Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 maj 2019

Bildspelskurs med Mr T, blandade bilder och Coldplay

Av Malin wiper - 28 maj 2019 13:30

   

Det blir ett kort inlägg för jag går på kurs hos min man för att lära mig göra egna bildspel med musik till. Jag hade nog kunnat lära mig det själv men det känns bättre om jag skulle haka upp mig för min man har läst in sig i förväg på detta och har mer tålamod. Jag har gjort bildspel för några år sedan då jag gick med i en sajt som var väldigt bra uppbyggd och det var lätt att lära sig. Tyvärr så gick jag sen ur sajten och då försvann alla mina bildspel från bloggen. Det var ingen höjdare så nu blir det ett mer avancerat nedladdat som inte kan försvinna. Jag tänker göra ett bildspel över några av mina bästa bilder genom åren det första jag gör

 

 

En fotboll låg mitt på en gräsmatta mellan husen vi gick igenom på hemvägen i dag. Jag har bara sett fotboll live en gång i livet och det var i Göteborg på Ullevi. Tyvärr fattade jag inget intresse varken för fotboll eller ishockey. Jag kände några personer som var intresserade och dom tyckte jag skulle följa med. Jag har mer varit intresserad av indrott på skridskor både långfärdsskridskor och konståkning. På nackstaplan i Sundsvall var det ofta tävlingar med långfärdsskridskor. Sen har jag följt konståkning alla grenar i många år utom dom sista åren då jag haft fokus på så mycket annat så det har inte hunnits med riktigt. Efter åren får man nya intressen och sånt är livet. 

 

                 animated-football-and-soccer-image-0014                                               animated-football-and-soccer-image-0014


     

Coldplay Everglow till snygg skridskoåkning

 

 

I år blir det tagetes i våra två grå blomlådor på balkongen. Dom har vi köpt hos Åsby Floristen Vi har haft andra färger förut så vi ville förändra lite. Dom kommer att växa ihop mer för nu ser det lite glest ut. Vi får se om pelargonerna får blommor igen i dom andra tre krukorna vi planterat dom i. Dom blommade förut men sen dog dom och sen dess är det bara blad kvar. Vi har sen två porslinskrukor på väggen som vi också skall köpa blommor till

 

  

Nu känner jag mig lite bladig så jag återkommer så fort jag lärt mig klart bildspel. Ha det bra och sköt om er


#Kurs #Fotboll #Coldplay

 
 
Veiken

Veiken

28 maj 2019 19:16

Inte dumt alls att kunna gå på kurs hemma hos maken. Lycka till med det!
Det är klart att man förändras med åren. Vissa intressen bleknar och andra kommer till!
Ha det fint med bildspelen!

http://veiken.se

Malin wiper

29 maj 2019 07:53

Det är verkligen en fördel och han är så pedagogisk och lär ut bra. Tack! ;) Så är det med intressen och det är det som är så spännande

Ha en skön onsdag
kram från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

28 maj 2019 20:45

Känner dig lite bladig! :) Härligt uttryck! Du är duktig på det här med dator och att fixa till det på olika sätt. Strongt. Där är jag alltför lat i min tur.
Tagetes blir vackert i blomlådorna, synd att pelargonerna dog men shit happens som det heter. Jag har inte några pelargoner alls längre från att ha haft mängder, men det blev lite väl mycket arbete med dem, ut och in, förvaring över vintern osv.
Livet går riktigt bra ändå, men några blomlådor ska jag fylla med någonting ännu, vet bara inte vad ännu.
Ha det bra på kursen med maken!
Sköt om dig du med! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

29 maj 2019 07:56

Det är nog ett gammalt uttryck för jag har hört detta med bladigt förut ;) Jag har varit ute på nätet sen först och främst 2004 och före det hade jag datorer på arbetet så det gällde att hänga med. Fast det kommer ju nytt hela tiden som man måste lära sig. Jag ångrar att jag köpte pelargoner men vi hade lite för bråttomt. Det finns tid än att fylla lådorna. Tack snälla du nu är alla bilder jag skall ha med i bildspelet denna gång klara så vi fortsätter nu med utbildningen och in med bilderna och allt som måste till. Kommer inte ut på bloggen förrens ett bildspel är klart

Ha en jättefin onsdag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards