Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juli 2019

Regnväder, Piskställning, Smörgåsar, Smart 2008 och Darts

Av Malin wiper - 15 juli 2019 14:00

  

Det regnar i dag men blåste inget då vi gick igenom bostadsområdet ner till centrum. Efter ett tag så tog blåsten tag i våra paraplyer men nu har vi stadiga saker som tål lite. Det är bara 12 grader varmt men det känns varmare. Nu ser vi bara fram emot fredagen då vi hyrt bil så man slipper känna sig så instängd. Längtar att komma ut och se mig omkring och göra lite olika saker. Jag saknar bilen så otroligt för det ger en frihet men vi törs inte ta nåt lån förrens vi hittar en bra bil till ett överkomligt pris och just nu vågar vi inte i och med att vi är rädd för att hamna i samma situation igen. 

 

                                    


                                                                                 Bags of love

 

Jag sa till min man häromdan att ingen använder piskställning längre men ändå finns dom på alla gårdar. Det skulle jag inte ha sagt för helt plötsligt ser jag en matta som hänger på en piskställning när vi går igenom bostadsområdet. Klicka här för att se olika piskställningar som dom numera kallar mattställning

 

                


                                                  PricePi.com

 

Inte nog med det utan häromdan såg jag en matta i ett annat bostadsområde som vi gick igenom så dom används tydligen


 

När vi sen närmade oss centrum så finns där ett hus som förut varit affärshus men nu görs om till lägenheter. Nu har dom börjat måla huset och det blir ljusgrått. 


 

Då var vi framme vid centrum och som ni ser så är det blött men regnade inte så kraftigt längre. Det ser helt tomt ut i centrum och det beror nog också på att det är semestermånad. På butikerna är det i alla fall rätt mycket folk. 

 

      

Det är så roligt att se en del gamla musikklipp. Alla tider har sina lustigheter och kolla in killen längst till vänster i rödvita kavajen..  Man blir ju bara så glad. Gruppen heter Darts och låten It's Raining. Darts var ett brittiskt niomannaband. Dom hade sin storhetstid 1970-1980-talet. Det Londonbaserade bandet hade ett antal brittiska topp 20 hits

 

           

                  via GIFER

 

   

Vi hamnade i alla fall på Hallsta Café & Restaurang och jag tog min vanliga focaccia med ost, tomat, sallad och en örtdressing som dom gör själva och är magiskt god. Focaccian är min favorit och den kommer ut lite varm och dom bakar den själv. Den är så god att man kan äta den utan pålägg också. Min man tog sin favorit grillat rågbröd med fetaost, Tzasziki salami och sallad. Vi satt rätt länge där och kollade ut på regnet och folk som skyndade förbi med sina paraplyer


 

Vi gick sen in på Matpiraten och utanför stod denna tuffa lilla "Smart 451" från 2008. Vid första anblicken trodde jag det var en minipolisbil..  . Ha nu en fortsatt fin dag kära ni


#Regnar #Piskställning #Lägenheter #Hallsta #Smart

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

15 juli 2019 14:44

hej.så himla trist väder att man blir deppad.t.o.m katterna.Elvis tryckte under soffan.Jag förstår att ni längtar efter en bil.särskilt när man som ni har jobbigt med knän.Ha en bra fortsatt dag.kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

15 juli 2019 15:24

Det behövs regn men som det är nu så varierar vädret för mycket så man har svårt att hitta på nåt.

Förstår att katterna är less också på vädret

Jag är rätt bra i knäna nu och även min man det är mest nacken som krånglar och och min mans hälsporre. Fast det är besvärligt med att åka buss för ländryggen blir påverkad. Jag känner mig instängd utan bil

Ha en fin början på veckan
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards