Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 februari 2019

Av Malin wiper - 25 februari 2019 15:15

                                

 

I dag åkte vi omkring lite på en av dom mindre vägarna norr om Västerås. Det gick inte att undgå känna lite förkänslor av den kommande våren. Det var så vackert ute och solen kom fram efter ett tag. Att åka på dom gamla vägarna är rena rama "Mindfulness".

 

  

Det dyker alltid upp nåt intressant när man åker dom gamla vägarna som här en gammal traktor. Den stod på sidan om ett hus och tittade fram.

 

                     animated-tractor-image-0008          animated-tractor-image-0008          animated-tractor-image-0008          animated-tractor-image-0008

 

Klicka här för att se ett klipp på en traktorsamling. Klicka här för att se en traktor som blev en trehjuling. Klicka här för att se en film om veteran traktor plöjning

 

 

En huslänga som verkligen lyste upp 

 

                          animated-sun-image-0257               animated-sun-image-0257               animated-sun-image-0257 

 

Kan det här vara en gammal smedja?

 

  

En ståtlig vacker häst tittade mot oss

 

     

Wild horses med Natasha Bedinfield 

 

 

 

Ett av mina älsklingsmotiv.

 

 

Sen jag blev utbränd och även fick min nackskada så är det läkande att åka på dom gamla vägarna och både se djur, natur och få ta del av lugnet. Jag lärde mig det på både KBT och Mindfulness. Jag kan inte vara utan detta eftersom jag i grunden är en högvarvare och stressad person. Ändå tycker både min man, son och några andra att jag blivit mer lugn nu när man jämför med före utbrändheten

 

 

En katt gick ut på vägen men vi kör så sakta så vi hann bromsa in. Sen satt jag där och fotade för katten gick fram och tillbaka. Tyvärr så blev flera av bilderna lite otydliga. Katten rörde sig så snabbt. 

 

                

Så här avslappnad kände jag mig efter bilturen. Nu hoppas jag ni som tittar in har stunder då ni slipper stressen och får ro i kroppen. Sköt om er 

 

      

Musik att slappna av till 

 

#Vägarna #Mindfulness #Traktor #Häst #Natasha #Katt 

Av Malin wiper - 25 februari 2019 08:00

 

Jag följer ju ett bygge på Södra Nibble så i lördags åkte vi förbi där och jag tog några nya foton. Det har inte hänt så mycket än men ser att nåt händer i alla fall. Klicka här för att se förra inlägget


   

Så här ser kranbilen ut. Solen gassade och då är det svårt att fota           


 

  

Här fick jag med en byggnadsarbetare. Jag träffade på en man då jag fotade och han kollade. Då sa jag som det var att jag fotar till min blogg och följer bygget. Det hade han inget emot 

              

 

Jag tog lite detaljbilder från kranen


 

Kranen kommer från Kranbolaget

 

     

Jag letade på ordet kran hos Youtube och denna låt kom fram. Vitas med Crane's Crying och när han sjunger dom höga tonerna så får jag gåshud. Vitas är en lettisk-ukransk srtist dom mestadels sjunger på ryska. Vitas föddes i Lettland och växte upp i Odessa i nuvarande Ukraina. Hans musik är elektronisk pop med influenser av techno, dance, klassisk musik, jazz och folkmusik. Han slog igenom med låten Onepa år 2000


 

Lite ledningar och tillbehör

 

                                                 


  

Detta är en arbetslift. Nu skall jag vänta med att fota där tills en solfri dag då man slipper alla skuggor 

 

 

Underbara Stilton..  . Blir det bra så här? skynda er att fota. Hoppas ni är pigga och redo för en ny vecka gott folk. I dag skall bilen besiktas så håll tummarna för oss. Bilen har nu kostat oss mer än vi köpt den för så en utgift till så är smärtgränsen nådd. Ha det bra och sköt om er. Kram från Malin                                               

  

 

#Nibble #Kranbilen #Vitas #Detaljbilder #Stilton 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards