Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juli 2019

Mamma 96, värmebölja och Leonard Cohen

Av Malin wiper - 29 juli 2019 08:27


     

För 96 år sedan föddes min mamma i Umeå så det är 3 år sedan hon lämnade oss. Hon var en underbar person och jag saknar henne varje dag. Jag har hennes glasögon under ett foto av henne i sovrummet och det tittar jag på varje morgon och pratar med henne en stund. Hon träffade min pappa när han gjorde lumpen i Umeå och sen följde hon med honom till Sundsvall där han annars bodde. Pappa dog för 14 år sedan och jag saknar honom också. Pappa fyller år på samma dag som min man. 

 

                            animated-flower-image-0051

 

Jag har inte nåt mer att skriva om just nu för jag har varit inomhus i flera dagar och mår dåligt av värmen. Känns inte som att värmen ger upp än för himlen är molnfri, det är vindstilla och solen går upp tidigt på morgonen. Vi kom igång sent i dag men jag måste ut för kroppen skador börjar ge sig tillkänna av allt stillasittande. Nu är det måndag igen och jag hoppas ni får en fin början på veckan. Kram på er

 

      

Leonard Cohen med Take This Waltz  

 

                                     

                

 

#Mamma #Värmen #Leonard

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

29 juli 2019 12:15

Hej!Jag saknar alla mina närmaste.igår hade kunskapskanalen ett intr.program om Ghana.Min man kom därifrån.Det var så hemskt.De skickar oönskade barn med handikapp till andarnas värld.Dom tror att människan är besatt av onda andar.Med andra ord de mördar barnen i religonens tro.Vi hade änglamakerskor på 1700talet.Men det var då!Kramar,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

29 juli 2019 14:15

Förstår att du saknar dom, inte kul när dom bor så långt borta. Jag har sett lite av det programmet också och det känns så grymt och sorgligt hur det får gå till på det viset. Jag ger inte mycket för religion för dom verkar vara dom värsta vad jag har sett och upplevt.

Jag kommer tyvärr inte in på din blogg för det står att Spam så dom ber mig försöka senare men då går det inte heller. Jag kommer in på andras bloggar men inte din

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Ingen bild

Syrran

29 juli 2019 14:41

Hej Syrran!
Tänker också väldigt ofta på både mamma och pappa och hade hoppats kunna ta mig till graven och planterat tills idag men värmen har satt stopp för alla sådana planer. Orkade knappt jobba idag...
Vad fint du gjort med fotot med glasögonen, det var så rörande så jag fällde en tår.

Ha nu en riktigt bra dag, trots värmen, och hoppas det händer bra saker för dig!
kram fr Syrran

Malin wiper

29 juli 2019 16:04

Det är alldeles för varmt för gravbesök och det är ingen brådska utan vänta tills det blir svalare. Vi skall gå till en liten minneslund en bit från centrum som vi upptäckt finns. Fast inte förrens det blir svalare väder. Ja du man tänker ofta på dom båda.

Att arbeta måste vara superjobbigt i denna värme. Kom ihåg själv hur det var än om värmen inte var så tryckande då som nu

Vad kul att du tycker fotot blev bra i ramen och med hennes glasögon under. Jag blir också rörd när jag tittar på fotot.

Ha en jättebra dag själv syrran och ta det lugnt i värmen
Tusen tack för du vet vad ;)

Kram från
Storasyster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards