Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 maj 2019

VOLVO 245 A-Traktor, blandade bilder och Chris Rea

Av Malin wiper - 5 maj 2019 16:00


 

På promenaden i dag såg vi en VOLVO 245 A-traktor från 1989 och den såg så läcker ut (Epatraktor) 


  Jag fick tillåtelse av killen som ägde bilen att fota. Det var lite rått ute än om det nu är 8 grader varmt men efter att ha promenerat ett tag så kändes det bättre.

 

     

EPA-meet Köping 2014 bara 2 mil från Hallstahammar


  Häftiga dekaler på bakrutan

 

  Efter det så spanade jag in en katt som balanserade på en balkonglåda. Vad kan detta vara för sorts katt?. 

 

  Här ser den ut att stirra rakt på mig. 

 

                                 


                                                              Amazon 

  Nu börjar det blomma lite på en del balkonger. Det hängde två såna här på vardera sida

 

  Gick förbi denna skylift på väg hem till vårt hus

 

  Vi bor i huset längst bort där vi inte har nåt hus från vardagsrumssidan och det känns bra. Det är sällan vi går denna väg

 

  En skottkärra för barn som jag fotat några gånger förut men på olika ställen och i olika positioner

 

  Fotade en bakruta på en bil som stod vi OKQ8. Sportfiskeboden Västerås 

 

     

Chris Rea med Gone Fishing 

 

   Nu hoppas jag er dag flyter på så där lagomt som det skall vara på en söndag


                                            



#Volvo #Katt #Blomma #Skylift #Skottkärra #Chris

 
 
Ingen bild

syrran

5 maj 2019 17:00

Katten såg ut att vara av rasen Rex, de är lite krulliga i pälsen och ska inte fälla som andra katter. Kan funka för allergiker, men det är lite olika.

Ha en skön söndagskväll!
kram fr M

Malin wiper

6 maj 2019 07:40

Tack för att du talade om detta för mig.

Ha en skön måndag
kram
syrran

 
Bittan

Bittan

5 maj 2019 17:30

Hej! Tack för dina rader på min blogg!
Äntligen skrev jag några rader på min blogg igår.
Tyvärr så gjorde jag mig illa i höger hand och arm i måndags då jag hjälpte min man att bära ett bord och tappade greppet och slog mig. Det är svullet och blått så det blir att ringa vårdcentralen imorgon. Så denna vecka har jag inte orkat så mycket.
Vilka vackra foton du tar och jag njuter av bilderna.
Här i stan har vi ganska många A-traktorer men är riktiga bromsklossar när man kör bil. Jag fattar inte att de kan göra om fina bilar som de gör här, såg en fin Chevrolet Impala på biltställningen här i onsdags
Nu skall vi snart spela bingolotto och se om man kan vinna något.
Så fint Ni har fått det i Er lägenhet.
Ha en bra fortsättning på kvällen!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 maj 2019 07:44

Stackare! så tråkigt att du skadade dig. Känner med dig och hoppas det inte har gått sönder nåt i hand och arm. Håller tummarna

Kul att du gillar bilderna, det glädjer mig. Ja du A-traktor går ju så sakta och vi har själva hamnat bakom en del. Kan hålla med dig om att det är synd att ta just såna höjdarbilar och göra om dog

Hoppas ni vann nåt på Bingo Lotto. Vi börjar få ordning nu i lägenheten och det känns toppenskönt

Ha en jättefin måndag och tack för att du tittade in Bittan

kramar från
Malin

 
Ingen bild

Inger Rozén

6 maj 2019 14:10

Hej!skrev,men bloggen godkände inte dina bokstäver fast jag skrev rättKram,Inger

Malin wiper

6 maj 2019 14:23

Konstigt! Jag har i alla fall fått in din kommentar. När jag kommer in på bloggen så publicerar jag kommentarerna så dom kommer inte in direkt som hos dig

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards