Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 januari 2019

Av Malin wiper - 26 januari 2019 18:00


 

Vi började med en promenad på förmiddagen och såg att det funnits "Din Radiohandlare" en bit upp från centrumkärnan. Där var det helt tomt nu. Det var lättare att promenera i dag och man behövde inte vara lika försiktig för snön var lite mer packad.

 

     

Donna Summer & Seal med låten On the radio 

 

 

Vi gick förbi Håkans Hembageri där vi köpt lite men nu var det ett tag sen. Härlig att det finns ett sånt bageri i kommunen.              

 

  

Vi hittade sen en bred upplogad gångstig som var idyllisk och fin och lätt att promenera på. 

 

 

Efter ett tag kom vi till en uppförsbacke och sen ut bakom samhällskärnan

 

 

Tre nyanser av grönt

 

 

Ballonger på glid. När jag ser ballonger så tänker jag ibland på vad jag upplevde på danspalatset Generalen i Göteborg som låg inne i Nordstan. Jag var ofta där och dansade i slutet av 1970-talet och även andra delen av 1980-talet då jag kommit tillbaka till Göteborg efter att ha bott i Gävle 5 år. Ofta hade dom en show vid tolvtiden på natten och den gången jag tänker på så var "Ballongdansen" aktuell och det var en grupp män från England som var där och dansade den. Folk skrattade och hade urkul. Kan minnas det än i dag med ett leende på läpparna. Då tyckte man den var så vågad också. 

 

 

Kundvagn på villovägar

 

     

Systemkasse i tyg utslängd och upphängd i kylan 


 

Efter vår sköna promenad i dag så kunde vi inte motstå att gå in och fika på Hallsta Café & Restaurang. Det var rätt mycket folk där och stämningsfullt. I och med att fönstren är så stora och man har utsikt åt flera håll så känns det så öppet och fint. 


  

Jag valde en muffins med vaniljkräm och dom är så otroligt goda och även så stora så man blir sittande ett tag och bara njuter

        

  

Min man valde en chokladmuffins också med vaniljkräm och lika god den. Dom har även en äppelmuffins som är lika suveränt goda. Klicka här för att se när vi var dit 18 januari

 

                  


Jag tog lite fler bilder från promenaden men alla får inte plats i samma inlägg. Det är magiskt vackert ute och inte så mörkt på kvällarna nu då snön lyser upp. Min man har dammsugat och jag har dammtorkat så vi delar upp sysslorna. Ha nu både en vilsam och kul kväll

 


#Promenad #Donna #Håkans #Gångstig #Grönt #Ballonger #Kundvagn #Systemkasse #Hallsta

Av Malin wiper - 26 januari 2019 13:15


  

Jag läste i Aftonbladet att Michel Legrand dött, han blev 86 år. Han har komponerat en låt som jag många gånger haft inne i min blogg genom åren i olika versioner. Det är låten The Windmills of your mind från filmen Thomas Crown Affair från 1968. Klicka här för att se en scen från filmen. Han har även skrivit musiken till filmen Yentl (1983). Även filmmusiken till "Sommaren'42" (1971). Han har vunnit tre Oscars och det är för dom tre filmer jag räknat upp.  Jag vet att livet har ett slut men man måste ändå få känna saknad och sorg. Jag har en bred musiksmak och en av dom är just filmmusik. Klicka här för att höra en låt ur filmen Yentl med Barbara Streisand

 

                                                     animated-windmill-image-0027

 

Michel Legrand föddes i Paris och han var en fransk kompositör, kapellmästare, dirigent och pianist. Han blev först framgångsrik som jazzmusiker och har arbetat med andra kända jazzmusiker som bland annat Dizzy Gillespie, Miles Davis, John Coltrane, Stan Getz och Bill Evans. 

 

                           animated-music-image-0054             animated-music-image-0054             animated-music-image-0054             animated-music-image-0054

 

     

Här sjunger Michel Legrand sin egen låt Windmills of your mind 1976. Så han var ju även sångare. Klicka här för att höra samma låt med Sting

 

         animated-conductor-and-director-image-0001

 

 

#Michel #Windmills 

Av Malin wiper - 26 januari 2019 08:00


 

Jag läste att dom hade halva priset på reapriset hos Lindex i går så innan vi tog vår dagliga promenad i går så åkte vi till Erikslunds Shoppingcenter. Jag har dom sista två åren uppdaterat min garderob. Har rensat ut sånt som jag haft i många år. När jag sen såg att jag fått höjning på en av dom försäkringarna jag skrivit på under mitt arbetsliv så kunde jag unna mig några klädesplagg till. Bilen var översnöad så vi fick både borsta bort snön från taket men framrutan har ett skydd till för att slippa skrapa och borsta av den.


  

Denna gång låg en pappeskaffemugg i snön och lite annat längs trottoaren.


 

På Lindex hittade jag denna varma goa tröja men ändå inte för tjock. Den hade kostat 399 kr och på rean kostade den 200 kr. Nu var det halva reapriset så den kostade bara 100 kr


 

Det är en gnistrande gulrand i mitten 


  

Sen hittade jag denna munktröja i en jättefin liten stretschig kvalitet och den hade djupa fickor på sidorna. Den hade också kostat 399 kr och på rean 250 så jag fick betala 125 kr.

 

                                                       animated-monk-image-0019 

 

     

Nu passar det bra med Enigma och låten Sadeness Part 1. Munkar förekommer i klippet


  

 

Sen köpte jag 4 par sockor som kostat 30-35 kr på rean och nu var det halva priset på rean så det blev inte dyrt

 

 

Drakar Åsby Hem & Trädgård

 

I går snöade det för fullt och det är lagomt kallt och otroligt ljust och vackert ute. Det är härligt att vi har så många olika årstider. I dag skall vi ha lite spadag hemma och bara ta hand om våra kroppar. Det blir fotbad, skötsel av naglar och lite annat. Sen skall min man göra lite bindvävsmassage på min rygg för då brukar massor av spänningar släppa och allt känns mycket bättre. Ha nu en skön lördag gott folk och sköt om er.

 

                                               Jag har en ros vit som snö
                                          kan ej vissna och kan ej dö.
                                          Namnet känner du nog igen för,
                                          äkta kärlek heter den. 

                                               By Henke

 

             


#Lindex #Översnöad #Tröja #Enigma #Drakar #Spadag 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards