Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2019

Drivknuten Dagverksamhet och Loppis Hallstahammar och Andris Fågelviskaren

Av Malin wiper - 5 augusti 2019 15:30


 

Vi har gått förbi detta ställe när vi gått den vägen ner till centrum men vi har kommit fel tid så dom har inte haft öppet. Nu var det öppet och det heter Drivknuten och är en dagligverksamhet. Dom har även lite loppis så vi gick in och kollade runt. Dom som arbetade där var jättevänliga så det var en bra stämning. Vi visades runt där det fanns saker till försäljning och till otroligt låga priser

 

                              animated-dividing-line-image-0164

 

Dom har inte facebook eller hemsida men deras öppettider är:

 

Tisdag, fredag och söndag kl 13-15

Måndag och torsdag 13-16

Måndag, tisdag, torsdag och fredag 09.30-11

 

   

 

Vi hittade en sån väggkruka vi varit ute efter länge men inte hittat. Vi hade en kruka mellan två talvor i vardagsrummet förut men den gick sönder. Denna tog dom endast 10 kr för och vi har redan en krok som sitter där men vi skall inten hänga den i bandet utan i hålet baktill. Visar upp detta när vi har köpt en passande blomma till krukan. Då får vi komplett på den väggan igen

 

                                      

 

Jag hittade även ett servettställ i form va en duva. Jag gillar ju duvor sen jag såg den magiska skogsduvan i trädet som nu är nedsågat. Det kostade också 10 kr och det skall jag ha på vardagsrumsbordet då vi har gäster. Tvyärr har det inte blivit mycket av den varan på länge för vi har ju varit i dålig form till och från

 

      

Andris Fågelviskaren

 

 

Vi köpte även en dvd box med första säsongen "Murder City" för endast 5 kr. Det är en TV-serie som gick på tv från 2004-2006. Klicka här för att höra introt till serien

 

                   animated-cd-and-dvd-image-0007               animated-cd-and-dvd-image-0007               animated-cd-and-dvd-image-0007               animated-cd-and-dvd-image-0007

 

 

Dom sålde även cd-skovor för endast 1 kr/st

 

 

Dalahäst väggprydnad. Glömde fråga om den var till försäljning också. Fast vi har redan fullt på väggarna så det blir inget mer nu

 

 

Lite armband i makraméteknik 

 

 

Handmålade galgar

 

         hangers - GIFMANIA                                      hangers - GIFMANIA

 

 

Örhängen satta på rivjärn och dom hade även halsband

 

 

Såg detta gamla anrika skohorn på en hylla. Det står C.A Berglunds Skor Stora Gatan 24 Rikstel 506. Vad häftigt. Jag har sökt på google men kan inte hitta nåt om denna skobutik som säkert varit borta i många årtionden

 

 

Tulpanbukett i trä prydde en vägg.


Vädret är lite ostadigt och det är tryckande så det kom några droppar regn då vi var ute men sen sken solen igen. Vi har ändå nyss suttit på balkongen och fikat och nu skall vi se första avsnittet av Murder City. Jag har inte sett den serien från början utan bara nåt enstaka avsnitt. Ha nu en fortsatt skönt dag kära ni

 

                            

 #Drivknuten #Väggkruka #Servettställ #Andris #Murder #Dalahäst #Skohorn

 
 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

5 augusti 2019 17:06

Vi är lite lika du och jag. Jag är också förtjust i att besöka sådana platser och göra fynd. DVD och CD skulle jag kunnat bläddra länge med.
Sedan är det trevligt att visa upp dem i bloggen och ge dem gratisreklam.
Kram Bosse

http://gotlanduppochner.com

Malin wiper

5 augusti 2019 18:31

Kul att du också gillar sånt. Det känns spännade för man vet inte vad man kan hitta för det kan ju bli riktiga fynd.

Det är alltid kul att skriva om bra ställen och att man får ett vänligt bemötande. Det betyder så mycket

Ha en fin kväll
kram
Malin

 
paula

paula

6 augusti 2019 20:37

Vilken trevlig loppis de hade på dagligverksamheten.CD-skivor för en spänn!! Vi tar 10,- på "vår" (församlingens) loppis. Rivjärnet med örhängen var ju hur fiffigt som helst, det tipset ska jag ta till mig! Vi behöver återbruka mycket mera, spara på de resurser jorden har. Och tänk så mycket personligare saker man hittar!

http://paulaz.se

Malin wiper

7 augusti 2019 07:31

Det var jättefint där och dom var så trevliga i personalen. Ja du det var billiga priser. Detta med rivjärn är en kul idé.

Håller verkligen med dig om att vi måste återbruka mycket mer och som du säger så hittar man personliga saker

Ha en fin dag Paula
Kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards