Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 januari 2019

Lindex Erikslunds Shoppingcenter, rea på rean och Enigma

Av Malin wiper - 26 januari 2019 08:00


 

Jag läste att dom hade halva priset på reapriset hos Lindex i går så innan vi tog vår dagliga promenad i går så åkte vi till Erikslunds Shoppingcenter. Jag har dom sista två åren uppdaterat min garderob. Har rensat ut sånt som jag haft i många år. När jag sen såg att jag fått höjning på en av dom försäkringarna jag skrivit på under mitt arbetsliv så kunde jag unna mig några klädesplagg till. Bilen var översnöad så vi fick både borsta bort snön från taket men framrutan har ett skydd till för att slippa skrapa och borsta av den.


  

Denna gång låg en pappeskaffemugg i snön och lite annat längs trottoaren.


 

På Lindex hittade jag denna varma goa tröja men ändå inte för tjock. Den hade kostat 399 kr och på rean kostade den 200 kr. Nu var det halva reapriset så den kostade bara 100 kr


 

Det är en gnistrande gulrand i mitten 


  

Sen hittade jag denna munktröja i en jättefin liten stretschig kvalitet och den hade djupa fickor på sidorna. Den hade också kostat 399 kr och på rean 250 så jag fick betala 125 kr.

 

                                                       animated-monk-image-0019 

 

     

Nu passar det bra med Enigma och låten Sadeness Part 1. Munkar förekommer i klippet


  

 

Sen köpte jag 4 par sockor som kostat 30-35 kr på rean och nu var det halva priset på rean så det blev inte dyrt

 

 

Drakar Åsby Hem & Trädgård

 

I går snöade det för fullt och det är lagomt kallt och otroligt ljust och vackert ute. Det är härligt att vi har så många olika årstider. I dag skall vi ha lite spadag hemma och bara ta hand om våra kroppar. Det blir fotbad, skötsel av naglar och lite annat. Sen skall min man göra lite bindvävsmassage på min rygg för då brukar massor av spänningar släppa och allt känns mycket bättre. Ha nu en skön lördag gott folk och sköt om er.

 

                                               Jag har en ros vit som snö
                                          kan ej vissna och kan ej dö.
                                          Namnet känner du nog igen för,
                                          äkta kärlek heter den. 

                                               By Henke

 

             


#Lindex #Översnöad #Tröja #Enigma #Drakar #Spadag 

 
 
Vicke

Vicke

26 januari 2019 08:15

många fina fynd igen o tråkigt att folk bara slänger sitt skräp på gatan

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

26 januari 2019 09:59

Ja du man måste passa på. Det slängs mer än någonsin och det känns verkligen trist. Det pratas ju så mycket om vår miljö och existens så jag förstår inte

Ha en fin lördag Vicke
kram från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

26 januari 2019 18:05

En lyckad dag med andra ord! Fina fynd till fyndpriser!
Plockar du upp sopor du hittar? Fint gjort. Jag brukar göra detsamma, har alltid en kasse i fickan utifall att. När man ändå går förbi. Jag vet att det finns flera som gör det, för att hålla snyggt där man går och där man bor.
Ha en fin lördagskväll Malin! <

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

26 januari 2019 18:45

Verkligen! Jag har plockat upp andras skräp i flera år men nu vägrar jag. Nåt måste hända så folk inte slänger skräp. Vi fortätter då med den dåliga uppfostran dom fått. Det har varit svårt att låta bli men varför skall jag som sköter mig ta upp efter andra.

Ha en fin lördagskväll själv.
kram
Malin



 
Annelie

Annelie

28 januari 2019 06:42

Hallå vännen, inte igår jag skrev någon kommentar, har varit jobbigt på mobilen, men nu så 😁
För det första, wow vilken fin dikt du hade i ditt inlägg, får jag låna den..??
För det andra, första tröjan var megasnygg, andra tröjan är ett underbart plagg att krypa i när man är riktigt frusen, käcka strumpor du köpte (jag älskar strumpor). Roligt att fynda när det är halva reapriset.
För det tredje, fasen för folk som bara kastar 😠

Det är jag väldigt snopen över i vår nya stad, att det är rent och fint här.

Ha det bäst vännen och sköt om dig, varma kramar // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

28 januari 2019 12:15

Hej Vännen! Ingen fara ibland har man så mycket annat att göra och ni har ju flyttat också. Du får gärna ta dikten. Kul att du gillar tröjan den är färgstark.

Kul att du gillade mina fynd. Du gör ju själ toppenfynd

Ja du jag har slutat ta upp efter andra nu för dom måste lära sig själva. Förstår inte hur dom tänker så jag håller verkligen med dig

Eksjö är en fin och ren stad det tyckte vi också dom gånger vi varit dit

Ha en fin början på nya veckan Annelie
Stor varm kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards