Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 mars 2019

Garnstugan Hallstahammar, uppstickat och Män som stickar

Av Malin wiper - 8 mars 2019 13:15

  

I går var vi in en sväng till Garnstugan för ett ärende och då passade jag på att fota lite

 

Klicka här för att se vad jag skrev om Garnstugan 22 januari

 

    

Häftigt!

 

 

Här håller Inga-Lill som driver Garnstugan upp en poncho som en kund stickat upp och kom in med. Den var supersnygg och är stickad av Evy H 

 

 

Garnet Evy stickat i är Palette från Svarta Fåret

 

  

Eva hade även stickat upp denna halskrage som var jättefin. Jag är inget fan av halsdukar så detta är ett bra alternativ numera för mig under den kalla tiden på året. Jag har köpt en halskrage hos Garnstugan för ett tag sen och den är jag jättenöjd med. 

 

 

Färgstark barntröja i olika gröna/gula nyanser. Själv har jag två superduktiga väninnor som både stickar och virkar. Det är A-G och Barbro

 

                                                        

 

 

Läcker tidlös halsduk med tofsar

 

 

Stickade sockar med förstärkta hälar. Min svärmor var otroligt duktig på att sticka sockar och vi har fått många av henne genom åren. Jag bad att få sockar med lite lägre skaft och det stickade hon och dom blev superfina.

 

                              

Här ser ni två av dom sockarn som min svärmor stickade upp åt mig för många år sedan. Det blev jättesnyggt med lite lägre skaft

 

                                        

                                                             Berg & Granboms

 

Varannan torsdag mellan 18.30-21.00 är det Stickcafé hos Garnstugan

 

Jag har själv varit med på stickcafé då jag bodde i Vaggeryd. Det var Mimmis Magasins Stickcafé. Jag sydde lite istället och eftersom jag kände så många så var det roligt att gå dit för man dricker även kaffe och samtalar. Det är minnen som stannar och det blev tomt då hon la ner

 

Klicka här för att se hur det såg ut på Mimmis Stickcafé 2011

 

    

Detta känns helt naturligt för mig. Jag fattar inte varför just sticka och virka är nåt typiskt kvinnligt. Det är ju ett hantverk som mycket annat och det är ju extra häftigt att mannen stickar på en buss och han är beundransvärd precis som kvinnor som törs utmana sig och göra nåt som inte är sk kvinnliga göromål. Min pappa var inte främmande för nåt och det är inte min man heller. Min man har sytt skjortor och annat på symaskin och sticka skulle han också kunna göra men man måste ha ett intresse för det man gör. 

 

Nu önskar jag er en fortsatt fin fredag gott folk...animated-party-image-0069

 

 

 

#Garnstugan #Poncho #Sockar #Mannen

 
 
Pisan

Pisan

8 mars 2019 13:58

Jag har aldrig lärt mig sticka, gjorde ett försök i skolan men jag gav upp, det var helt enkelt inget för mig. Och i vuxen ålder har jag också gjort ett försök - det gick inte heller, jag gav upp där med. Nu vet jag att det inte är nåt för mig. Jag har en faster i Finland som stickar jättefina raggsockar åt mig och min familj, och fina är det också, hon är jätteduktig och tycker det är roligt. Koftor och sånt som är stickat kan jag inte ha, jag är för varm av mig, blir genomsvettig om jag har nåt sånt på mig. Ha en fin och vilsam helg nu vännen! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 mars 2019 14:37

Jag var tvungen att sticka lite då jag arbetade på arbetsterapi för att kunna hjälpa dom boenden med mönstren men precis som för dig så har jag aldrig haft nåt intresse av stickning och virkning. Jag är är inte bra på detta heller.

Vad bra att du har en faster som är bra på detta. Då får du ju i alla fall hemstickade sockar. Jättekul att hon är så skicklig på detta

Jag har ju själv varit varm och svettats året om i flera år men sen började jag frysa. Nu både fryser och svettas jag om vartannat ;)

Tack fina du
Ha en härlig helg själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards