Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 april 2019

Badrum, toalett renoveras och Dona Oxford

Av Malin wiper - 13 april 2019 13:30

  

I dag har vi jättefint väder med strålande sol och ca 5 varmgrader och rätt vindstilla.. Det syns att samhället vaknar upp och börjar visa sitt våransikte ordentligt. Vi promenerade iväg till vår lägenhet för att se hur långt dom kommit. Stambytet är klart så nu håller dom på med badrum och toalett

 

                          


Duschmunstycke i form av en mikrofon från Partykungen


 

I badrummet har vi fått ett helt nytt fönster

 

     

Det är kaklat och klart på väggarna men golvet är inte fogat än utan skall torkas till först. Det jag vet är att på mitten där man ser pelaren till höger skall den vägghängda toalettstolen sitta. Golvet är grått men går åt det blå hållet och kaklet på väggarna är vita. Det fanns bara vitt, ljusgrått, mellangrått och mörkgrått att välja på. Dusch, tvättmaskin, toa och nytt badrumsskåp och tvättställ skall trängas i badrummet. Det är mellanstort badrum kan man säga. Andra sidan om toalettstolspelaren gick inte att få nån bra bild av


  

Detta är den lilla toaletten från hallen och där har dom också hunnit lägga golv men inte fogat än. Det är dessutom vitmålat på väggarna och vitt nytt kakel där tvättstället skall sitta. Både handfat och toalettstol blir helt nya. Klicka här för att se ett roligt klipp med toalettstolar

 

                    


                                                  Toalettsits i mahogny från Inredningsvaruhuset 

 

På flying Tiger i Västerås köpte vi denna hylla för nån månad sen som vi skall ha i toaletten. Där fanns förut ett överdimensionerat skåp som tog upp halva toaletten. Jag slog huvudet i det många gånger..  . I den lilla toaletten skall vi inte ha så mycket så denna hylla räcker gott och väl. Det är ändå mest i badrummet vi håller till och nu har vi ju bara dörr från sovrummet in dit. Vi har insett att vi måste sätta kanter på hyllan för annars slår vi ner sakerna få klumpiga som vi blivit. När vi får gäster så är det jättebra att ha en extra toalett som vätter mot vardagsrummet där vi har vår bäddsoffa.


 

Dörrarna till badrum och toalett är helt nya också


  

Vi blev så glada när vi såg att dom lagat hål och ojämnheter  på väggen bakom diskbänken. Sen har dom målat och gjort snyggt


 

Dom har även satt in en matta med fuktskydd under diskbänken. Vi har även fått nytt element i vardagsrummet och det är isolerat i sovrum och badrum ut mot balkongen


 

Här har det varit en dörr. Nu skall vi sätta vår återvinningshurts vid väggen och nåt snyggt ovanför

 

 

Så här såg det ut förut 

 

 

Sen bytte vi ut bok och vinylskiva på boklisten till lite mer retro och en belysningsslinga. Nu måste vi tänka om och se vad vi kan sätta på vägen nu som blivit dubbelt så stor

 

                         

 

Sen gick vi ner till centrum och nöjt av gatulivet och tog även en fika på Hallsta Café & Restaurang men det skriver jag om i ett annat inlägg. Vi träffade den härliga Ova Croner på ICA och pratade bort en stund. 

 

     

Boogie Woogie by Dona Oxford ett riktigt kraftpaket till musiker. En fortsatt fin lördag önskar jag er mina fina bloggläsare som besöker mig. Det glädjer mig mycket

 

                                              

 

 

 

#Väder #Badrummet #Golv #Hylla #Boklisten #Dona

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

13 april 2019 14:49

Hej!
Jag förstår att ni längtar hem.Och så fint det kommer att bli.Jag tycker vädret är inte att lita på.Ska tvätta.Ha en bra helg o trevlig kväll.Tusen kramar.Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

13 april 2019 14:51

Ja du nu börjar längtan hem bli stor och som du säger så kommer det att bli jättesnyggt. Vädret går verkligen inte att lita på i april

Ha en fin helg själv
kramar från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

13 april 2019 16:22

Det måste ju ändå kännas skönt att komma till nytt hem om ett par veckor. Så fint ni får det. Här skulle sannerligen behövas bytas ut både det ena och det andra.
Hyllan ni har valt är tjusig och praktisk!
Fint Malin!
Ha en fin lördagskväll! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

14 april 2019 06:51

Det känns verkligen skönt och spännande. På onsdag har det gått 5 veckor så nu närmar det sig

Ja du vi var inte beredda på all denna renovering och stambyte när vi flyttade in. Hyllan är i alla fall lagomt stor för toaletten men vi såg sen att den borde ha kanter så min man skall hitta på nåt för annars slår vi ner det som skall stå där.

Tack för din fina kommentar
Ha en skön och vilsam söndag
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

14 april 2019 07:38

Va fint ni kommer att få det och vilken fräck fläkt ni får. Sedan blir det ju väldigt lättstädat i badrummet, när ni får en vägghängd toalett. Det skulle jag också vilja ha.
Vad mycket räknar de med att ni kommer att få i hyreshöjning efter denna renovering..??

Ha en mysig söndag nu.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

14 april 2019 08:37

Det blir verkligen fint och fläkten är nätt och snygg. Det blir verkligen lättstädat med en sån toastol. Vi hade ingen i badrummet förut.

Det blir ingen hyreshöjning för stambytet men för badrum och toalett. 1000 mer i månaden och det är ju nåt vi inte räknat med och lite av vår guldkant försvinner. Tack och lov så så skall dom dela upp summan på tre år. Nu i år blir det 400 kr och det trappas upp till 1000 kr på tre år.

Ha en mysig söndag själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards