Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 februari 2019

Av Malin wiper - 24 februari 2019 15:30


 

Så här ser det ut när en amatör som mig animerat ögon..  men jag siktar på bättre och skall träna nån timme lite då och då.


 

Så här ser det ut när ett proffs som Vicke animerat ögon.. animated-eye-image-0166

 

Nu har jag testat steg 2 i Vickes hur man animerar

 

               


Så här ser grodan ut i steg 2 då den blinkar. Klicka här för att se steg 1. Sen kan man ju använda sina egna bilder men jag tar Vickes i början innan jag kan lite mer. Jag har alldeles för dåligt tålamod för detta tyvärr så vi får se hur det går. Det blev bara en animering så jag fortsätter nästa vecka. Jag har lite dålig ork också just nu för jag känner av min nackskada och då påverkas både minne och humör. Tur att man även har bra perioder

 

                     animated-frog-image-0365                                     animated-frog-image-0365

 

     

Härliga softa och sköna toner med Norah Jones och låten Carry On

 

 

Huset vi flyttade till

 

I dag har vi bott 2 år i Hallstahammar och det känns overkligt att dom två åren gått så fort. Det känns som vi börjar landa nu och vi trivs bra. Det var en jobbig flytt där vi under flytten var med om dösdfall, långvarig förkylning, ländryggsproblem, en veckas bortfall på grund av annat och snöstorm. Vi kom i alla fall igenom detta men tröttheten kom efter. 

 

                                   

 

  

Här låg vi bakom en lastbil och vi var tvungna att ta in på hotell i Motala för vi var så utmattade. Skönt att min son var med och han hjäpte till jättemycket. Nu önskar jag er en fortsatt härlig söndag

 

                          


                               

 

 #Amatör #Animerat #Vicke #Norah #Overkligt

Av Malin wiper - 24 februari 2019 09:45


     

Jag såg Talang häromdan men jag hinner inte skriva om allt på en gång.  Susanne Croner som driver Hallstaparken och Borgåsunds Hamncafé var med och hennes son Kevin Croner hade skrivit låten. Jag tyckte hon gjorde så bra ifrån sig så Bards diss tar jag inte på allvar. Susanne borde ha gått vidare för jag har hört henne sjunga live och hon har en fantastisk röst och sonen skriver bra musik. Fast hon är så sprirituell och positiv som person så hon tog detta med jämnmod. Hon och sonen har vunnit andra tävlingar. Susanne Croner är även konstnär och leder flera körer så hon har en enérgi som få.

 

                           animated-music-image-0088                                      animated-music-image-0088

 

Klicka här för att höra en annan låt med Susanne Croner som hennes son Kevin Croner skrivit

 

 

Lite av Susannes konstverk. Favoriten är John Lennon

 

Klicka här för att se och läsa om en av gångerna vi var till Borgåsunds Hamncafé. Klicka här för att se när vi var dit och såg Clabbe. En bit nedanför min presentationsbild på höger sida om bloggen kan ni se kommande program på Halstaparken. Klicka bara på bilden

 

 

Susanne Croner i mitten med sin härliga personal på Hallstaparken 29 oktober 2017 då jag fick fota dom alla. 

 

                                                     

 

 

#Talang #Susanne

Av Malin wiper - 24 februari 2019 08:00

    

Vår förra Suzuki Wagon R+


Bilar kanske inte är så dyra när man köper dom begagnat men drivmedel, försäkring och skatt är alltid dyra. Citroen, Mazda och BMW är några av våra fd.bilar Vi har dock fastnat för en udda bil som heter Suzuki Wagon-r+, den första vi köpte ny 2001. En liten bil med högt i tak och bra lastutrymme. I den sitter man bra i baksätet också. Lätt att komma i och ur pigg och pigg att köra. Lite mycket vägljud bara.  Opel Agila är nästan samma bil

 

Nu är vi inne på vår tredje Wagon R+. Efter 15000 mil börjar dock reparationerna att kosta på. Nummer två hittade vi hos en bilhandlare i Bengtsfors, Ca 30 mil bort och vår nuvarande fanns i Hallstavik ca 16 mil bort. 

 

                  

 

När vi letat efter ny bil har också Suzuki Liana varit aktuell men den kostar lite mer. Bilen vi har idag har nog kostat mer i reparationer än i inköp. Vi försöker hålla koll på eventuella lågmilare som dyker upp på marknaden och har sökning på autouncle.se  som hjälp. 


          


Här hittade jag nyss en Suzuki Liana 5D 1,6 103 Airline bland begagnade bilar i Kungsbacka. Fynden finns inte ofta nära utan det kan verkligen löna sig att åka långt om man vet vad man vill ha. Aldrig fel att ha med någon som verkligen kollar upp det viktiga, hjärnan verkar inte alltid vara igång när man är i köpartagen. Mycket känslor i det här med bilköp.

 

 

Vår nuvarande Suzuki Wagon R+

 

Önskar er en skön söndag. Kram från Malin

 

 

#Begagnade 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards