Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 augusti 2019

Av Malin wiper - 12 augusti 2019 13:00


 

Jag fick en närbild på en humla som satt på en gul stor blomma i en rabatt för några dagar sen. Jag fotade flera men det var svårt att få dom att sitta stilla..  . Min svägerska hjälpte en humla att komma ut från deras hem och det tycker jag är toppen för vi får vara rädd om våra insekter som verkligen behövs. I år har jag i alla fall sett fler insekter än på länge. 

 

        

 

 En minnesbild från Ölmstad Dagen 2013 då vi var dit med vänner. Bilen är en FIAT 500C CONVERTIBLE från 1950. Jag hade inte lika bra kamera då 

                          

Klicka här för att se när vi var på ett Retrocafé i Krylbo 2016


     

Vilket hantverk, så snygg den blir när den är klar. Les Paul guitar .

 

                            


                                                      Les Paul      

 

Det fortsätter att vara lågt lufttryck så jag mår inget vidare utan dan kommer att gå i slow motion. Jag har sysslat med rensning bland massor av foton som jag har liggande i påsar och sen har jag flyttat dom fotoalbumen jag har kvar till ett överskåp i sovrummet för dom tog sån plats i det enda skåp vi har nu i vardagsrummet. Tyvärr får jag ta en sak i sänder för jag har börjat bli yr igen och misstänker att nacken blivit överansträngd för gör jag nåt så tar jag i för mycket. Hoppas det inte är "Kristallsjukan" som kommit tillbaka. Ha det bra och sköt om er

 

 

#Humla #Fiat #Les #Lufttryck

Av Malin wiper - 12 augusti 2019 07:45


 

Häromdan var vi in till Matpiraten för dom har en fräsch fin fiskdisk och denna gång hade dom hel lax för 69.90/kg Vi har även köpt hel laxsida några gånger hos dom för 99 kr/kg för annars kostar dom 179 kr/kg. Här har min man lagt upp laxen på en tidning för att rensa.

 

                                            animated-fish-image-0052 

 

Ångrar att jag inte fotade fiskarna i disken för dom sköter allt så bra och har fullt med is och dom ligger så fint uppradade. Det får jag göra nästa gång

 

                  


Laxkniv i rosenträ från Allt i Kök

  

Så var då laxsidorna klara för att dela upp i bitar och sammanlagt räcker det till 3-4 måltider för oss två


 

Här ser man några som är klara för att frysas in. Mr T tog reda på så mycket på laxen så han fick över lite till att ha på smörgås. 

 

  

Färdigkryddade bitar som vi åt samma dag

 

 

Vi köpte en Jamie Oliver stekpanna för nåt år sedan och det är den bästa vi någonsin haft och det var extrapris just då. 

                              


                                                              Prokök 

 

Klart att äta. Laxen var så god så det kändes som en lyxmåltid och till detta rörde jag ihop en kall sås av 2 dl matlagningsyoghurt, färsk dill och 1 tsk socker. Man skall ha rätt mycket dill i såsen och sen rör man ihop allt. Vi brukar ha olika såser men det var så länge sen vi gjorde denna sås. Lite citron till laxen är ju inte heller fel

 

     

Chris Rea med Gone Fishing


      animated-fishing-image-0073


Då har vi måndag igen och jag önskar er en bra början på den nya veckan.

 

#Matpiraten #Lax #Chris 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards