Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 mars 2019

Ringduva och datorkrångel

Av Malin wiper - 22 mars 2019 20:00

 

Vi njuter av bilen dom sista dagarna innan vi förhoppningsvis får den såld. Trots att vi båda kände oss jättetrötta av några nätter med fullmåne så åkte vi ut och sen ställde vi bilen på ett ställe där det var en gräsplätt framför. Medans min man betalade parkering så satt jag kvar en stund och då dök det upp en ringduva nedanför bilen. Jag börjde mig fram för att fota och den stod kvar tills jag fick en bild. Sen jag såg en ringduva från vårt sovrumsfönster där jag stod och var lite sorgsen och tänkte på mamma så har jag blivit lite faschinerad av just duvor

 

Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev då och se duvan jag fotade. 

 

                            


                                                       Staple 

 

Efter en stund dök den ner med näbben i en brun smutsig vattenpöl som bildats. Den hade inte bråttomt så jag hann fota igen 

 

  

Sen reste den på sig och en bil kom i hög fart så duvan flaxade iväg snabbt som ögat. Bilderna var väldigt dimmiga och grågröna så jag fick arbeta med dom ett tag i photoshop. Jag blev så lugn efter den episoden så duvor har fått en lugnande inverkan på mig efter upplevelsen i sovrummet augusti 2017. Jag är medial vilket inte är så roligt jämt på grund av en del upplevelser. Detta har tyvärr förstärkts dom senaste åren men jag försöker hålla det ifrån mig men ibland går det inte

 

Klicka här för att läsa om händelsen med duvan i trädet

 

 

Vår bil står en bit från huset vi bor i nu och när vi promenerar dit så finns det en fimar där som heter Lönnbergs Måleri AB. Dom renoverar tydligen fönster också. Nu såg jag att det är en kedja så dom finns både i Hallstahammar och några andra ställen

 

                                         

                                


                                                                 art4m

 

Vi fick slut på gigabyte och när vi skulle koppla in mer så funkade inte det nya kortet. Vi trodde sen det var routern men till slut blev vi tvungna att åka in till Erikslund och besöka Tre och sen Kjell & Company. Det var inget fel på kortet så gick till Kjell & Company för att höra om dom kunde kolla routern. Den var det heller inget fel på så killen som hjälpte oss fick gå in manuellt och ansluta. Han höll på länge och hade stort tålamod. Vi blev så glada när han fick igång allt så vi gick iväg och köpte lite godis och en lott till honom. Vi har sån otur med nätet nu och ser inget slut på detta elände. Att vara utan dator här i evakueringslägenheten skulle vara väldigt trist. Vi har ju ingen tv här heller. Nu är vi helt slutkörda så jag önskar er en behaglig fredagskväll utan en massa krångel. Om jag inte kommer in här i morgon så vet ni varför.

 

                  

 

Hann inte få in detta inlägg innan det började krångla igen så min man gick ut och köpte ett kontantkort och det fungerade en stund men nu sitter vi här med ett abbonemang och två kontantkort och inget fungerar. Vi hoppas få tillbaka pengarna när det ändå inte går att komma in på nätet hur vi än gör. Jag kommer inte in på varjen mejl eller youtube. Min man har fått kämpa med detta så han är helt slut. Jag har fått skriva detta inlägg i omgångar. Allt är så komplicerat så man blir galen

 

                               

 

 #Ringduva #Lönnbergs #Gigabyte

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards