Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 juli 2019

Av Malin wiper - 26 juli 2019 13:15


 

En bit ifrån Skantzen Kanal Kafé har dom byggt upp en minisluss dit barn kan komma och leka. Det ser jättehäftigt ut


 

Här ser man en av träbåtarna och en sluss och allt ser så verklighetstroget ut än om det är sten i botten istället för vatten


 

Slussen på nära håll


 

Eftersom min son hade en skepparmössa på sig så passade han på att bli fotad av mig i en av båtarna. Det var så pass stort så en vuxen kunde ta sig in också men jag hade fått klaustrofobi så jag avstod 

 

              animated-ship-image-0103               animated-ship-image-0103               animated-ship-image-0103               animated-ship-image-0103 


 

Skepparen på nära håll


 

Det gäller att se sig omkring och vara uppmärksam. 

 

                              


                                                                           Flasköppnare i form av ankare

 

Ett  filmklipp från 2017 då jag fotade en slussöppning  
 

 

Vi gick sen förbi Kanal Kafét och där stod en cykel som var somrigt utsmyckad. 


 

Dom har gjort om lite så nu har borden på framsidan fått tak i form av tyg. Klicka här för att se när vi var dit i augusti 2018


   

Solen hindrade från att fota mer. Detta var en av utflykterna förra lördagen. I dag kommer det att bli över 30 grader så jag kan inte ta mina dagliga promenader utan bara små korta ner till centrum. Tur att vi har en lägenhet som har tjocka väggar och inte värms upp så lätt. Värst är på eftermiddagarna då vi får in solen från balkongsidan där vi har både sovrum, kök och badrum. Det är bara att uthärda och dricka mycket vatten och ta det lugnt. Det är dåligt med ventilationen i bussarna numera så jag vet inte om jag törs åka ut nåt under denna värmeböja. Allt skall sparas in på  men på måndag har dom lovat lite svalare.

 

 

 

                  Ha nu en fortsatt fin fredaganimated-sun-image-0334



     

Donovan med Sunshine Superman.

 

#Sluss #Kanal #Värmebölja #Donovan

Av Malin wiper - 26 juli 2019 07:30


    

I lördags åkte vi ut och kollade runt med hyrbilen för sonen stannade kvar några timmar till på lördagen. Vi hamnade på ett ställe vid mälarens vatten som heter Borgåsundsfiskarn. Det var väldigt idylliskt och vackert

 

                                            animated-fish-image-0052

 

         

Så här ser matsedeln ut och dom har även en fin charkdisk där dom säljer fisk och lite annat

 

                      

                                                                                 Primus


 

Här kommer min man ut på bryggan från butiken med varsin glass. Vi har inte ätit glass sen förra året

 

     

Vad passar väl inte bättre här än Ice Cream Man med Tom Waits


  

Glassen kommer från Sänkdalens Glass och den är så annorlunda än annan glass i och med att bärsmaken lyfts fram och känns så äkta och god. Det tar ca 5 minuter att få den att smälta men sen är njutningen total för den ger inget sockersug utan man blir nöjd med en bägare. 

 

                               

 

Dom tillverkar sin ekologiska glass i sin egen glassfabrik på gården. Dom använder sig av mjölk och grädde från sina egna kor. Klicka här för att läsa om Sänkdalens Gård. Klicka här för att se ett klipp från Sänkdalen ang både glassen och rapsolja.

 

 

Vi satt en stund ute på bryggan där man kunde sitta utomhus eller under ett stort partytält. Det var nästan omöjligt att fota för solen sken från alla håll


  

En fiskebåt som stod en bit ifrån

 

                                                  animated-fishing-image-0133 


  

 

Vi åkte sen vidare vi tre och då såg vi två hästar utanför en fin ladugård. Dom skyddade varandra mot insekter genom att stå så att dom kan vifta med svansen mot varandra


Efter det så for vi hem till oss igen för att se film och bara mysa. 

 

Nu önskar jag er en njutningsfull fredag.  

 



#Borgåsundsfiskarn #Matsedeln #Tom #Sänkdalens #Hästar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards