Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 januari 2019

Av Malin wiper - 25 januari 2019 13:00


 

När vi promenerade i går så gick vi förbi Shop Esmeralda som är en klädbutik för underkläder och damkläder. När vi flyttade hit var vi in några gånger och jag köpte nåt men kom inte ihåg vad 


 

Det är så kul att Maria som driver butiken satt en skyltdocka på ena sidan av disken. Maria säljer BH i alla storlekar och har även modell större i sitt sortiment och det är ju toppen för det kan vara svårt att få tag på en stor bra BH. Sen jag blev överviktig så blev även bysten större men inte nån dubbel D utan 85 B. Det finns alla storlekar så det är inte begränsat.

 

 

Här ser ni Maria som driver butiken och hon var jättetrevlig och mån om sina kunder. Hon kommer från Härnösand ursprungligen och den stan ligger inte så långt ifrån Sundsvall där jag är född. Min son gick på musikgymnasium där.

 

 

Det första jag såg var ett helt bord fullt med snygga kläder som var nedsatta med 50%.


 

Detta är en rolig och häftig prydnad som Maria har köpt på en resa och den är inte så stor som på bilden utan ca 15-20 cm hög och  sitter på en hylla ovanför kläder på hängare


 

Så passande en annan prydad med BH. Jag fotade båda lite för nära och denna är nog inte mer än 15-20 cm hög heller men så läckra och passande som inredningsdetaljer

 

    

Shakira med Underneath your clothes. 


 

Denna topp/blus tycker jag är jättesnygg med lite vida ärman och volanger


 

En liten del av butikslokalen och i förgrunden lite kläder som är nedsatta med 50%


 

Det finns både baddräkter, bikini, strumpor, smink från Isadora, smycken, mössor och underkläder i butiken

 

                  hangers - GIFMANIA                                              hangers - GIFMANIA                           


 

Jag fotade ett par örhängen men det finns många fler och även armband och halsband. Dom är helt nickelfria och kommer från Lilja & Lykke


 

En av många BH och denna av modell större. Jag skall själv gå in där så småningom och köpa en riktigt bra BH.


 

Jag kunde inte motstå denna tröja som var hur läcker som helst. Den har kostat 600 kr men nu 300 kr på rea. Det känns att den har hög kvalitet och satt jättesnyggt på mig. Man ser inte riktigt på bilden för den glittrar lite också och är en kvalitet som inte skrynklar sig. 

 

      hangers - GIFMANIA                               hangers - GIFMANIA


 

Lite närmare håll. Som synes så sitter ett märke på bröstet i form av en insekt. Den glittrar lite också så detta får bli en jumper jag har till lite fint

 

                        animated-insect-image-0028               animated-insect-image-0028               animated-insect-image-0028               animated-insect-image-0028


 

Jag gillar även mudden på ärmen och nedtill. Känslan när man tar i den är speciell och det var många år sedan jag hade ett sånt dyrt klädesplagg på mig. Då jag arbetade så kunde jag köpa nåt sånt emellanåt. Nu var det ju rea så jag hade tur

 

          

         Animerad av Vicke.

 

Nu önskar jag er en njutningsfull fredag   

 

#Esmeralda #Maria #Prydnad #Shakira #Butikslokalen #Baddräkter #Örhängen #Tröja 

Av Malin wiper - 25 januari 2019 08:45


 

I går när vi var ute och promenerade 2,5 km så gick vi den lilla stigen genom bostadsområdet och vi möttes av denna snöplog som hade fullt upp att göra. Det var 8 grader kallt och snöade lite fortfarande. Han/hon som kör denna traktor verkar väldigt skicklig för det går undan och han/hon verkar vara supereffektiv och får mycket gjort på kort tid

 

                           animated-snow-image-0050                                       animated-snow-image-0050


 

Lite närmare vid en idrottsplan som finns i bostadsområdet fick jag en närbild på plogen

 

 

Fotbollsmålen får stå där och vänta på sidan om den snötäckta planen tills vädret tillåter en ny säsong

 

                                                                 

 

 

Så här ser det ut mellan husen och cyklarna börjar bli översnöade. Kullar, stenar, och många träd har fått vara kvar mellan husen i detta område. Det gör att det blir en mer levande innergård 


 

Sen kom vi ut från bostadsområdet och gick allén ner mot centrum. Det var mycket folk ute och gick trots kylan. Nästa år skall jag köpa mig ett par såna där thermobyxor för jag förfrös knän och lår då jag var 15 år gammal. Det har gjort att jag är känsligare för kyla på dom ställena. Enligt läkaren som tog hand om mig då så skulle jag få stora problem med blodcirkulationen när jag blev ca 40 år men inget sånt har hänt. Det var nog för att min mammas väninna Marianne B tipsade om att lägga på svingalla som fanns på Apoteken på den tiden. Det gjorde att jag inte fick värre skador.

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag berättar om hur det gick till då jag förfrös mina knän och en del av låren. Klicka här för att se ett klipp med Sophia "Loren" passande..  


 

I den lilla parkoasen man går förbi på allén är nu bänkarna täckta med snö

 

                       animated-snow-image-0025               animated-snow-image-0025                animated-snow-image-0025


 

Thore Skogman står där intill ICA och tar ett danssteg och spejar över den långa centrumgatan


 

Ena sidan av cetrumgatan där man går under tak. Där finns det både butiker, bank, friseringar, klädbutik, skobutik och lite annat

 

 

Vi gick in på Fitness Center för att anmäla min man till gymmet. Jag är redan inskriven och nu kommer vi att börja på gymmet i början på februari. Är man två så kan man peppa varandra. Killen som var där och skrev in min man är så otroligt fin och trevlig person. Alltid ett leende på läpparna och månar om kunderna. Sen har dom så bra träningsmaskiner och sköter om gymmet på bästa sätt. 

 

 

Detta gillas inte, en påse som låg kastad i snön. Tänk så enkelt att bara vika ihop den och lägga den i fickan och sen slänga den i närmaste soptunna

 

Vi var in till  Shop Esmeralda som hade rea. Det är en butik för damkläder och underkläder. Det blir nästa inlägg i dag. I dag blir det promenad igen för vi har blivit beroende av detta för att må bra. Nu önskar jag er en fin fredag. Dagarna blir till veckor och veckorna blir till år.

 

     

Winter Music- Martino Vergnaghi 

 

#Promenerade #Snöplog #Cyklarna #Parkoasen #Thore #Centrumgatan #Påse #Martino

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards