annan stad så vill man inte att den skall se likadan ut som alla andra städer. 

 


#Städning #Flying #Dörren #Sundsvall

Av Malin wiper - 15 september 2019 09:15

 

Hallå där! hoppas natten varit sömnrik. I dag regnar det för fullt och blåser så det känns lite kymigt att gå ut och promenera. Jag har dåligt med bilder och dom jag har är inte klara så jag skall färdigställa dom i fotoshop. 

 

                                         animated-car-image-0167

 

En rolig sak har hänt här. Vårt bostadsbolag Hallstahem har startat en bilpool. Där kan man sätta upp sig på en elbil och hyr man en hel helg så kostar det 595 kr och då är el och allt annat inräknat. Det är gratis medlemskap så vi har anmält oss nu. Vill man hyra bilen endast en eller några timmar så kostar det 75 kr/timme. Företaget som bistår Hallstahem med bilen heter Move About. Vilket nytt bra grepp som verkligen ligger i tiden. Nära när vi skall hyra bilen är det också. Vi har satt upp oss på en tid och skall då ha bilen en hel helg men det är ett tag tills dess

 

Klicka här för att komma in på Hallstahem och läsa om detta

 

 

Då får jag verkligen hoppas att vi båda håller oss friska tills dess. Längtar efter att fota hösten i alla sina färger som på bilden september 2018. Jag mår sämre psykiskt när vi inte har bil och kan ta oss ut men vi törs inte köpa bil än för tänk om vi råkar illa ut igen. Vi blev nästan barskrapade sist då bilen kostade oss skjortan i reparationer och sen avbetalade vi och fick det precis klart då bilen gick sönder. Buss funkar inte i längden på grud av vissa moment. 

 

  

Vi köpte ju ett paraply vinflaska som vi fick häromdan nu finns den billigare på Mixhuset och inte bara i rött utan flera andra färger. Det kanske blir ett till då som vi kan ge bort så småningom. 

 

                                           


Jag måste nog ut i alla fall trots regn för jag är så otroligt rastlös just nu. Ha nu en fin och vilsam dag kära ni som tittar in

 

      

The Baseballs med låten Umbrella 

 

                             


                                                      Retro To Go 

 

#Bilpool #Baseballs

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards