Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 juni 2019

Av Malin wiper - 30 juni 2019 15:00

 

Min man tog fram sin hårtrimmer av märket Braun i lördags. Hans bror ville bli klippt och den funkar jättebra. Han köpte den för 209 kr på Claes Ohlson för 1 år sedan på extrapris men när jag kollar på andra ställen så kan man få betala 599 för en likadan.

 

 

Här blir han klippt i vårt nyrenoverade badrum. Glömde att ta en förebild men håret var då yvigt, formlöst och alldeles för långt. 

 

          animated-hairdresser-image-0061                                               animated-hairdresser-image-0061

 

      

Så här blev resultatet. Han fick i lite styling också för att det skulle ligga snyggare

 

        

Detta kan man kalla för kroppskontroll. En bit in i klippet så överraskar han med humor också. 

 

 

Efter det så lagade min man mat i form av stekt lax med en god sås till. Sen kokade han kikärtspasta blandat med palsternacka, broccoli och morötter. Allt kokades i buljong och blev jättegott. Laxen hade vi köpt på Matpriaten och då en hel sida och priset var endast då 99 kr/kg annars kostar den 189 kr/kg

 

 

Så här såg det ut på tallriken och laxen var jättegod och även såsen som min man fixade med grädde, kryddor, purjolök och lite citron. Till maten drack vi Staropramen öl

 

   

Innan svågern åkte hem så drack vi en kopp kaffe på balkongen och där satt vi länge och pratade och myste i solen

 

                                  


                                                                         Ljuvliga hem 

        

Ett härligt klipp med Niclas polisbilar. Jag orkar inte gå ut i dag utan håller mig hemma och ser lite på film och städar lite lätt. Nacken börjar sakta bli bättre och det beror nog på mina ändrade vanor vad gäller datorn.


#Hårtrimmer #Lax #Balkongen #Polisbilar

Av Malin wiper - 30 juni 2019 08:00


        

I går då vi var ute i centrum med svågern som kom till oss med buss så såg vi massor av Volvo PV bilar som for genom centrum. Dom började i Köping och for genom Kolbäck. Hallstahammar och Surahammar. Jag passade på att fota och gjorde ett bildspel som ni ser ovan. Tyvärr hade jag tappat bort sajten med bättre musik så jag fick ta musik från ett ställe som inte är lika bra och det är bara instrumentalt där. Först kommer bilarna jag fotade i går sen lite gammal skåpmat från några år tillbaka som jag bakade in i bildspelet. Svenska Volvo och PV klubben

 

                                 


                                                                        Stiligt.se

Det blev även ett litet filklipp på Volvobilar som åkte förbi på vägen genom Hallsta mot Surahammar

 

Klicka här för att se Volvobilar jag fotade 2011. Min morbror Nils hade en svart Volvo PV och jag kom ihåg att det alltid luktade rök och Läkerol i bilen. Så var det på den tiden

 

  

Vi började lördagen med att njuta av en god smörgås på Hallsta Café & Restaurang. Det var så lagomt varmt och skönt ute så när vi satt där och njöt så fick man semesterkänslor trots att man numera har ständig semester

 

              sunglasses - GIFMANIA          sunglasses - GIFMANIA                   sunglasses - GIFMANIA          sunglasses - GIFMANIA  


 

Min mans bror tog en smörgås med fyllning av mozarella, prosciutto mm. Han tyckte den var magiskt god. Vi tog våra vanliga med foccaccia med ost. Mr J drack ett glas god apelsinjuice till sin smörgås

 

                                          


Nu är helgen snart slut och vi hade en jättetrevlig dag i går som fortsatte hemma hos oss. Vi åt gott, fikade på balkongen och min man klippte håret på sin bror med en hårklippare. Det skriver jag om i nästa inlägg. Mr J åkte hem med bussen 17.00 Önskar er en skön och vilsam söndag


#Volvo #Bildspel #Café 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards