Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 januari 2019

Av Malin wiper - 29 januari 2019 19:00

 

Så här såg det ut vid min datorplats före då jag har två inramade LP skivor ovanför bordet. Det blev lite mörkt i och med mörka LP fodral och mörka ramar

 

  

Nu ser det ut så här när jag ramat in Ennio Morricones t-shirt som jag köpte på Globen före konserten. Jag köpte en tavelram på IKEA i dag som var vit och då passar det bättre till mitt skriv/datorbord och det blev mycket ljusare

 

                                                                       

 

     

Här dirigerar Ennio Morricone en symphony orchestra på en konsert i Venezia 2007 och stycket är från filmen Cinema Paradiso som han också komponerat.

 

 

Jag hade tänkt första att jag skulle vika ihop t-shirten och sätta biljetterna bredvid men det blev snyggare med den som vikt runt om pasepartouen. Jag satt biljetterna bakom tavlan. Nu blir den ett minne för resten av livet

 

                                      


Gadget Master 

  

När konserten tog slut så gick jag fram och filmade när Ennio Morricone gick ut tillsammans med Dulce Pontes. Jag var inte ensam utan vi var ett gäng som stod där i samma ärende

 

Nu önskar jag er en härlig tisdagskväll

 

 

                                                                  

                 


#Datorplats #Ennio #IKEA #Ennio

Av Malin wiper - 29 januari 2019 15:30


 

Innan vi visste vart vi skulle i söndags så stannade min son till utanför Stockholm i ett jättefint radhusområde. Jag skulle ringa på denna dörr och det var min sons kompis Mr R som öppnade. Han har jag inte träffat sen min son fyllde 30 år. Nu är han gift med Mrs I och dom har två barn. Vi blev bjudna på gott kaffe och fick en rundtur i deras hus som är på tre våningar 

 

Klicka här för att komma in på föregående inlägg för att läsa

 

 

Här i deras fina vardagsrum satt vi och fikade. Dom ville inte vara med på bild och dom bilder vi tog på oss andra blev inte bra. Min son tog en del bilder så jag kan få några av honom senare                                          

 

 

Denna soffa var ett arvetgod och otroligt fin och tidlös. Den satt vi i och den fantastiskt bekväm.

 

 

Båda två är duktiga musiker och det stod en rullbandspelare som inredningsdetalj högst upp på bokhyllan och nedanför en mandolin. På ett annat ställe i rummet en gitarr

 

 

Sen bar det av mot stockholm genom långa tunnlar. Det var Mr R:s fru som körde för hon är van att köra i Stockholm och var suverän på detta så det flöt bara på. Jag blev lugn av hennes bilkörning och båda var så trevliga. 

 

 


Jag fotade dessa hus från bilfönstret på motorvägen till Stockholm. 

 

 

När bilen var parkerad så skulle min son bjuda oss på mat före konserten som jag inte visste om när detta hände. Vi gick in genom ett ställe som heter "tolv Stockholm". Det är ett ställe med 15 aktiviteter för alla åldrar & tillfällen. Där fanns även en hel del restauranger


 

I en av sektionerna spelades det biljard. Jag har aldrig sett ett liknande ställe så man kände sig som man kom från landet och mitt inne i en modern pulserande storstad.

 

                 animated-billiard-image-0003


 

I en av barerna stod det lite bowlingkäglor


 

Vi hamnade på en restaurang där några åt såna där höga hamburgare. Min son åt halloumiburgare, min man skaldjurspizza och jag en vegetarisk pastarätt med avocado, sparris och lite annat. Det var jättegott men några lyckade bilder på oss gick inte att få i mörkret. Jag hade behövt ha extrabelysning med mig.                                                                                               

          

Ytterligare ett filmklipp jag tog från konserten med Ennio Morricone. Här framträder även Fadosångaren Dulce Pontes. Hon hade en fantastisk röst så man kan kalla såna sångare för röstkonstnärer 

 

 

I dag tog det lite tid innan jag spärrade upp mina ögon helt. Med dom skador jag har så kommer det efter när man varit ute på äventyr men det är det värt. Det tog tid med bilderna än om jag inte tagit med allt. I dag är jag bättre i knät i och med att jag la på icegelépåse på måndag morgon så svullnaden som uppstått inne i knät gick ner. Hoppas ni har en fin dag kära läsare. Vi ses snart igen..              

            

 

#Radhusområde #Vardagsrum #Köra #Tolv #Hamburgare #Dulce

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards