Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 maj 2019

Sveabiografen Hallstahammar Rocketman och en salig blandning

Av Malin wiper - 31 maj 2019 13:00

 

I kväll 19.00 skall vi gå och se filmen RocketmanSagabiografen här i Hallstahammar. Vi träffade Ova utanför ICA i dag och hon är en gullig tjej som arbetar på Hallstaparken. Hon berättade att den filmen går i kväll och även på söndag. Vi har blivit mycket piggare på kvällarna sen vi slutade äta efter 18.00 så vi känner att vi orkar börja gå ut på kvällen igen. Jag har inte hållit mig tillräckligt informerad av vad som händer här så jag skall varje morgon kolla runt både i tidningar och på andra ställen så jag vet vad som händer. Filmen handlar om Elton John och han har man ju följt i många år och jag har även haft en del vinylskivor med hans musik. 

 

        

Klicka här för att komma in på Sagabiografens facebook. Sagabiografen är en jättefin bio som behållit lite av det gamla och inte söndermoderniserat så man får en bra känsla därinne. 

 

      

Trailern

 

                            

                                                                     Fun Party Store


 

Här ser ni min egen "Rocketman" som är min kärlek och trygghet i livet..  


 

Vi var till samhället för att handla lite och passade då på att ta en fika på Hallsta Café & Restaurang. Jag har fått problem med magen som inte vill ge sig. Det moler, bränner och jag är uppsvullen. Jag testar nu att vara utan kaffe ett tag för att se om det lugnar ner sig. Därför är det te som gäller framöver och dom har massor av tesorter att välja mellan


 

Jag valde "Kärlekste" denna gång och det var verkligen supergott med en lagom sötma och mildhet i sig. Sen skall jag testa både Södermalm och Drottning som Siba rekommenderade.

 

                

                 via GIFER

       

Här håller fina Siba upp affishen ang kommande Hallsta Cruising Meet 8 juni 18-22

 

  

Nu har tyvärr fiskmåsparet blivit av med sina ägg och dom står där och sörjer på taket där dom ruvade. Nu önskar jag er mina fina bloggläsare en härlig fortsättning på fredagen. Hoppas ni får njuta och ha det bra.

 

 

                                                       animated-friday-image-0027


      

Elton John med Goodbye Yellow Brick Road



#Sveabiografen #Rocketman #Kärlek #Hallsta #Cruising #Fiskmåsparet #Elton

 
 
Veiken

Veiken

31 maj 2019 14:23

Åh så roligt att ni ska kolla Rocketman. Det är en film som jag gärna vill se. Elton John är en favorit. Såg honom live på Ullevi för en del år sedan!
Jag tror som du att te är bättre än kaffe för magen. Lycka till med bytet från kaffe till te!
trevlig helg! :)

http://veiken.se

Malin wiper

31 maj 2019 14:31

Lyckost som sett honom live. Det skall bli spännande att se filmen. Jag mår redan bättre av att dricka te men saknar kaffe ;)

Ha en trevlig helg själv Veiken

kram från
Malin

 
Pisan

Pisan

31 maj 2019 16:43

Vad kul att ni skall se Rocketman! Hade jag vart hos älsklingen i helgen så hade vi gått och sett den idag. Den verkar vara jättebra. Te är inte bra om man har problem med magen, i a f inte svart te, grönt te är det väl en annan sak med. Min mage har blivit mycket bättre vad gäller brännande och molande och uppblåsthet sen jag slutade dricka svart te. Läste en artikel om det någonstans, minns ej vart. Kommer jag på det skall jag leta upp artikeln och skicka länken till dig.
Hoppas att ni får en riktigt härlig biokväll! Kram till er båda! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 maj 2019 21:32

Nu är vi hemma och filmen var jättebra. Den var även en mörk historia för han hade inte haft en bra uppväxt och jag var dåligt påläst. Hemma dricker jag bara roibos te och det funkar för magen.

Det vore kul att läsa den artikeln. Jag har bara druckit kaffe förut så nåt te har jag bara druckit ibland emellanåt så jag misstänker ändå kaffet. Nu är jag lite bättre i magen och har tagit en kopp kaffe med bara varm mjölk och magen blev lugn

Det var en härlig biokväll på vår fina biograf

Kram tillbaka till dig från oss båda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards