Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 september 2019

Garnstugan utförsäljning, teburkar, brand och Pardon Me

Av Malin wiper - 12 september 2019 17:00


 

Jag gick ner till centrum några ärenden och då passade jag på att gå in på Garnstugan som har utförsäljning. Nu är det 70% nedsatt och det börjar gapa lite tomt men än finns det massor av garn, uppstickat och annat. Det kom in folk där hela tiden så det är full ruljans. Det är väldigt tråkigt att hon lägger ner och att ingen annan kunde ta över butiken. Hennes stickcafé kommer att leva vidare men i en annan byggnad. Än om man varken stickar eller virkar så har man kunnat handla uppstickat och sen finns det sybehör, te och mycket annat

 

                                       

 

 

Detta är en jättefin kartong med te som dom säljer ut. Vi köpte en i början och då var den nedsatt till 99 kr från över 300 kr.

 

 

Så här ser den ut när man öppnar den och två snygga fulla burkar med fint te visar sig. Nu med 70% så kostade hela förpackningen endast 27 kr och då kunde jag inte låta bli att köpa den. Vi har nu två stycken och vi lägger nog undan en som present. Vi har lagt undan lite då och då presenter som vi får användning av till jul eller när nån fyller år, eller om vi skall bort nånstans. 

 

                                     


                                                              ebay 

 

Köpte även två såna här silvriga burkar med fina tepåsar i. En burk kostar 30 kr med nedsatt pris, förut har en enda burk kostat 120 kr. Blir också presenter som läggs undan för det är ett väldigt fint och gott te. Vi har använt en sån burk förut så jag vet. Vi har sålt bort en del saker på nätet så vi hade lite i vår extrakassa

 

  Så Så här ser dom ut inuti så snyggt packade

 

Klicka här för att se ett roligt set med animal tea bags

 

 

Påsarna ser ut så här silvriga och snygga

 

 

Jag har gått och sneglat på denna snygga uppsickade poncho ett tag. Den är så lagomt tjock men den kostade 549 kr från början och nu 169 kr så jag kunde inte låta bli att köpa den. Antingen till mig själv eller som present till nån. Den får ligga oanvänd ett tag tills jag bestämt mig. Den är ursnygg på och känns som en fin blus

 

     

Här kommer ett kul gammalt klipp som jag hittade av en slump. Pardon Me (I didn't knit That for you) Passande och roligt gällande stickning.  Kay och Ann från Mason-Dixon Stickning. 

 

                                


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Läs och förundras över mannen som stickat ett 17 mil långt rep 

 

                         animated-fire-brigade-and-fire-department-image-0016         animated-fire-brigade-and-fire-department-image-0016   

Min väninna Barbro ringde och frågade om jag visste vad som hänt men det visste jag inte. Det har brunnit i porten bredvid hennes och en person fick åka ambulans därifrån. Både brandkår, polis och journalister var på plats. I ingången där Barbro bor så fick dom gå ut på gården medans dom tittade igenom allt. Inget var påverkat där. Det märkliga är att jag på sista tiden och även i går har funderat på att packa två små väskor med det nödvändigaste om nåt skulle hända. Klicka här för att läsa det första som skrevs ang branden.vad Skönt att ingen blev allvarligt skadad

 

Vädret är helt underbart nu med sol lagomt varmt än om det blåser rätt mycket. Inget högt lufttryck i dag och det gör att man slipper dessa svettningar. Ha nu en skön eftermiddag och kväll


#Garnstugan #Te #Burkar #Poncho #Pardon #Brunnit

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

13 september 2019 07:46

Så ledsamt att Garnstugan lägger ner men om inte ekonomin går ihop, om det inte går ihop som det ska göra så är det ett steg som måste göras, men tråkigt är det, för till och med jag har blivit väl förtrogen med stället tack vare dig Malin. Du har fyndat, verkligen fyndat och har nu bra att ha-saker, antingen till er själva eller som gåvor. Så där brukar jag också göra, lägga lite grann på hög utifall att det behövs en gåbort-blomma eller så.
Eldsvådor är hemska, så bra att ingen blev allvarligt skadad. Var och en av oss borde ha en extra liten väska för eventuell utrymning, med det allra viktigaste i men här har det också bara blivit en tanke och inget mera.
Ha en fin fredag! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

13 september 2019 08:43

Det är verkligen tråkigt. Det har lagts ner lite företag sen vi flyttade hit och så var det i vår förra kommun också. Du är för gullig och jag blir också förtrogen med ställen du visar upp.

Javisst är det bra att ha lite undanlagt så man slipper stå där när det händer saker. Det var verkligen tur att ingen blev allvarligt skadad. En blev lite rökskadad men kommer att bli återställd.

Det blev bara en tanke hos oss också men nu skall jag packa två små bagar och ställa fram då vi går och lägger oss så man bara kan greppa väskan och springa ut. Rätt som det är så händer nåt

Ha en fin fredag själv

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards