Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juli 2019

Porsche, minnesbild, dålig mage och Dean Martin

Av Malin wiper - 17 juli 2019 12:45

 

Efter att jag dammtorkat och städat undan i både sovrum och kök så dammsugade min man. Vi gör en sak i taget och vilar en stund för det går inte som förr att göra allt på en gång än om man vill. Efter det promenerade vi ner till centrum som bara tar ca 5 minuter. Vi brukar gå olika gångstigar men nu valde vi den som går förbi OKQ8. Det är i alla fall lagomt varmt ute för min smak

                              

  

Jag såg inga veteranbilar på nån parkering eller utefter vägen i dag men dök på en lite nyare bil som stack ut lite. Det är en PORSCHE från 2018 

 


                            

 

Här en minnesbild över hela vår familj. Mina förädrar står i mitten och dagen till ära så hade vi samlats allihopa för att fira min mammas 70-årsdag som inföll 1993. Vi befinner oss på Hisingen i Göteborg där mina föräldra bodde då. Vi kallade oss för "Blendas Gatugäng" eftersom dom bodde på Blendas Gata och där bodde även syrran med sin man och  jag också några år innan jag flyttade från Göteborg. Det blev ett fint, festlig och minnesrikt födelsedagsfirande

 

     animated-family-image-0005  

Längst till vänster syrran, sen jag, min man, mamma och pappa, brorsan, hans fru och deras dotter. Undre raden min systers man och min son. Mamma och pappa är ur tiden sen några år tillbaka men vi andra finns kvar och nu är jag näst äldst i hela släkten även bland kusinerna. Livet blåser iväg som en storm så nu försöker jag ta tillvara den tid som är kvar och inte "gamlar mig" (Dagnys kloka ord)

 

     

Dean Martin med låten Memories are made of this. I min uppväxt såg man ofta Dean Martin på tv och då var det festligt med riktig show

 

          

Just nu känner jag mig lite uppblåst (halvmask) för jag drack vanligt kaffe i morse och det skulle jag inte ha gjort. Har blivit känslig för kaffe på sista tiden så jag brukar fixa till en cappuccino istället och då med mindre kaffe i och mer mjölk. Det funkar bra men jag blir så ställd eftersom min mage har varit så bra i flera år sen jag opererade gallan. Nu svullnar den och jag får även besvär efter viss mat så jag får nog beställa tid hos läkare om inte detta går över. Kan ju även vara magkatarr för jag ororar mig för så mycket just nu. Nu kom äntligen solen och jag hoppas ni får en fortsatt fin onsdag  

 

Dom halva ansiktsmaskerna (partymasker) som även går att ha som drinkunderlägg har jag köpt på Teknikmagasinet

                      



#Promenerade #Porsche #Minnesbild #Dean #Uppblåst

 
 
Annelie

Annelie

17 juli 2019 13:13

Hahahaha, vilka festliga bilder du har för munnen. Vart har du hittat sådant..??
Vilken härlig bild på er alla, skoj att ha en sådan bild kvar.

Har du någonsin testat Zero kaffe..??

Ha nu en bra onsdag och sköt om dig.. // Massa KRAMS Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

17 juli 2019 13:59

Ja du det är partymasker ;) och dom går även att ha till glasunderlägg

Jag hittade dom på Teknikmagasinet. Det är jättekul med den bilden men den har blivit lite urblekt så vi skall spara ner den på en skiva

Jag har inte testat Zero, är det bättre för magen? i så fall köper jag ett paket. Tack för tipset

Ha en bra onsdag själv och sköt om dig

Massor med kramar tillbaka
Malin

 
Bittan

Bittan

17 juli 2019 13:25

Hej! Vilken fin minnesbild. Vilket år är det från?
Idag har vi varit till stan och hämtat nya mediciner och var torgdag men var så lite handlare så jag köpte ej något.
Ikväll skall vi till stan igen då det är bilträff och titta på vackra bilar
Idag har vi lite varmare väder och soligt
Ha nu det så bra du kan trots värk!
Kram från Bittan

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

17 juli 2019 14:01

Ja du det är så kul att ha den. Året var 1993 glömde att skriva det. Skönt att få bort såna ärenden. Lyckostar som skall på bilträff då får ni se många juveler till bilar. Vi har också varmare i dag och regnfritt. Jag tog en omeprazol så nu är magen bättre

Ha en fin dag själv goa du
Kram från
Malin

 
wiolettan

wiolettan

17 juli 2019 17:56

Porsche, en fin och dyr bil. Vi sålde dessa som nya på Volkswagen, ja även begagnade. Jag tyckte det var så skoj att åka i en sådan.
Så fin bild på er alla, roligt att få se. Trevligt att ha kvar foton lite ifrån förr.
Ja, du ser verkligen uppblåst ut.
Hoppas att det går över i magen så att du får känna dig bra och må bra.
Krya på dig och var rädd om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 juli 2019 18:32

Jag hade på mig en halvmask för att se lite kul och passande ut ;)

Vad kul att du/ni sålt såna bilar. Förstår att det var kul och häftigt att åka i en sån.

Det fotot är verkligen en minnesbild. Jag blev bättre i magen av en Omeprazol men är otrolgt trött just nu

Tack Snälla du för din omtanke

Ha det jättebra
kramar från
Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

19 juli 2019 15:26

Ha det trevligt med sonen.Min kommer hit för några dagar.Semester.Men han längtar säkert till sitt jobb.Hi hi.Ha nu så gott och vila upp dig.Kramar!Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

20 juli 2019 15:33

Tack snälla du. Vad kul att din son kommer till dig också.

Ha det bra själv Inger. Min son åkte hem nyss och vi har haft roligt och trevligt

Kramar från
Malin

 
ankitadave

ankitadave

20 juli 2019 12:04

Great post! I am actually getting ready to cross this information, very helpful my friend. Also great blog here with all the valuable information you have. Keep up the good work you are doing here.
http://www.angelsofmumbai.in/

http://www.angelsofmumbai.in

Malin wiper

20 juli 2019 15:34

Thank you so much. Have a nice weekend

Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards