Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juli 2019

Dramaten, pilfinkar, Ford Galaxie och The Hollies

Av Malin wiper - 8 juli 2019 09:00


 

I går tog vi allén ner mot centrum för att handla lite mat och här ser ni min man med damaten för vi skulle handla mer än vanligt. Han har inga problem med att dra en sån men för mig går det inte alls bra för nacken och ryggen spänner upp sig direkt så det är inget hjälpmedel som funkar för mig. Det var rätt skönt i går och inte så kallt som det varit på sista tiden och i dag vaknade vi till sol och 16 grader varmt. Ibland har det varit bara 6 grader varmt på morgonen. Jag har inte så mycket att skriva om just nu så jag försöker sätta ihop ett inlägg med bilder jag fått klara 


 

Lite somrigt utanför ett hyreshus. Kul att dom satt lite blommor på bordet

 

 

Framför hyreshuset låg denna fina röda cykel som såg helt ny ut. Detta är tyvärr en vanlig syn men jag vet ju inte om den är stulen och bara slängd där. Jag är med i en grupp på fb där man kan sätta in bild på cyklar man tror är stulna. En cykel jag satt in bild på hittade sin ägare och det känns kul


 

På sidan om höghusen vid allén byggs detta som jag tror blir ett stort soprum. Vi bodde ju i ett av höghusen i 6 veckor då vi hade stambyte. Då såg vi att dom hade soptunnor utspridda överallt och man fick gå en bit nu blir det samlat på ett ställe


 

På en trästolpe vid en parkering hade några  pilfinkar slagit sig ner

 

       animated-bird-image-0474          animated-bird-image-0474          animated-bird-image-0474          animated-bird-image-0474          animated-bird-image-0474          animated-bird-image-0474          animated-bird-image-0474          animated-bird-image-0474 


  

En som hade nåt skräp eller matrester runt munnen

 

  

En tjusig FORD GALAXIE 1963 for ut från Ingo macken då vi närmade oss vårt bostadsområde efter handlingen i centrum

 

      

 

Här kör hon ut från macken och förbi vårt Zoo och bilen är som en juvel. Tänk att sen kunna fälla ner sufletten och njuta av vinden 

 

    

Lite 1960-tals nostalgi med The Hollies. Jag känner/kände en kille som träffat The Hollies live och fått både prata, fota och fått autograf av gruppen. Han sa att dom var superordentliga och jättetrevliga. Jag var ju själv inne i autografsvängen på den tiden och träffade många stora artister. Nu måste jag rensa i allt och få ordning på autograferna lite bättre. Måndag igen och en helt oskriven vecka. Hoppas ni får en fin början på måndagen.  

                                 animated-hug-image-0038 

 

#Dramaten #Somrigt #Cykel #Soprum #Gråsparvar #Ford

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards