Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 april 2019

Hallsta Café & Restaurang, glass, skräp och Joan Baez

Av Malin wiper - 14 april 2019 13:30

 

På förmiddagen promenerade vi ner till centrum för att handla mat och sen tog vi en tur runtomkring men på eftermiddagen så skall vi ut igen för vi måste gå några km varje dag. Det är sol men ingen riktig värme ute men jag gillar ju när det inte är för varmt. När jag såg denna gungställning så kände jag sån lust att få gunga men fick stoppa mig själv för jag vill ju inte riva hela ställningen..  

 

 

Trots alla skriverier om miljön så verkar det inte ha fastnat i vissa människors hjärnor. Jag blir ställd då jag ser allt skräp som slängs i både naturen, bostadsområden, runtom i samhällen. I min uppväxt så var det väldigt allvarligt om nån skräpade ner. Det pågick/pågår en ständig kampanj "Håll Sverige rent". Jag vägrar att plocka upp efter andra. Alla måste bidra till att vi får en värld som inte ser ut som en offentlig soptipp.

 

                                                


Sia 

   

 

Häromdan tog vi varsin cappuccino på Hallsta Café & Restaurang och skummet ovanpå är supergott

 

 

När man beställer in en ostsmörgås så får man en sån här höjdare som dessutom är nygrillad och supergod. Det blir inte dyrare än en liten ostsmörgås på andra ställen. Klicka här för att se när vi åt en sån första gången 

 

 

Siba öppnade glassfrysen när vi var där och det var många sorter att välja mellan. En av dom var helt ny och gick under namnet "morotskaka" så spännande. 

 

                                         


                                            Rhinestone  

        

  

Jag fick inte ihop fler bilder nu då vi inte åker omkring på samma sätt som förut. Jag avskyr att vara utan bil och nu längtar jag hem jättemycket. På onsdag är det bara en vecka kvar och jag räknar dagarna..  


  

Nu har vi ätit en god lunch och det är dags för en riktigt lång promenad och den går till ställverksbygget jag följt ett tag nu på Södra Nibble. Nu har det nog hänt en hel del för jag har inte varit dit på länge. Den promenaden är på ca 3 km. Hoppas ni alla har det bra och njuter av er söndag. 

 

     

Joan Baez min ungdomsidol och för alltid favorit. Här med låten Brothers In Arms. Den hade jag inne med Mark Knopfler häromdan. Joan Basez sjunger så vackert och magiskt så jag får gåshud. Jag ville vara Johan Baez när jag var ung och satt i mitt källarrum och spelade gitarr och sjöng men den rösten finns det bara en av. Jag hade långt mörkt hår precis som hon

 

#Promenerade #Miljön #Joan

 
 
Veiken

Veiken

14 april 2019 14:38

Jag håller fullständigt ned dig angående nerskräpningen. Jag undrar om man slänger hejvilt omkring sig i sina hem också? Troligen inte!!!!
Den där ostmackan ser verkligen mumsig ut. Här könns det också som lite vårvinter. Vackert, men kallt! Det ska tydligen bli lite varmare till Påsk i alla fall!
Joan Baez gillas här också! Kram på dig!

http://veiken.se

Malin wiper

15 april 2019 08:12

Ja du man undrar hur det ser ut hemma hos dom som beter sig så. Det är så gott bröd i dessa smörgåsar så man bara njuter och magen mår bra av dom.

Vi har vårvindar men det är kallt halva dan men sen blir det uppvärmt av solen.

Kul att du också gillar Joan Baez

Ha en fin början på veckan
kram från
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

14 april 2019 15:15

Hej!
Jag har inte hellermycket påskpynt.Var väl så när barnen var små.Påsk är inte en glädjens högtidmtycker jag.Tusen kramar,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

15 april 2019 08:12

Ja du så är det och påsken är ju inte så lång heller. Jag håller med dig

Tusen kramar tillbaka från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

14 april 2019 19:22

Joan Baez är också min ungdomsidol, ja, även nu är hon min idol, denna underbara sångerska och så oerhört mycket annat också. Hon vågar, hon har mod!
Jag förstår att det är jobbigt att vara utan bil när man är van att ha en, men vad gäller bilder tycker jag att du är hur duktig som helst på att leverera!
Ha en fin kväll Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

15 april 2019 08:15

Vad kul att du gillar henne också. Hon är tidlös och har en röst som är otrolig och som du skriver så har hon bra åsikter och är aktivist för medborgligas och mänskliga rättigheter

Det är verkligen jobbigt utan bil men man vänjer sig väl och vi vill inte skaffa nån ny än i alla fall

Tack för dina ord på slutet

Ha nu en fin början på veckan
kram från
Malin

 
Ingen bild

M

15 april 2019 08:49

Här plockas tonvis med skräp dagligen på våra hundpromenader och om alla hjälps åt, så kommer detta eländet kanske en dag att helt upphöra i alla fall bli mindre skräp liggandes i naturen.

Malin wiper

15 april 2019 09:50

Vi tycker olika i den frågan
Ha en fin dag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards