Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 mars 2019

Av Malin wiper - 18 mars 2019 15:15




  

Lite bilder från då vi varit ute och åkt med bilen. I dag har det regnat för fullt och är 5 grader varmt. Det blåste i går kväll men det har avstannat. Messade med min väninna Anki och hos dom har dom fullt med snö. Hon bor på landet och dom får skotta för fulla muggar (gammalt uttryck)..  


  

Mopedbilar med eldrift som jag såg utanför en byggnad

 

                         animated-dividing-line-image-0006



 

Såg en gammal träbåt på släp som stått där ett tag men nu fick jag tillfälle i regnvädret att fota den


 

Stambytet i vår lägenhet är nu i full gång och det står lite arbetsredskap lite överallt men väldigt bra organiserat. Till vänster våra inplastade möbler. Nu börjar vi vänja oss vid evakueringslägenheten och har landat efter allt strul vi råkat ut för. Pratade med syrran förut i dag och dom håller på att flytta till Varberg. Hon och hennes man älskar havet och det får man verkligen uppleva där.


 

Ingången  till badrummet är plastad och gjord som en sluss och innanför är badrummet helt nedrivet och blir helt nytt. Från sovrummet finns det också en ingång till badrummet och den skall vara kvar men denna från köket byggs igen. Efter stambyte och renovering så har vi dusch istället för badkar och dessutom en vägghängd toalettstol. Förut hade vi bara en toalettstol och det in lilla toaletten så det blir ett lyft

 

                                               

     

Här befinner jag mig i hallen och man ser toaletten till vänster som också har en sluss av plast. Allt är rivet och blir helt nytt och det skall bli fantastiskt. Spännande att komma tillbaka och allt är nytt

 

                                        

                                                                                        Katt!Katt!

 

Med denna blomma från Åsby Hem & Trädgård önskar jag er en fortsatt fin måndag

 

    

Här kommer ett klipp jag verkligen gilla på grund av att många yngre tror att är man från 60 år och uppåt så skall man både se ut och vara på ett visst vis. Det är ju vår generation som vuxit upp med rock och pop så jag förstår inte varför man helt plötsligt då man blir äldre skall bli nån annan. Vi blir även åldersmobbade och segregerade. Jag själv har aldrig gått efter nån mall utan gjort det jag tycker är kul och inte påverkats av såna Klichéer. Hon som sjunger så bra och häftigt är Jenny Darren. Hon är en brittisk rocksångare och gav upp rockmusiken några år och ägnade sig åt jazz och klassisk musik men återvände till sina rockrötter 2015

 

Klicka här för att höra henne med Kev Moore 2015. Jag säger som Dagny 106 år: Gamla er inte.Ann-Louise Hansson sa: Jag är ingen tant

  

                             

 


#Mopedbilar #Träbåt #Stambytet #Hallen #Jenny

Av Malin wiper - 18 mars 2019 09:15



 

Vi har ett jättefint bageri här i Hallsta som heter Håkans Hembageri och nu har dom fått nya ägare. Det stod att läsa i VLT 7 mars. Nick Westman och Camilla Larsson tar över och kommer att förvalta känslan av lokalt bageri och skynda långsamt fram. Klicka här för att komma in på Håkans Hembageri facebook


 

Detta är en bild av Håkans Bageri jag tog 2017. Klicka här för att se vad jag skrev om dom i juni 2017

 

                                


                                                                  Brödkavlar

 

Vi åkte iväg mot Enköping för att träffa min son i går men vi fick vända för luften gick ur oss båda så det tog bara stopp. Vi sover dåligt och alla bekymmer på sista tiden tar ut sin rätt så hjärnan är övertrött. När vi sen kom hem så började min mage krångla igen och magkatarrkänslorna sköjde över mig så jag fick ta Omeprazol och sen gå till sängs. Kan inte dricka kaffe just nu utan det blir bara svagt te och vatten. Tråkigt för jag ville så gärna träffa min son så vi kunde umgås några timmar men vad gör man?. Det var som att kroppen sa ifrån. Nästa helg är han upptagen så vi får vänta 2 veckor innan vi kan träffas 

 

 

Jag var en dag på parkeringen där jag brukar fota häftiga bilar och då åkte en kille förbi och drog ner bilrutan och sa: du får gärna öppna dörren på Mustangen och fota inuti. Wow! tänkte jag. Så snällt av honom och bilen var öppen. Det var svårt att fota inuti så jag fick bara en bild på ratten och panelen. Klicka här för att se vilken bil den tillhör. Jag börjar nog bli lite bekant där på parkeringen eftersom jag så ofta åker in där och kollar runt..  

 

                                  

Trend Shop

 

I natt har det regnat för fullt och det har smattrat på alla fönsterbleck och det är ingen höjdare för en högkänslig. Tack och lov så gav regnet upp och det blev tyst. I dag skall vi ta en promenad ner till centrum som ligger väldigt nära evakueringslägenheten. Min mage är lite bättre för jag äter Omeprazol och mat som inte stör magen. Min mans antibiotikakur börjar verka så han är inte irriterad i tarmfickorna utan det gick tillbaka. Alltid nåt positivt att glädja sig åt. Nu önskar jag er en härlig början på veckan


                   animated-hammer-image-0021

Sportkedjan XXL bojkottar jag nu efter att ha läst om hur dom behandlar sina anställda. Klicka här för att läsa i Aftonbladet. Heders åt tjejen som sa ifrån och även sa upp sig. Det är skamligt hur dom beter sig mot personalen, dom borde skämmas och finns det inget sunt förnuft längre och medmänsklighet. Undrar om dom är med i facket? det är man tvungen till för att få hjälp när sånt här händer. Tyvärr är facket lite utarmat och fungerar inte så bra som förr. Sen är det rätt dyrt att vara med. Jag antar att det är slavar och lydiga marionetter såna företag vill ha. Jag trodde först det var ett dåligt skämt och blev lite full i skratt men det fastanade i halsen när jag läste vidare

 

     

I går kollade jag lite på Stjärnornas Stjärna på TV4 och den jag tyckte gjorde bäst ifrån sig var Andreas Weise i hårdrockstemat. Han hade närvaro, röst och han kändes så säker. Dessutom har han sån timing och gjorde ett nummer där han lyfte publiken. Annars är han ju lite mer åt Frank Sinatra hållet 



#Håkans #Ratt  #XXL #Andreas

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards