Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 augusti 2019

Av Malin wiper - 3 augusti 2019 18:00


 

Dök på en urtjusig Chevrolet Chevelle Nova från1968. Jag träffade ägaren och han sa att den har orginallack, helt otroligt


 

I lacken är det en röd rand som slingrar sig över hela bilen men den syns inte så bra på bilden

 

      

  

 

Jag såg en svart VOLVO 142 från 1971 och den hade grått tak

 

                             

                                                                                                            Price Pi com

    

 

En gul bil dök också upp på en parkering. Det är en CHEVROLET CHEVELLE från 1969 


 

På bilens mast hängde en häftig hackspett med cigarr i munnen. Jag fick ett dejavu att jag fotat både bilen och hackspetten förut. Så kan det bli när man bloggat i många år


 

Baksidan på bilen

 

     

The Archies med Sugar, Sugar från 1969. The Archies var en virtuell amerikansk pop- och rockgrupp som bildades 1968 och är baserad på den tecknade serien Acke (engelska Archie Andrews). Musiken skrevs och framfördes av studiomusiker. Sångare på de flesta låtarna var Ron Dante. Klicka här om ni vill läsa mer

 

                                      


                                                                                                       Amazon 

 

I dag var vi på invigningen av Thore Skogmans museumet men det skriver jag om i morgon för jag har inga bilder klara. Vi har varit ute några timmar och gjort centrum och även pratat med lite folk och suttit på en del bänkar och bara myst. Sen satt vi på balkongen och drack varsin öl med tilltugg. Folk njuter på gården och sitter på bänkar medans barnen leker i parken, ett tag hörde vi lite bra rapmusik också från några killar som satt på en bänk. Härligt när det händer nåt men det är mest på helger. Hoppas ni alla har det bra och njuter av lördagen och det lagomt varma vädret. 

 


#Chevrolet #Volvo #Hackspett #Archies  

Av Malin wiper - 3 augusti 2019 13:00


 

Jag köpte faktiskt en sak till men på Röda Korsets second hand i Västerås. Denna sak i form av en näsa och den kostade 25 kr. Jag förstod inte först vad den skulle användas till men då kom en gullig personal till undsättning. 

 

 

Det är en glasögonhållare och nåt sånt har jag varit ute efter ett tag. När jag lagt ifrån mig mina glasögon på sängbordet så har jag lätt för att komma åt dom och flera gånger har dom hamnat på golvet. Denna gör ju att dom sitter lite säkrare. Jag gissar att denna hållare kan ha förekommit på en glasögonbutik men även som rolig grej på nån annan butik. Är det nån som sett en sån förut och kan berätta så får ni gärna lägga in en kommentar

 

                    


Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna läckra glasögonhållare i trä. En lyxigare variant. Klicka här för att se en annan men billigare modell. Klicka här för att se ytterligare en modell

 

 

Jättebra burk för hårt, stort runt bröd. Det är inte ofta man dyker på såna på second hand längre. Det fanns två stycken men priset var för högt med  75 kr och vi klarar oss med våra vanliga brödburkar


 

Det finns en uppsjö av både spel och pussel på second handbutiker nu. Detta ovan har jag aldrig sett förut och det kommer från Pictonary och heter Bläck Fläck. Klicka här för att se fler spel från Pictonary

 

                                        animated-octopus-image-0022                                 


        

Röda Korset har blivit mycket bättre på att pynta i sin butik och jag gillar när dom gör nåt av en resväska som här med förvaring av serietidningar och böcker

 

 

En nallebjörn var så fint placerad på fönsterbänken

 

      

Elvis Presley med Teddy Bear från 1957


 

Eller som här en skyltdocka dom klätt så fint. Det var rätt mycket folk därinne och vad jag såg så var det många som handlade och även fikade där 

 

 

Solen fortsätter att skina över oss och vi satt och myste i förmiddags på balkongen så vi har suttit där mer i år än förra året. Vi har bättre och finare utstikt från balkongen än dom två sista lägenheterna vi bodde i. Njut och ha det bra kära ni som tittar in.  

 


#Röda #Glasögonhållare #Burk #Resväska #Nallebjörn #Elvis

Av Malin wiper - 3 augusti 2019 07:30

 

I dag åkte vi iväg med bussen till Västerås och det första vi gjorde var att gå in på Myrornas Second Hand. Där hittade jag en helt ny kameraväska som är större än min egen. Har letat länge men dom är ju så dyra på vanlig butik men denna kostade bara 90 kr. Jag blev jätteglad och bytte direkt och fick även plats med både mobiltelefon och alla mina tre batterier. Det fanns även extrafack på utsidan så jag kunde ha nycklar och läppstift där. Visitkorten fanns det också fack för så väskan var perfekt trodde jag. Tyvärr blev den då för tung så nacken reagerade direkt på vänster sida där skadan är större.

 

Fotofyndet finns väskan att köpa för 199 kr

 

 

Till kameraväskan följde det med denna beskrivning där man drar ut bilder på väskan och dess funktioner och olika fack. Den fick klippas bort från kameraväskan som inte var använd. Kameraväskan går under nament TNB Reflex Camera Bag

 

                                 


                                                                                       Bang good 

 

Då sa min man att han kunde ta den istället för då kan han ta med sig sin kamera också och även ha mobilen och lite annat i kameraväskan. Jag fortsätter med min kameraväska som jag köpte på rea hos Elgiganten och försöker lösa detta med mobilen. Klicka här för att se hur den ser ut. 

 

 

Märklig soffa som inte riktigt stämmer med dynor och kuddarnas tyg. Stommen ser ut som retro 1950-1960-talet i skinn/plast och jag misstänker att den är omgjord. Priset för soffan var 440 kr.  

 

                                 


                                                                                       Luxi 

 

Dom har flera avdelningar med skor. Här en med hög klack som är mönstrad, lite annorlunda. Såna höga klackar har jag sjäv aldrig haft på några skor. Först var det taxklackar när jag var tonåring och sen såna där klumpiga breda korta klackar på 1970-talet. Sen hade jag ett par höga vinröda stövlar som hade rätt hög klack i slutet av 1970-talet. Efter det så har jag haft kilklackar el liten klack och mest bekväma skor  

                                           

   

 

En bok som heter som gruppen Pink Floyd och handlar om musiken, människorna, myterna. Den är skriven av Bengt Liljegren och har fått 5 stjärnor i betyg av 5 möjliga. Vi köpte inget mer än kameraväskan  

 

     

Pink Floyd med Dark Side Of The Moon. Jag lyssnade en del på dom förr och även nu ibland. Dom var ett brittiskt rockband som bildades 1965 i Cambridge, England. Gruppen hade stora framgångar inom psykedelisk musik under andra halvan av 1960-talet då gruppen leddes av Syd Barrett. Senare en karriär även inom progressiv rock då med Roger Waters. Pink Floyd har sålt 200 miljoner album världen över, varav 74,5 miljoner i USA. Gruppen invaldes i Rock and Roll Hall of Fame 1996. Polarpriset tilldelades  gruppen 2008

 

          

             Best animations

 

Vi vaknade tidigt och solen var uppe redan och det är 13 grader men det blir nog som i går 22 grader längre fram på dan. Vi skall promenera bort till Eldsbodahuset i dag för det är invigning av nya Thore Skogmans museumet 14.00

 

 

Med den här roliga mjukisfiguren från Myrornas önskar jag er en färgstark lördag.  

 


#Myrornas #Kameraväska #Soffa #Pink 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards