Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2019

Mopedbil provköres och Ella Fitzgerald

Av Malin wiper - 27 augusti 2019 07:30


  

Den här mopedbilen har jag sett lite överallt i samhället. Jag tycker den är så supersnygg och nu stod den utanför Hallsta Café & Restaurang. Klicka här för att komma in på deras hemsida som min man fixat och där har han använt sig av en bild som jag fotat längst upp som omslagsbild där jag fått in denna mopedbil

 

                    animated-dividing-line-image-0110

 

Klicka här för att se världens minsta mopedbil. Klicka här för att se när jag såg hans mopedbil vid Ankis Fyndbod

 

  

Jag har känt på mig att jag nån dag skall träffa på personen som äger mopedbilen och nu gjorde jag äntligen det. Det är en jättetrevlig man som vi känner i och med att han är vän med Siba och Basel som driver Hallsta Café & Restaurang. Vi har pratat med honom och hejat så fort vi träffats men vi visste inte att han var mopedbilens ägare. Jag ville fota honom vid bilen och då sa han att han även ville ha med mig på bilden också..  Helt plötsligt gav han mig nyckeln och sa att jag kunde få provköra. Det var jag inte beredd på och kände hur spänningen steg och jag kom upp i varv. 

 

  

Han gick först in i bilen och kollade upp. Det ryms två personer i bilen och det trodde jag inte. Klicka här för att se en gul mopedbil. Klicka här för att se när jag träffade mannen då han åkte på sin cykel en trehjuling.

 

  

Så här fin ser bilen ut inuti.                    

 

 

På plats i mopedbilen men jag hade svårt att komma in för det är en viss teknik som jag fick reda på efterråt. Trodde inte jag skulle rymmas i bilen men det funkade bra. Klicka här för att se en Forshaga Shopper

 

      

  

Här kom jag åkandes men hade vi vetat detta tidigare så hade min man filmat men det kan kanske kommer fler tillfällen. Det ville till lite teknik innan jag kände mig säker men det är mest att gasa och svänga. Det finns ju ingen ratt utan är handtag så det känns som att cykla men i en liten bil. Efter att jag åkt centrumgatan upp så lyckades jag även göra en kraftig sväng och ta mig tillbaka. Min man blev så ställd för allt gick så fort så han glömde fota när jag åkte iväg så man fick se bilen baktill.

 

   

Sen fortsätter jag köra och det är jättekul och så snällt av honom att ha sånt förtroende för mig

 

                animated-car-image-0040                         animated-car-image-0040                          animated-car-image-0040                


Sen var jag då framme vid Cafét igen och mannen var där och tog emot men jag kommer ju inte ihåg hans namn så det skall jag fråga om nästa gång. Tusen tack snälla du..  Det värsta är nu att jag vill ha en mopedbil..  

 

   

Att komma ut var värre men till slut lyckades jag än om lite omskakad som en dry Martini.  

 

Ny dag och det är bara att köra vidare men på två ben..animated-car-image-0454 för bil får vi vara utan ett tag till. Hoppas ni får en dag som kör på i bra spår. Kram på er

 

      

Blue Moon med Ella Fitzgerald 

 

#Mopedbil #Café #Inuti #Ella  

 
 
Pisan

Pisan

27 augusti 2019 13:18

Vad kul! Du ser så glad ut så det måste ha varit jättekul :-) Nu vet jag vad du önskar dig av tomten i år :-) Kram på er! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 augusti 2019 13:25

Ja du det är så kul att det händer nåt spännande emellanåt. Nu blev jag nyfiken ;) Tomten kommer till dig också ;)

Ha en härlig dag
kramar från

Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards