Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juli 2019

Saab, Mercury Colony och chilikyckling

Av Malin wiper - 27 juli 2019 16:00

  

Det dök upp en SAAB 99GL från 1977 på en parkering i centrum. Klicka här för att komma in på Svenska Saabsidan. Klicka här för att läsa om klasikern Saab 99


 

Metallicblå och väskött stod den där i solen och glänste


 

Saab är verkligen en tidlös och hållbar bil


 

En annan dag såg jag en MERCURY COLONY från 1971. Det är en full-size kombi som marknadsförs av Mercury divisionen av Ford Motor Company mellan 1957-1991


 

Snygg blå färg  och tjusig i sin längd och utformning

 

     

 

När vi var till Öregrund med min son för ett antal veckor sen så fanns det många syrener i trädgårdarna. Så här kan det se ut då vi är ute och rör på oss. Alla står och fotar lite överallt eller fixar med kamerorna, det är dagens melodi. 


                     animated-flower-image-0390              animated-flower-image-0390             animated-flower-image-0390              animated-flower-image-0390


 

Chilikyckling en annan god rätt som man kan beställa in hos Hallsta Café & Restaurang. Min man åt det förra lördagen då vi var dit och åt med min son som då tillbringade två dagar med oss. Det var väldigt mycket smaker, härligt tuggmotstånd i grönsakerna, jättegod bulgur och deras egnar tsatziki som är lite mer krämig än alla andra vi ätit. 

 

         animated-snail-image-0047                                              animated-snail-image-0047

 

Vi har inte kommit ut nåt än för jag mår inte bra av denna värmen utan har fått huvudvärk och en förlamande trötthetskänsla. En sån här gång är det botten att vara utan bil för vi hade bra AC i dom två sista bilarna. Synd att det är sån dålig eller ingen alls ac i bussarna nu. Sist höll jag på att svettas ihjäl så allt verkar bli sämre med åren. Nu önskar jag er i alla fall en fortsatt skön lördag vad ni än skall hitta på. Här är det snigelfart som gäller och det är inte min melodi..  i vanliga fall.



#Saab #Mercury #Syrener #Chilikyckling

 
 
Ingen bild

sYRRAN

27 juli 2019 18:06

Ser du har en ny banner, snyggt!
Det är bara att ta det lugnt i värmen, kylan kommer så stå ut :-)
Kram från Syrran

Malin wiper

27 juli 2019 21:53

Jag byter header ofta för jag gillar omväxling ;)

Jag tar det verkligen lugnt för jag har inte ens klätt på mig i dag ;). Skönt att det blir kyligare till veckan.

Ha en fin kväll syrran

Kram från
storasyster

 
paula

paula

27 juli 2019 20:18

Hej, det här med bilar är inte min grej, jag skäms för att jag inte känner igen varken bilmodeller eller vänners bilar. Men det kan inte hjälpas, man kan inte vara bra på allt. Hur som så gillar jag gamla bilmodeller bättre, men de nya har ju bättre funktion förstås. Här i byn hälsar man på alla, och eftersom jag aldrig h inner se vem som sitter vid ratten har jag för vana att vinka och vifta åt alla. Det vållar lite problem såhär i semestertider för nu är ju inte alla som passerar bybor...Men hellre en vinkning för mycket än att bli kallad stroppig, "ler". Värmen tar fruktansvärt på mig också, bara längtar tills man kan andas igen.. Trevlig helg

http://paulaz.se

Malin wiper

27 juli 2019 21:56

Man behöver inte skämma för det. Jag känner inte igen alla heller så jag kollar registreringsskylten och går in på"Fråga på annat fordon" då får jag fram bilmärket. Sen har jag intresse av veteranbilar.

Som du säger så har ju dom nya bilarna funktioner som passar mer året om och i den trafiksituation vi har numera.

Vad kul att ni har den seden hos er och det blir nog så på mindre ställen

Värmen tar hårt på mig också så jag klarade inte av att gå ut i dag. Till veckan skall det tydligen bli svalare

Ha en fin helg själv
kramar från
Malin

 
Göran

Göran

27 juli 2019 20:41

Gillar SAAB;en! Har haft sex bilar av det märket. Två st SAAB 900, tre st 9000 och en SAAB 95. Men tyvärr blir det knappast någon mer eftersom det inte byggs några nya

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 juli 2019 22:00

Vad kul att du haft så många Saab. Det är verkligen en bra bil och jag har haft en själv Saab 96 V4 men det var för 40 år sedan ;)

Synd att det inte byggs några nya. Dom är ju av hållbar sort. Bodde på landet då så det var 4 km liten väg och Saab klarar ju sånt galant

Tack för din kommentar och ha en fin kväll
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards