Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 maj 2019

ICA Supermarket Matkassen, Susanne Croner och en flygande start

Av Malin wiper - 3 maj 2019 08:00


 

ICA Supermarket Matkassen här i Hallsta har en reklamtidning som är väldigt välgjord och fin. I veckans nummer har Susanne Croner blivit "Hallstahammar Profilen". Det är hon som driver Hallstaparken med den äran och med sin fantastiska medarbetare. Susanne Croner är en mångsysslare som även leder körer, målar tavlor och har varit med i Talang. 

 

                    animated-shopping-cart-image-0014                                         animated-shopping-cart-image-0014

 

ICA här i Hallstahammar är en jättefin butik med bra sortiment, fin delikatessdisk och trevlig personal. I tidningen kan man även få ta del av Månadens Medarbetare och personalen ger även tips på recept. Att få vara delaktig på det viset gör att man trivs med sitt arbete.      


  

Som ni kan läsa här så har hon många järn i elden och nu skall hon öppna ett "Vinylcafé" i Västerås och bara namnet på cafét lockar mig att besöka cafét när det öppnar. Klicka här för att komma in på Sveriges Radio och höra henne sjunga. Klicka här för att se vad jag skrev i februari. Klicka här för att se när vi var till Hallstaparken i december


                    animated-dividing-line-image-0005


 

Det grönskar i planteringar, utanför butiker, parker och torg. I går var det inte varmt utan endast 8 grader men det kändes kallare. Vid 09.30 så kom solen äntligen fram. En trevlig skämtsam hantverkare kom in och fixade lite småsaker. Det jobbas för fullt och dom verkar vara ett bra arbetslag och sånt gör att man trivs på sitt arbete. Jag har ju själv haft så många arbeten och yrken så jag vet hur det känts då jag trivts och inte trivts. 


 

Är det nån som saknar denna cykel?. Det står cyklar lite överallt och många av dom är stulna och sen bara lämnats kvar på olika platser.

 

                               


                                                         Robin Hood

 

Jag såg en KAWASAKI VN1600 CLASSIC motorcykel från 2006

 

 

Vi försöker komma ifatt med tvätten som höll på att växa oss över huvudet. Nu har vi fått undan en del

 

                                   


                                                                         Hemgallerian 

 

Ytterligare en sida klar i vardagsrummet så det känns som ett hem igen och vi njuter som bara den. Vi har bara en vägg kvar i sovrummet där en tavla och en spegel skall upp. Efter det så skall vi sätta upp en hylla i toaletten som vi köpte för ett tag sen. Vi har fått ändra på en hel del eftersom det varit en del ändringar i renoveringen. 

 

      

Med detta vackra klipp önskar jag er en högtflygande fredag.

 

#ICA #Susanne #Cykel 

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

3 maj 2019 10:49

Hej!
Visst väntar jag på operationen,men jag orkar inte vänta så länge.Nu kostar jag på mig glasögonen iallafall.Vill ju gå till affären utan att bli rädd i backen.Förstår liksom inte att det tar sådan tid.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

3 maj 2019 13:57

Jag visste inte att synen kunde förbättras före man opererade sig med hjälp av glasögon. Klart att du inte skall se så dåligt men jag tycker att du har fått vänta för länge. Numera så kan dom operera snabbt men det är ju dom förbaskade köerna.

Ha en fin helg
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards