Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 september 2019

Promenad i duggregn och Kenta Gustavsson

Av Malin wiper - 7 september 2019 13:00

                       

 

Här kommer lite bilder från dagens promenad i duggregn. Den blir ordlös

 

       

Jag ber om ursäkt för att jag frestar dig igen Vicke..    

 

                

       

Kenta Gustafsson med låten Sitter i ett duggregn. När jag var 17 år gammal så gick jag en kurs hos posten i Sundsvall och efter det fick jag arbete i Stockholm på Postbanken Girobokföringen. Min ungdomsväninna Monica hade då flyttat med sin familj från Sundsvalla till Nyköping. Hon kom och hälsade på mig i Stockholm och vi gick ut på lite klubbar i Gamla Stan och hade jätteroligt. En gång då vi gick hemåt genom en park så dök det upp två snygga killar och det var Kenta och Stoffe (har skrivit om detta förut en gång). Dom blev intresserade av oss men vi blev lite rädda och tordes inte för vi hade hört talas om dom och var rädda för att råka illa ut. Vi stod ändå en stund och pratade med killarna och jag kom ihåg att dom log och skrattade och skämtade. Kenta blev bara 54 år gammal och Stoffe blev bara 28 år på grund av en narkotikaöverdos. Tyvärr dog min kompis Monica i cancer endast 40 år gammal och lämnade efter sig man och två barn

 

       

Kenta och Stoffe

 

Klicka här för att läsa om filmen "Dom kallar oss Mods". Klicka här för att höra låten som han är mest känd för. Djupt tragiskt att det gick så illa för killarna. Klicka här för att läsa lite mer

 

                                        


                                                                                Drivers.se

 

Det är ömsom regn och sol just nu och luften är så skön att andas in så jag mår jättebra i dag. Vi skulle ha åkt med bussen till Åsby men den kom inte i tid så vi stannade i centrum istället och gick omkring och bara myste.. Ha nu en fortsatt fin dag mina härliga besökare. Tack för att ni tittade in


#Promenad #Kenta 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards