Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 september 2019

Männen på taket, en salig blandning och Ulf Dageby

Av Malin wiper - 6 september 2019 07:15


 

Häromdan fotade jag "Mannen på taket" där han satt på hustaket på en byggnad jag följer. Klicka här för att höra ett ledmotiv till filmen "Mannen på taket"


 

I går var dom "Två män på taket".

 

  

Dom gav mig sitt godkännande att bli fotade

 

                           

                                                 ClipArtMag

 

En gammal fin cykel stod där och lutade sig mot staketet på Hallsta Café & Restaurang


 

Garnstugan fortsätter med sin utförsäljning och här visar jag en stickad barnpolokrage. Dom har öppet tills i slutet av september och denna veckan är det 50% nedsatta priser och nästa 70%. Det finns en del kvar av sånt som är uppstickat och även lite fina sjalar


 

Än blommar det i planteringarna


   

Myrornas second hand i onsdags så köpte jag några DVD filmer men jag misstänker att jag sett några av dom för länge sen. Vi började sen en av dom som heter Live from Baghdad men den var så rörig så jag blev snurrig. Vi skippade den till slut och skall se nån av dom andra. Sen skall vi koppla en dator till tv:n så vi kan se film därifrån istället för att köpa. Jag kollar ju film mest på min laptop men ibland vill man ha en större skärm

 

 

Rött är inte alltid sött utan här lite tufft hos Myrornas

 

                          


                                                          Optofachion 

     

Ulf Dageby med I dimman under granar. En låt från 1983 som jag aldrig hört förut. Jag har alltid gillat Ulf  Dageys speciella röst. Ulf Dageby föddes i Göteborg och är en svensk kompositör och musiker. Han var medlem av Nationalteatern 1969-1982 och släppte senare ett antal soloalbum. På senare år har han mest varit verksam som filmmusikskapare. Han medverkade i "Så mycket bättre" TV 4 2013

Klicka här för att läsa lite mer om honom på sidan Hymn. Klicka här för att att se när Ulf Dageby tolkade en låt i så mycket bättre. Det är poesi

 

                              Ha det bra och njut av fredagenanimated-music-note-image-0055

 

 

#Mannen #Garnstugan #Blommar #Myrornas #Ulf

 
 
wiolettan

wiolettan

6 september 2019 09:45

Däruppe på taket skulle jag inte vilja vara, även om det bara är två våningar så är det för högt, utan räcken. Gläder mig över att dom har livlina.
Här i ett hus mittemot oss renoverade dom taket på ett 7 våningars hus. Inte hade killarna någon livlina, de gick obehindrat fram och tillbaka däruppe.

Bra att du kan passa på att fynda till bra priser.

Vackra blommor.
Kram och hoppas att du får en finfin fredag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 september 2019 12:25

Det skulle inte jag heller vilja för jag är höjdrädd. Än om jag hade skyddsutrustning på mig som killarna hade.

Det kan inte vara nån "höjdare" ;) med 7 våningar. Det var dumt av dom att inte ha skyddslina för rätt som det är så händer det nåt.

Jag har bara köpt lite garn som jag gett bort för jag varken stickar eller virkar. Det finns ju lite annat också men jag behöver inget.

Ja du det blommar lite överallt fortfarande och i dag har vi haft en sommardag

Ha det bra
kram från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

6 september 2019 14:20

Det är bra att det finns män och kvinnor som kan vara på taket, för jag gissar att vi är rätt många som gärna avstår och emellanåt så måste saker uträttas även på de höjderna.
Man märker att du älskar att fotografera och att dokumentera. Tack för det Malin och ha en fin fortsättning på fredagen. <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

6 september 2019 15:18

Det är verkligen tur. Tack för dina snälla ord Karin

Ha en fin dag själv
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards