Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 januari 2019

Av Malin wiper - 31 januari 2019 13:45

 

I dag är det helt fantastiskt vackert ute med vit snö, vindstilla och sol som kom fram efter att vi promenerat ett tag. Här ser ni centrumgatan.

 

 

Allt är översnöat nu men ack så fint

 

     

Kerstin Stilling med Snow Flings In July. Klicka här för att läsa om henne. Jag letade på ordet snow flings och då kom hon upp på Youtube. Kul med sånt man inte hört förut och jag gillar hennes röst 

 

 

Lutande tornet i Hallsta..  

 

  

En njutningsfull fika på Hallsta Café & Restaurang. Det enda i söt/godsaker vi unnar oss ibland är en muffins för allt annat godis har vi slutat med helt efter julen. Vi fick lite frosseri under julen men nu är vi på banan igen. Det kaffebröd jag mår bäst på är just muffins annars äter vi för det mesta en smörgås då vi fikar ute.

                                                                


Eko Reklam

 

Vi var in till Matpiraten för att beställa en sak till helgen och då såg vi att dom hade jättefina laxsidor i den fina fiskdisken för endast 99 kr/kg. På bilden ser ni en mycket kompetent och trevlig kille som servade oss. Vi skulle ut och promenera ett tag till så vi fick en påse isbitar med till laxen. Han hade plastat in dom så fint.

 

 

När vi sen kom hem så började min man med att ta bort skinnet. Det är tydligen bäst att ha den på en tidning för sen är det bara att rulla ihop och slänga skräpet

 

                             


Vassa Knivar 

 

Det blev 4 stora laxfiléer som vi ny fryst in

 

 

Sen blev det 3 ändbitar som min man gravat och nu står i kylskåpet. Härligt att ha en man som gillar matlagning och även är duktig på detta. Han är guld värd..    

 

           

Animerad av Vicke

 


Nu önskar jag er en fortsatt fin torsdag. Sköt om er  

 

     

Här kommer en låt som många sjungit in genom åren. Den heter Nobody Knows You When You're Down and Out. Här i en version jag aldrig hört förut med Sara Niemietz, Snuffy Walden & Marty Schwartz

 

#Snö #Kerstin #Lutande #Muffins #Matpiraten #Laxsida #Sara

Av Malin wiper - 31 januari 2019 10:00

      

Godmorgon! Nu öppnas dagens Ridå och det är bara att skapa upplevelser och göra det bästa av situationen. I dag har vi minus 7 grader och det ser vindstilla ut. Nu efter frukosten så tar vi en promenad ner till centrum för att göra lite ärenden. 

 

 

Sen såg jag ytterligare en som fanns i en av två stolar på samma ställe.

 

   

Sist jag var till Läkarmissionens Second hand fick jag nostalgivibbar då jag såg denna jordglob. Jag hade nåt liknande på 1970-talet och den stod på min öltunna. Den på bilden är lite lyxigare och har högre kvalitet så prislappen var på 350 kr. Den såg helt ny ut

 

      

 

Inte nog med det utan jag såg denna också men den var billigare med sina 250 kr. Den såg också helt ny ut. Jag tror att jordglober är tidlösa och dom fungerar ju även som lampor på kvällen. Klicka här för att se ett stort utbud av jordglober                                

 

  

Med denna tygridå från Ohlssons Tyger önskar jag er en toppenfin torsdag då vi snart går in i en helg igen. 

 

      

Rumer med låten What The World Needs Now Is Love. Det skulle verkligen behövas mer kärlek och omsorg om både världen och varandra. Vi lever i en orolig tid och jag som är högkänslig känner av stämningar mycket starkare. 

 

                       

 

Jag kan fortfarande inte lägga in kommentar hos bloggen "Mitt nya Liv" och "Amor". När jag skall publicera kommentaren så dyker en ruta upp längst upp som man skall klicka på. Den hinner försvinna innan jag hinner klicka på den.  

 

  


#Ridå #Kudde #Jordglob #Ohlssons #Rumer

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards