Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 augusti 2019

Av Malin wiper - 25 augusti 2019 14:00


 

Här följer lite blandade bilder från i går då vi var till Västerås. Skrapan i sin ståtlighet. Skrapan är ett höghus i centrala Västerås. Det började byggas 1988 och stod klart 1990. Skrapan är 81 meter högt och har 25 våningar (27 om man räknar med p-huset i källaren). Det är i dag Västerås näst högsta byggnad och Sveriges 8:e högsta höghus/24:e högsta byggnad. I byggnaden finns hotell, restaurang och bar samt matbutik, kontor, parkeringshus med 300 p platser, lägenheter och studentlägenheter. I mitten av 2012 beslutades att den dåvarande gallerian skulle byggas om till kontorslokaler på grund av låg hyresbeläggning

 

 

Bland alla tomma fönster i detta hus så stack detta ut i sin blomsterprakt. Man blir glad och överraskad 

 

  

En gul läcker bil svänger ut och jag skyndar mig att fota.

 

  

Några passande gula blommor som jag sen dök på i en stor kruka

 

 

Här promenerar männen iväg och jag sköter fotot

 

 

En flotte låg så fint vid kanten av svartån och på höger sida ser ni att dom håller på att renovera lite i dom gamla fina trähusen

 

 

På en bro vid Svatån hänger massor av kärlekslås. Även vi satt dit ett lås för ca 1,5 år sedan men det är borta nu. Dom är tvungna att knipsa av dom när det blir för många för det blir för tungt.

 

Klicka här för att se kärlekslås i ett klipp från Melbourne bridge

 

                      http://gifgifs.com                http://gifgifs.com                http://gifgifs.com                http://gifgifs.com

                                      http://gifgifs.com 

     

Här ser ni den negativa sidan av det hela när det gått överstyr. Klicka här för att se lite kärlekslås jag fotade i februari i år

 

                                        


                                                                                                            Saitam 

   

 

Ett tråkigt grått elskåp kan verkligen piggas upp med en lysande blomma

 

    

Vi tittade även in på Myrornas och slutligen tog vi en öl med tilltugg på Pitchers Pub men det kommer i ett annat inlägg. Vi kommer inte ut nåt i dag för vi är båda så slöa och trötta. Det får bli en dag med filmtittande och lite småpyssel och vila. Jag har i alla tider återhämtat mig genom att vila men lägger jag mig för att sova så vaknar jag alltid med ångest så jag aktar mig för att somna på dan. 

 

      

Ett klipp jag haft inne förut men för många år sedan. John Paul Young med Love Is In the air. Kärlek måste man ha om än aldrig så lite.

 

                                                     animated-heart-image-0344 

 


#Skrapan #Fönster #Gul #Svartån #Kärlekslås #John

Av Malin wiper - 25 augusti 2019 08:45

      

I går när vi promenerade på Sigmatorget 12.00 så hamnade vi mitt uppe i en Aikidouppvisning. Det var Ki-Aikido i Västerås som visade upp sig. Jag ställde mig bakom dom i skuggan och var även skyddad från folk som gick förbi kameralinsen. Jag har några klipp till men dom skall jag använda för att lära mig klippa i filmerna och ta bort onödigt. Solen gassade från alla håll men det blev rätt bra ändå. Det känns inte som en våldsam sport utan allt gjordes med mjukhet som en dans och ingen skadas. Det blir en slags mjuk kontroll i dansform. Det var endast en tjej med men när jag kollar på nätet så finns det måna fler och återväxten är stor. 

 

Klicka här för att komma in på Ki-Aikido i Västerås facebook

 

            animated-aikido-image-0028


 

Här följer lite av dom bilder jag tog. Aikido är en budogren det vill säga japansk kampsport. Den grundades av Morihei Ueshiba i mitten av 1920-talet. Aikido är utvecklad framför allt ur jujutsun-grenen Daito Ryu och svärdkonst. Ordet aikido beskrivs som "den harmoniska kraftens väg", "vägen till harmoni med livskrafen", eller "vägen till harmonisk anda". Klicka här för att läsa lite mer på en sida


 

Mannen till vänster i blå trjöa var den som berättade vad som skulle hända


 

På bild ser det våldsamt ut men det går sakta och man får en känsla av ultrarapid och smidighet. Klicka här för att läsa om ungdom och aikido

 

                                    


                                                               Nicopiasport

   

                                        

                                                      Budo & Fitness


  

Jag önskar er vind i seglen denna söndag då sommaren kommit åter och förgyller oss med sin glans. Vi tar det lite lugnt och skall fundera på att promenera ner till evenemanget Atletfiskardagen om vi orkar. Hinner inte med bloggen riktigt så det kan gapa tomt lite då och då nu. Det tar tid med bilderna och allt annat som skall till men det är roligt och stimulerande fortfarande efter 10 år på bloggplatsen. Jag har bloggat på andra bloggplatser också några år före jag hamnade här. Ha det bra nu och njut

 

     


#Västerås #Aikido

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards