Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 april 2019

Svensexa med Viking, Lite spex, kelen katt och Mark

Av Malin wiper - 6 april 2019 19:15

  

I dag har vi haft en heldag i Västerås tillsammans med min mans bror. Det gick jättebra att åka in med bussen och det var lagomt med folk. Vi har både fikat, promenerat och varit på en jättemysig pub som jag skriver om i ett annat inlägg. Det har inte varit jättevarmt men solen har värmt upp luften så det har känts som den första riktiga vårdagen och folk har suttit på bänkar och myst lite överallt

 

 

Vi träffade på en viking som jag ville fota och då sa en av hans kompisar att han kunde fota oss med Vikingakillen. Det var ett helt gäng som var ute och firade denna kille för han skulle gifta sig. Det var alltså en svensexa. Killarna var urtrevliga och hade tänkt roa sig och ha kul dan före allvaret. Lycka till!

 

           animated-viking-image-0020                                     animated-viking-image-0020

 



 

Den här skulpturen brukar barn leka på och ha jättekul men nu tänkte jag att vi vuxna skulle få ha lite kul också


 

Först ut min man som tittar ut från ett av hålrummen


 

Jag fick ta hålrummet längst ner eftersom jag är kortast med mina 169 cm i strumplästen. Min man är 1,86 och hans bror 1,96

 

 

Sen intog Janne den översta öppningen i skulpturen


 

När vi gick på kullerstensgatan i ett gammalt område mellan hus så kom en katt fram till min man och den var så kelen. Den ville inte lämna min man och oss andra tog katten ingen notis om


     

Får vi bjuda på en liten kärlekskomedi?

 

                                                     animated-love-image-0306


 

Två bröder i en scen. Låt föreställningen börja..  


 

Lite färg livar upp


 

En fin liten rund bassäng vid stadshuset


      

Nej! Jag vill inte bada

 

   

     

Härliga ringduvor. Nu är vi så trötta efter dagens äventyr som blev väldigt lyckat i och med att vi hittade den mysiga puben också. Nu blir det bara en slökväll med nån film eller serie. Hoppas ni har en fin kväll att se fram emot kära ni. Kram från Malin 

 

     

Mark Knopfler med Brothers In arms


#Västerås #Viking #Skulpturen #Katt #Kärlekskomedi #Bröder #Bassäng #Ringduvor #Mark

 
 
Ingen bild

Syrran

6 april 2019 20:21

Vilken härlig och rolig dag ni verkar ha haft :-) Det är ni så värda!
kramar från Kinna

Malin wiper

7 april 2019 07:47

Vi hade verkligen en rolig dag i går och även på tjejkvällen.

Tack för dom orden. Gulligt sagt ;)

Kramar från Hallstahammar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards