Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 september 2019

Av Malin wiper - 4 september 2019 13:00


 

Jag fotade lite mer på Åsby Hem & Trädgård i går. Här ser ni en hatt i Steampunk stil. Detta blir ett inlägg med lite mörkare nyanser. Det fanns lite till i Steampunk men det var andra som kollade in detta så jag kunde inte fota mer just då men gör det nästa gång

 

 

Den här häftiga mannen fotade jag i Stadsparken 1 november 2017. Han har stilen Steampunk. Klicka här för att komma in och se hela inlägget. Klicka här för att komma in på Steampunk Bar i Göteborg. Klicka här för att komma in på Tapetkompaniet och se Steampunk-tapeter

 

    

 

Eftersom det är ett lite mörkt inlägg så fotade jag kuddar i lite mörkare nyanser


   

Idel svart med inslag av lila

 

                           animated-black-and-white-image-0126               animated-black-and-white-image-0126               animated-black-and-white-image-0126               animated-black-and-white-image-0126


 

Djuriska mönster kommer stort i höst. Jag har en blus i sånt mönster. 


 Lampskärm med ormmönster och lite annat bredvid

          animated-snake-image-0035


 

Svart rött och silver i en härlig röra

 

                    animated-black-and-white-image-0696                  animated-black-and-white-image-0696                  animated-black-and-white-image-0696                  animated-black-and-white-image-0696

  

Snyggt hängsmycke på en mellangrå jumper 

 

 

Jag känner som den funderande kajan på bilden, vad gör man i dag?. Definitivt promenad och sen blir det till att improvisera. Sköt om er gott folk...animated-black-and-white-image-0777  


#Åsby #Steam #Kuddar #Kajan

Av Malin wiper - 4 september 2019 08:00

      

 

Det finns flera anledningar till att gå över till vegetarisk kost eller vegansk kost eller i alla fall äta mer av detta.För mig är främsta anledningen att jag tycker det är gott. Misshushållningen av våra djur har också påverkat. Litar inte längre på köttbranchen. Mycket mat är också processat till oigenkännlighet. Min mage verkar också må bättre och jag märker att min saltkonsumtion har minskat rejält.

        

 

En del av de färdiga produkterna vi köper som ”Formbar färs”och biffar av olika märken är ju egentligen rätt dyra men det fungerar då vi oftast äter buljongkokt potatis, morötter, persiljerot, palsternacka och broccoli till. Vi försöker att äta efter säsong så hösten har mycket att erbjuda. På nätet finns det mycket intressanta recept och tips att hämta. Här finns också mycket info om det man kan odla själv.

 

  

 

Färska kryddväxter tillför en extra piff och innehåller ju mycket nyttigt. Kikärter är något vi inte åt förr, nu har vi det i pastaform och olika röror. När vi kokar potatis och rotfrukter i buljong så är vi noga med koktiden för varje grönsak. Det blir lätt mosigt annars. Jag skivar allt utom broccoli och blomkål. Morötter 14min, potatis 11-12 min beroende på sort. Köper alltid fast potatis. Palsternacka/ persiljerot 8 min, provar mig fram just nu på en del kålsorter. Buljongen kan användas om och om igen. Det är roligt att prova nya recept och härligt med nya grönsaker och frukter. Helt har vi inte slutat med kött och fisk men det blir mer och mer sällan.

 

 

Så här kan en vegansk måltid se ut hemma hos oss. Vegansk biff, grönsaker, kikärtspasta och andra tillbehör

 

Nu är det onsdag och veckan rusar fram. Ha det bra och sköt om er.

 

#Vegansk

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards