Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 augusti 2019

Av Malin wiper - 28 augusti 2019 13:45


 

Några bilder från dagens promenad som blev ca 3 km


 

Detta är en FORD MUSTANG från 1970 som jag såg i dag

 

      

   

Mälardalens Brand- och Räddningsförbund


       

Återbesök hos ställverket i Nibble. Klicka här för att se mitt bildspel därifrån när jag följde bygget. Tyvärr så passar låten inte så bra till klippet  

 

                                                                                                            


 

 


                                                            


  

 

En paus utanför Yrkesprofilen AB. Dricka bör man.......

 

I början var det en skön torr värme som gjorde att det kändes behagligt men när vi sen gick hemåt så forsade svetten i mitt ansikte likt ett skyfall. Jag fick nästan en kallsup..  . Det är i alla fall skönt att promenera så kroppen kommer igång och orkar lite mer. Min man lagar lunch medans jag bloggar, vilken bra arbetsfördelning..  . Ha det bra nu gott folk

 

      

AJ Lee med I'm Walking. Det är bluegrassmusik

 

Greta går före och gör nåt. Andra går bakom och klagar. Bra ord som min son såg på nätet. Greta är framme nu så klicka här för att läsa

 

#Promenad #Ford #Mälardalens #Yrkesprofilen #Lee #Greta

Av Malin wiper - 28 augusti 2019 09:30

 

För några dagar sen gick jag in på Shop Esmeralda här i Hallstahammar. Dom har fortfarande rea och mycket är nedsatt med 70%. Dom har en väldigt bra blandning där av kläder, smycken, väskor, smink, underkläder, nattkläder, badkläder mm. 

 

                                      


 

Jag fotade lite nytt som kommit in inför höst och vinter. Rött verkar det finnas en del av och vad jag kan se så är det en väldig variation och sånt gillas

 

                                         


                                                              Garderober online 

 

Jag hade sån tur så jag fick tag på ett par stretch jeans med smala ben och resår i midjan. Dom hade kostat 600 kr men nu var dom nedsatta med 70% så jag betalade endast 180 kr. Märket är Mingel With Style

 

  

Röd fin top med vita prickar          

 

 

Annorlunda klänningar i mjukt material och grå färg. Fick lite dålig bild tyvärr

 

  

Denna var läcker tycker jag, nästan lite psykedelisk som på 1970-talet

 

                                    


                                                            Rusta

 

 

Orange, fult och mörkt grönt är också på modet inför hösten. Jag har en liknande blus sen förut som jag bara använt en gång så nu är det på tiden i höst att ta fram den

 

 

Gulaste gul är också inne och finns många variationer av

 

 

Täckjackor i olika färger och nu även i beigegult och även helgult. Det är ett stort färgspektrum på kläderna i höst. 

                                      


Vi vaknade lite senare än vanligt i dag så vi krymte ihop dagen nån timme. Jag har inte så mycket att komma med just nu och jag blir trött av att en funktion fungerar dåligt här på bloggplatsen. Det tar dubbelt så lång tid att fixa ett inlägg på grund av detta. När jag skall ladda in bilder till ett inlägg från bildarkivet så får jag sitta och vänta 1 minut innan bilderna dyker upp så jag kan ladda in dom i mitt inlägg, det är även fler funktioner som går långsamt. Det gör att mitt tålamod brister. Det är så tröttsamt så jag tappar lusten men jag skall skriva till bloggplatsen och se om dom åtgärdar detta. Jag orkar inte fixa en egen sida just nu och i och med att jag bloggat i 10 år här så ligger jag så högt på google så byter jag så blir det till att börja om från noll. 

 

Nog om problem för i dag skall vi ut och röra på oss trots den jobbiga värmen men det är lite svalare på förmiddagen så man får passa på då. Jag önskar er alla en härlig sommardag


     

David Garrett med Stairway to heaven. 

 


#Esmeralda #Mingel #Klänning #David

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards