Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2019

Smycken från Pisan, Orchidé från Ibbi och Sam Bailey

Av Malin wiper - 24 augusti 2019 07:00

 

Det kom en vacker silvrig klumppåse med utsmyckningar från min bloggvän Pisan. Jag hade beställt ett armband som jag tyckte hon satt ihop så snyggt med färger jag gillar. Påsen gav även en 3D effekt som var läcker. Hon kan hitta på min bloggvän som jag känt i många år nu och jag har många smycken kvar från hennes handgjorda kollektioner.

 

                       

 

 

Dessutom har hon en snygg handstil så kolla här på hennes kort hon skickade med. Själv kan jag snart inte skriva för hand längre det blir urfult. Gulligt skrivet dessutom

 

  

Titta så snyggt med armband och örhängen hon satt ihop. Klicka här för att komma in på hennes blogg "Liten Uggla". 

 

                   

  

Nu gungar jag vidare denna lördag och närmare bestämt mot Västerås. Vi hade supertrevligt i går när Ibbi kom på fika. Detta är första gången jag glömt bort att fota så jag måste ha fått lite hjärnsläpp. När hon skulle åka hem igen så kom jag på det och ville ta en bild men bilderna blev inte bra så jag tar nya nästa gång vi träffas. Det är så konstig för dom flesta bilder jag tar i köket blir inte bra. Hon hade en sån snygg annorlunda kofta som hon stickat själv och inte ens den kom jag på att fota men det går fler tåg

 

 

Vi fick en jättefin hög Orchidé av Ibbi som vi skall ställa i köksfönstret så den får mycket ljus. 

 

                            orchids - GIFMANIA

 

 

Vackert vit och lila. Tusen tack Ibbi.

 

 

Tack även för dom fina ljushållarna med lite tyngd i. Själva värmeljusen var lite annorlunda och hade mönster som tilltalade. Jag blev nästan sugen på vispad grädde eller maräng..  . Dom är perfekta att flytta runt lite och såna har vi inte sen förut..  

 

      

Sam Bailey med Candle In The Wind. Lördagen är här och jag hoppas ni får vind i seglen. Det regnade rätt mycket i går och det är kallare. Blommorna på balkongen har sett sina bästa dagar så nu skall vi slänga dom. Nu är det ca 4 månader till jul och tiden rusar iväg så snart har vi vår och sommar igen. Nu har jag väl ändå lite "slut på manus"..   Ha nu en härlig lördag vad ni än skall hitta på. Kram på er                          

 

 

#Pisan #Armband #Handstil #Orchid #Sam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards