Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 augusti 2019

Av Malin wiper - 21 augusti 2019 18:00

 

Här ser ni vad jag köpte på Myrornas Second Hand i går. Det såg så spännande ut i öppningen på förpackningen och den kostade endast 20 kr

 

   

Det visade sig var 4 glasunderlägg som såg helt nya ut. Det roliga och häftiga är texten på glasunderläggen och retrostilen

 

                             

 

Så här ser dom ut på baksidan. Etikett för säkerhetstjänsten mot spioneri och sabotage. Dahlberg & Co Stockholm ca 1960. Foto Arémuseum arkiv. Armémuseum Stockholm.

 

Glasunderlägget är handgjort i Sverige av Åry Trays. Klicka här för att komma in på Åry Trays facebook. Jag har alltid dragits till roliga saker och det verkar inte förvinna för jag blir barnsligt förtjust när jag ser sånt. Dessa underlägg skall jag lägga på vår kommande drink/avlastningsvagn som jag håller på att spara till. Jag har många roliga saker att sätta på den förutom drycker

 

 

Jag ställde ett av våra handmålade glas som jag fått av syrran och hennes man för ett antal år sedan. Dom använder vi ofta och på julen är dom extra stämningsfulla. 

 

    

Soundtracket till filmen Spy Hard en action komedi från 1996

 

 animated-detective-image-0058Jag spejar vidare och önskar er en rafflande kväll

 

 

Annars har vi dessa glasunderlägg som vi köpte på en Inredningsbutik då vi flyttade till Västmanland. Dom har vi 6 st av så dom får vi ha när vi blir fler än 4 st

 

 

Den här likörflaskan i form av en glödlampa har jag haft i mer än 29 år. Jag har köpt den på nån second hand men minns inte vart. Det har varit Peppermint Likör i flaskan förut och den har fått stå lite överallt. Jag har haft den både som prydnad i fönster, på barbord och i bokhyllor. Jag är glad att jag inte gjort mig av med den.

 

Klicka här för att se vilken likör som flaskan innehållit. Peppermint elaborado porTeichenne

 

 

#Myrornas #Glasunderlägg #Åry #Spy 

Av Malin wiper - 21 augusti 2019 13:00

 

I går när vi var till Västerås så gick vi även in på Myrornas Secon Hand som alltid har mycket intressant att titta på. Det går att göra fynd och det är vänligt bemötande där med personal på hugget

 

                                          


                                                                                                                         Zazzle 

  

Kolla in vilken fin dramaten i retrostuk. Scottemönster var väldigt populärt ett tag. Tyvärr glömde jag kolla priset.

 

                               


Katthalsband Scotte från Katt Kompaniet 

 

Denna blockflöjt kostade 59 kr och såg lindrigt använd ut. Klicka här för att höra Gunhild Carling på blockflöjt

 

                                           


                                                                                                     St.Giles Music 

 

En gammal cittra stod där i en fotölj och ville bli köpt..  . Klicka här för att höra Sound of Silence på cittra

 

  

Mina föräldrar har haft en sån här kruka på fot. I alla fall nåt liknande

 

  

Annorlunda kombination av orangebrun kavaj i nåt sammetsliknande. Skjorta är lite armegrön med vita blommor med gult i mitten

 

  

Lite fräscht på damsidan med vitt, silver och grått

 

 

Väggprydnader i form av strandtofflor med önskningstext

 

 

T-shirt i barnstorlek med mönster från Star Wars (Princess Leia)

 

Jag köpte en sak som jag visar i nästa inlägg. Kostade bara 20 kr men riktigt roligt och häftigt. Jag gjorde mina ärenden på Garnstugan i dag men det var inte nedsatt än med 50% utan fortfarande 40%. Det var rätt kallt i morse men sen kom solen och vi skall få sommarvärme igen ett tag framöver. Ha nu en fortsatt fin dag

 

     

Ytterligare en i årets Idol som sticker ut med sin personliga röst, mogen och utveckligsbar. Jag fick gåshud och det var nog bara början för hennes utveckling. Hon heter Ellie Lilja

 

                           

 

 

 #Myrornas #Scottemönster #Blockflöjt #Cittra #Ellie

Av Malin wiper - 21 augusti 2019 08:45

 

Här ser ni Västerås Sjukhus  dit jag var i går på mammografi och några veckor tidigare var jag dit akut för "Kristallsjukan". Blev lika bra mottagen denna gång så man känner sig trygg att det finns ett så bra sjukhus i Västmanland. Jag skulle till Bröstenheten för mammografi och där var det så fräsha väntrum och bekväma stolar. Inte nog med det utan mottagandet var lika bra där och vänligheten strömmade emot mig. Jag är ju ingen tidsoptimist så jag var där 45 minuter tidigare. Jag fick komma in mycket tidigare så det blev ju bra för då slapp jag vänta så länge. Hon som skulle utföra mammografin var superproffs och visade på ett pedagogiskt sätt hur man skulle stå och hålla i sig. Allt förändras ju när det gäller sjukhusutrustning så det var inte samma nu som sist jag gjorde mammografi. Nu behövde man inte klä av sig naken på överkroppen förut då man sen fick ta på sig nån slags pappersponcho utan man tog bara av sig BH:N och hade kläderna kvar på överkroppen. Nu tar det ca 4 veckor innan man får svar.

 

 

Rund röd skulptur framför sjukhuset. Att åka buss är ett äventyr när man skall byta linje. Först kom vi till Västerås och gjorde stan och sen var det byte till buss från busstationen till Sjukhuset. Det var fullpackat i bussen och ingen plats att sitta. Jag såg nog lite vilsen ut för en gullig leende tjej reste sig och gav mig sin plats. Sen pratade hon med oss ett tag och jag sa att jag hade svårt för att stå en längre stund på samma plats eftersom jag även har detta med ländryggen som kommer och går.

 

                            City Buses - GIFMANIA

 

 

Efter ett tag gick hon bakåt för det fanns en ledig plats. Bussen åkte vidare och massor av mammor med barnvagnar steg på och även folk med rullatorer. Då kunde jag inte själv se att dom fick stå där och vingla så jag gav upp min plats och gick bakåt. Då träffade vi den fina härliga tjejen igen och när hon såg oss så ville hon avstå sin plats igen..  . Hon accepterade inget nej utan jag skulle ha platsen. Sen tvärbromsade bussen och alla for omkring och det visade sig vara en bil som kom på hög fart som skulle ha stannat för bussen. Väldigt många reagerade knappt för dom satt så inne i sina mobiler. Vi pratade vidare med den snälla tjejen och när jag klev av så var jag så varm i hjärtat och allt gick som en dans. Henne glömmer jag aldrig

 

 

På Stora torget såg jag denna motorcykel YAMAHA XVS650 4VR från 1998

 

                                


                                                                   Keyring 

   

Snygg som bara den. Nu hinner jag inte med mer i detta inlägg men jag har mer att skriva om som kommer framöver. Vi skall ner till Garnstugan i dag som har utförsäljning med 50% denna veckan. Vi skall även promenera till Ankis Fyndbod efter lunchen för jag skall kolla upp en sak åt min bloggläsare/vän Lena. Ha nu en underbar onsdag mina kära besökare

 

     

Jag zappade lite på Idol i går och hittade en tjej som heter Astrid Risberg. Hon stack ut och hade en otrolig känsla när hon sjöng en Bob Dylan-låt. En tjej som hade gått igenom mycket men hade styrkan att ta sig tillbaka 

 

                                        animated-guitar-image-0077

 


#Västerås #Mammografi #Buss #Astrid

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards