Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 april 2019

Av Malin wiper - 26 april 2019 13:00


  

Ken Kercheval har dött i en ålder av 83 år. Han spelade Cliff Barnes i den populära tv-serien Dallas. Ken föddes i Wolcottville, LaGrande County, Indiana och han var en amerikansk skådespelare. Klicka här för att läsa mer om hans liv.

 

       

Dallas var en tv-serie som var mäkta populär när den visades 1978-1991. Det var en serie som även mina föräldrar gillade så alla generationer satt bänkade franför tv:n när den visades. Pappa gillade speciellt J.R Ewing som spelades av Larry Hagman som gick bort för några år sedan. klicka här för att se vad jag skrev när Larry Hagman gick ur tiden. När pappa fyllde 60 år skrev jag en text till Dallas theme musik som vi alla sjöng för honom då. Jag hade även skaffat en cowboyhatt till pappa och där satt jag pappas namninitialer P.O och han uppskattade det enormt och vi hade alla i familjen jätteroligt den dan. Det är ljuva minnen

 

                   animated-television-image-0002                                               animated-television-image-0002

 

    

I mitten av 1980-talet köpte jag en Diabelle telefon som även förekom i serien Dallas. Bilden ovan är från lägenheten vi bodde i på Storgatan från 2012-2014. Vi använde diabellen in i det sista fast vi hade mobiltelefoner också. Nu har jag gett den till min son och han kan ju sälja den så småningom för den var rätt dyr då jag köpte den men ser att Diabellen har nu tappat lite i värde men det kan ändra sig och varför inte ha den som en inredningsdetalj som vi hade ovan

 

       

Här kommer ledmotivet till serien Dallas och det var den melodin jag använde mig av när jag skrev födelsedagstexten till pappa. Texten började med: Här kommer familjen Wiklund och grattar sin egen P.O Jag har den nedskriven nånstans i all röra hemma. I dag flyttar vi hem så vi hörs ev i morgon igen. Nu önskar jag er en fortsatt fin fredag

 

                     animated-tie-image-0003

 

#Ken #Dallas 

Av Malin wiper - 26 april 2019 07:30


 

I går gick vi till lägenheten för att se hur långt dom hunnit. Nu var handduksvärmaren på plats och badrumsskåpet hade fått både belysning och eluttag. Det är så härligt att vi har ett stort långt fönster i badrummet och nu är det helt nytt och det har frostat glas. Det är dubbelt så långt som på bilden

 

 

Tvättmaskinen stod fortfarande i sovrummet men den skall kopplas in i dag och sen skall dom bara städa. Hantverkaren sa att vi kunde flytta in i dag fredag..  . Vi bar bort några påsar med saker i går men jag kan ju inte bära så tungt nu så Mr T fick köra bort det mesta och då i dramaten. Det blir skönt att bara ha ett ställe att tänka på nu.

 

                                         


                                                                                                      Zazzle 

    

Det nya tvättstället i toaletten är mycket högre än det förra och dessutom var det två kranar förut för varmt och kallt vatten så det blev en standardhöjning. Vi hade en egen spegel ovanför tvättstället med svart ram men nu har dom satt en avlång hög spegel där och det ser lite kalt ut så vi skall köpa självhäftande dekor och pynta den med.

 

   

Toalettstolen är lite lägre än den förra. Det är svårt att fota på små ytor så man ser inte hur fint golvet är nu.

 

 

Nu är det fullsmockat på gården och det arbetas för fullt. Snart är allt klart i vår huslänga och dom börjar på nästa hus. 

 

  

Fint utanför Hallstahem

 

 

Vi promenerade sen ner till centrum och här ser ni "Thore Skogmans plats". Han själv står staty ovanpå en bult som symboliserar Bulten AB Hallstahammar

 

 

                                         


                                                                                         Plusvardag 

 

Det är ingen rolig luft ute just nu för det kommer in sand från Sahara och det är därför det känns så smutsigt och disigt i luften. Nu är det fredag och vi förbereder oss för att flytta hem...Hurra!!! vi är så glada. Jag har fortfarande besvär med kroppen men hoppas det lugnar ner sig då vi sovit hemma några nätter och har färre trappor att gå i. I dag skall vi först fixa iordning i sovrummet och köket som måste prioriteras först. Sen badrummet så vi får in allt i nya badrumsskåpet och en vagn vi har på sidan om.

 

      

ABBA med Move On. Passar ypperligt nu. Sköt om er gott folk och ha en underbar fredag

 

#Badrumsskåpet #Tvättmaskinen #Toaletten #Hallstahem #Bulten #ABBA

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards