Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 februari 2019

Av Malin wiper - 14 februari 2019 19:00


 

Nu ser man att stambytet börjar närma sig vår trappuppgång. Som synes på bilden så börjar snön smälta och det är jätteblött ute. 

 

 

I dag firade vi Alla Hjärtans Dag i det lilla hos City Gross. Vi äter ju inte sötsaker och bakelser längre utan bara nån muffins ibland men i dag tog vi ett vaniljhjärta med grädde, jordgubbe och ett chokladhjärtan på toppen. Jag avlägsnade min grädde för jag är jätterädd för att få tillbaka sockersuget. Jag har har inte ätit sånt på minst 5 veckor och det känns så bra i kroppen. För två såna vaniljhjärtan med topping och två koppar kaffe blev det bara 50 kr. 

 

 

Jag tog en fin bild på min man för han satt i rätt ljus. När han sen tog bilder på mig så blev dom så otydliga så dom gick inte att ta med

 

                     

När vi sen kom hem så väntade ett fång med röda tulpaner på mig som min man införskaffat. I tulpanernas blad hade han satt hjärtan..  

 

                                  

Key to my heart Ring from James och Avery  

 

     

Queen med Love Of My Life 

 

                                         animated-heart-image-0634

 

 

Efter det lagade min man till en sen lunch för vi kom inte hem förrens 13.30 Vi åt tunnskivad kassler med rotfruktsplättar. Till detta röd vinbärsgelé och lite av Erik Lallerstedts bearnaisesås. Vi skålade i  ett glas öl. Rotfruktsplättarna är jättegoda och man kan som oss göra dom i vanlig stekpanna men då blir dom inte runda men goda ändå

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit ner receptet till Rotfruktsplättarna

 

                         animated-beer-image-0045               animated-beer-image-0045               animated-beer-image-0045               animated-beer-image-0045

 

 

I morgon kommer jag att ägna mig åt att gå i Vickes animeringsskola så det kan bli så jag inte hinner blogga i morgon och jag har ju bestämt att ta en bloggfri dag/vecka. Jag skall försöka lära mig detta i GIMP och ta ett steg i taget. Klicka här för att komma in på Vickes Blandning. Jag måste först ladda ner gimp och sätta mig in i sajten.

 

       

Nu önskar jag en hjärtligt trevlig kväll med en vacker animering från Vickes Blandning

 

 

#Container #Hjärtans #Tulpaner #Queen #Rotfruktsplättar #Vickes

Av Malin wiper - 14 februari 2019 15:00

      

Attefallshus

         

Vi trivs fantastisk bra i vår hyreslägenhet hos Hallstahem i Hallstahammar. Det är en 2:a på 67 m2 med toaletten skild från badrummet. Köket är stort och härligt och har liksom sovrummet en dörr till balkongen. Nu skall vi ha stambyte i 6-7 veckor och när detta är klart så har vi fått dusch istället för badkar och en extra toa i badrummet. Även köket får sig en omgång. Vi har fått en möblerad evakueringslägenhet att bo i under tiden. Det blir som att campa i höghus. Men man skulle ju kunna campa i sommarstuga, Attefallshus eller till och med Friggebod bara det är isolerat ordentligt.

 

                     animated-dividing-line-image-0168

 

När man hyr stuga på sommaren så är det ju ofta en friggebod man får hålla till i. Ett Attefallshus på < 25 m2 skulle faktiskt gå att bo i under längre tid. Har sett sådana med både sovloft, källare och dusch/toalett. En dröm vore väl att ha en sådan som sommarstuga att dela med släkt och vänner. Fast det är nog meningen att man skall bygga dessa på sin egen tomt som ett extra utrymme för besökare, barn eller som undantagsstuga. Storleken är ju perfekt till förråd eller kontor. Eller varför inte till verkstad eller ateljé. När man letar på nätet efter Attefallshus så finner man många kreativa lösningar. Mycket av möbler och prylar från hemsidorna som handlar om ”Compact living” är perfekta för Attefallshus.

 

              

Vickes animering

 

Nu önskar jag er en fortsatt fin dag. Tack för att ni tittar in 

 

#Stambyte #Attefalls 

Av Malin wiper - 14 februari 2019 08:30


                              

      

I går såg jag filmen The Wife som är ett drama från 2017. För regin står Björn Runge och i rollerna ser vi: Glenn Close, Jonathan Pryce, Max Irons, Christian Slater, Harry Lloyd, Annie Starke, Elisabeth McGovern mfl


                                               

Canal gif


Handlingen


Joan Castleman är gift med en av alla dessa män som tror att de äger världen, men som inte kan ta hand om sig själv eller någon annan. Han är också en av USA:s mer framstående romanförfattare, som snart kommer att få Nobelpriset i litteratur. Joan har i sin tur de senaste 40 åren helt ignorerat sina egna författartalanger och i stället satsat allt på makens karriär. Nu har hon slutligen fått nog.

 

                                    


Fachiola

 

Jag hade inte läst nåt om filmens handling före så jag visste ingenting. Det är en film som rör upp känslor och man kunde känna instängd frustration och ilska ligga som ett moln över huvudrolls-karaktärerna. Glenn Close och Jonathan Pryce som spelade huvudrollerna var helt suveräna i sina rollkaraktärer. Det kändes som man togs från lugnet före stormen och fram till ett crecendo. Jag som högkänslig kände varje mm av stämningen. Filmen var bra vad gäller både skådespeleri, regi, miljö och kostym.  

 

Av mig får filmen 4 medaljer i betyg av 5 möjliga

 

       

 

     

Med denna trailer önskar jag er en Hjärtlig dag eftersom det är Alla Hjärtans Dag. 

 


 

#Wife #Björn #Hjärtans

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards