Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2019

Peter Fonda och Steppenwolf

Av Malin wiper - 17 augusti 2019 13:00


  

Skådespelaren Peter Fonda har dött och det i en ålder av 79 år. Jag tänker på honom i kultfilmen Easy Rider och där finns sån häftig musik. Dennis Hopper som också var med i den filmen har också gått ur tiden (2010 74 år). Det känns sorgligt än om det är tidens gång. Peter Fonda var gift med Margaret DeVogelaere fram till sin död

 

                               

 

Peter Fonda var en amerikansk skådespelare som var son till dåtidens skådespelare Henry Fonda, yngre bror till Jane fonda och far till Bridget Fonda och Justin Fonda. Peter Fonda var lite av en rebell på 1960-talet. Peter Fonda nominerades till Oscars-utmärkelse för bästa orginalmanus för Easy Rider (1969) och Oscars-utmärkelse för bästa skådespelare för Ulee's Guld (1997). För den senare vann han också Golden Glope-priset för bästa skådespelare- serie, miniserie eller TV-film (1999) The Passion of Any Rand

 

 

Peter Fonda och Dennis Hopper från Filmen Easy Rider

 

     

Steppenwolf med Born to be wild som är ett av soundtracken till filmen Easy Rider 

 

                        

 

        

Rest In Peace Peter Fonda...    

 

 

När detta kommer in så har vi besök på kaffe så detta är skrivet i förväg och tidsinställt. Ha en fortsatt fin lörda


#Peter # Easy

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

17 augusti 2019 14:52

Man blir påmind om sin egen förgänglighet när de "gamla" skådisarna går bort. Men det är livets gång, så det gäller att ta vara på det levande som finns så länge man har möjlighet därtill.
Ha en fin helg Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

17 augusti 2019 15:11

Precis så känns det som du beskriver så bra.

Ha en fin helg själv Karin
kramar från
Malin

 
Bittan

Bittan

17 augusti 2019 16:36

Hej Malin! Min man och jag önskar din man och dig en trevlig helg!
Just nu är våra barnbarn här och ser en ishockey match på tv. Sen blir det speedway ikväll som vi alltid ser på. Idag har vi en mulen dag så idag har vi endast handlat lite mat på förmiddagen
Vilken vacker poncho du fick av kvinnan och du passar så bra i den
Ha nu en bra fortsättning på lördagen!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 augusti 2019 20:28

Hej Bittan!

Tack snälla ni. Jag och min man önskar er detsamma. Vad härligt att ni har barnbarnen hos er. Då har dom mycket att följa på tv. Vi har haft soligt i dag men det mulnade på lite senare.

Ponchon är jätteskön och fin. Kul att du tycker jag passar i den.

Ha en jättefin fortsättning på lördag ni båda

kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards