Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 januari 2019

Promenadbilder, ICA Matkassen räksmörgås och Spirit Animal

Av Malin wiper - 22 januari 2019 17:00

 

I dag såg det ut så här snörikt mellan husen där vi bor. Det är helt underbart med 4 grader kallt, vindstilla och gnistrande vackert. Det enda man behöver tänka på är att inte halka så det blir till att trippar omkring som en ballerina. Så här skulle det ha sett ut på julafton men numera har vintern förflyttat sig så julen borde infalla i januari istället..  


 


Det plogades för fullt på gårdarna och han som skötte detta hade stenkoll på sitt fordon och hann med mycket på kort tid.

 

 

Vi gick förbi en snygg huslänga som jag tror tillhör Hallstahem också. I denna kommun har dom väldigt många hyreslägenheter och det tycker jag är toppen. Det börjar ju bli ont om såna så det känns bra att en kommun inte bara satsar på insatslägenheter. Jag gillar Hallstahem för områdena är väskötta, fina lägenheter och tryggt

 

 

Hur har det här gått till..  

 

 

Nu är den lilla parkoasen man går förbi ner till centrum översnöad. Det verkar som två bänkar fattas

 

 

Så här ser parkoasen ut på hösten och från en annan vinkel

 

 

I dag hade dom ett superklipp på räksmörgås hos ICA Matkassen. Dom var jättestora och kostade endast  39 kr. Vi köpte med oss en för att ha till kaffet efter promenaden. Vi delade för dom var så stora

 

                                              


Gudrun Sjödén 

 

Vi blev mätta på en halv och fick skjuta fram lunchen. Räksmörgåsen var supergod med ett tunnt bröd som passade jättebra till. Handskalade räkor och andra tillbehör. Vi njöt som bara den

 

     

Spirit Animal- Snake- Native American music

 

              

Tack snälla Vicke som fixade denna animering till mig..  Jag är jättenöjd och glad. Den skall få vara min signatur i bloggen. Klicka här för att komma in på Vickes blandning. Nu önskar jag er en skön och vilsam kväll. 

 

#Snörikt #Plogades #Huslänga #Parkoasen #Räksmörgås #Native #Vicke

 
 
Vicke

Vicke

22 januari 2019 17:22

Jag är glad att du är nöjd med den, nu blev jag sugen på en räkmacka

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

22 januari 2019 19:34

Jag är supernöjd. Räkmackan var verkligen fräsch och jättegod

Ha en fin kväll vännen
Kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

23 januari 2019 07:16

Vilket fyndpris på räkmackan! Nästan gratis! God ser den ut också.
Parkbänkarna är säkert på underhållsarbete, tror du inte?
Tack för trevlig promenad i dina kvarter och påsen, jag hur hamnade den där? :)

Ha en fin dag Malin! Vicke-animeringen av ditt namn är fin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

23 januari 2019 08:35

Ja du den var jättegod och lagomt som ett mellanmål till kaffet. Du har säkert rätt i att dom är på underhåll för det ser lite tomt ut

Varsågod! ;) Vicke är en hejjare på att animera och jag har känt honom sen ca 2004

Ha en fin dag själv Karin

kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards