Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 januari 2019

Av Malin wiper - 20 januari 2019 14:00

 

Hej på er! Jag upplevde nåt jobbigt på morgonen. Jag drömde och sen höll jag på att vakna och kände då hur jag slog ihop käken med en kraft som gjorde att jag hoppade till i sängen. Det var så otroligt obehagligt. Dom sista dagarna har jag inte haft ont i käken och tänderna men nu på morgonen har jag ont i tänderna på höger sida och en migränliknande känsla på den sidan. Nu blir jag tvungen att använda bettskenan jag köpte på Apoteket. Har hört att många inte klarar av att ha en sån men jag skall försöka sätta in den nån timme på dagen så hjärnan vänjer sig. Jag kommer att må så mycket bättre och vara piggare om jag får bort tandgnissel och detta ihopbitande som förstör så mycket. Tänk att det alltid skall vara nåt, så fort jag blir bra i en sak så kommer nästa. Så har det varit många år nu.

 

                                  


Bang good

 

Jag tar en bloggfri dag i morgon måndag för att vänja mig vid bettskenan och bara ägna mig åt avslappning och sånt som är bra för att få bort negativa tankar och ångest. Jag kan bara inte bli sjuk nu för jag har händelser framför mig som jag inte vill missa. 

 

  

Så här såg det ut 20 januari 2018. Nästan som vi har nu och på termometern står det i dag minus 11 grader. 

 

 

Så här såg det ut 29 december 2018 när vi var nere vid Kraftverkshamnen.

 

 

För några dagar sen såg det ut så här. Nu är det sån tjock is så folk befann sig därute och en del åkte scooter och några pimpelfiskade eller bara promenerade. Dimman hade lättat också

 

 

När man går där så är det ovanligt skräpfritt och det känns ovanligt numera då man kan hitta vadsomhelst överallt i miljön. Jag är själv uppvuxen med att man inte får slänga skräp på gator och i naturen så jag fattar inte hur det kunnat bli så här och många verkar inte bry sig. En fin båt låg där i kylan och med den önskar jag er en fortsatt fin dag. Kram från Malin

 

                                                          

 



Tv tipset: 

 

Jag tittade på Skavlan SVT häromkvällen och då var Greta Thunberg miljöaktivist en av gästerna. Vilken tjej och hon kan man verkligen kalla förebild. Hon har till och med fått sin familj att ändra sina vanor för klimatets skull. Hon är öppen med sin Aspergers syndrom och många som har den diagnosen har specialbegåvningar som samhället borde ta vara på men som det är nu har många med diagnoser svårt att få arbete och det är helt åt helsike. Dom kan göra skillnad och som Greta kämpa för vår överlevnad. En del har även sån stor teknisk begågvning och sånt behövs, alla behövs. Hon är så äkta och lever efter det hon förmedlar. Klicka här för att se ett klipp

 

   animated-dividing-line-image-0259 

 

Jag har själv börjat äta mer vegetarisk mat, har länge handlat på second hand, sopsorterar och använder inga sköljmedel. Dom medel jag använder är ekologiska, parfymfria och även fria från andra giftiga ämnen. Jag som arbetat i mögelhus 5 år vet vad gift kan göra med en person och det kom surt efter med en tumör som följd. Det jag/vi gör är i alla fall nåt och en början

 

     

Eurytmicks med I Saved The World Today  

 


#Bettskena #Greta #Eurytmicks

Av Malin wiper - 20 januari 2019 08:00

 

Dom hade så här stora avokado på Matpiraten. Vi la en ovanpå kiwi så ni ser hur stor den är. Har aldrig sett såna och det skall bli spännande att testa.

 

                           animated-avocado-image-0006                                             animated-avocado-image-0006

 

 

Två gulliga tjejer i charken. Svårt ljus att fota i

 

 

Kul bild från charken på två män och en tjej. Hon höll på att skära upp skinka till min man. Mannen med skägg tyckte att dom fått ihop en bra personal som funkade ihop så han var jättenöjd.

 

                       animated-dividing-line-image-0256

 

 

Jag kunde inte låta bli att köpa denna bananformade fickplunta för 129 kr. Banan är ju den frukt jag gillar mest och har den till och med som pålägg. På bananen står: Go Bananas och pluntan är rejäl och har tyngd i sig och en snygg kork. Den skall jag ha på barbordet och fylla den med bananlikör

 

                             animated-banana-image-0003                                     animated-banana-image-0003

 

 

Det fanns även denna fickplunta "Första Hjälpen" med två muggar till.

 

 

Vid en av kassorna hade dom lite roliga saker ex nyckelringar i dödskalleform.

 

 

Min man hittade ett paket med kycklingkorv för endast 10 kr och han tyckte dom var så goda så han vräkte i sig alla i går kväll..  

 

 

Han köpte även en ask musslor i lager från Bornholms. Dom har han inte smakat på än. Vi köpte även öl av två sorter men dom skriver jag om när vi provsmakat. Dom hade även anammas vegetariska rätter i frysdisken och det uppskattas. Sen köpte vi dom gamla vanliga basvarorna. Nu har vi tre toppenbutiker i Hallstahammar och även ett renodlat Café och det bådar gott för framtiden

 

                     animated-cleaning-image-0021                                    animated-cleaning-image-0021                         

 

I dag skall vi inte ut och slarva utan bli hemma och städa och göra lite annat som blivit eftersatt. I helgen har jag pratat med mina två väninnor och det känns kul att vi kan ha kontakt trots långa avstånd nu. Barbro har flyttat igen och bor nu på nedre botten i samma bostadsområde. A-G bor i eget hus med sin man. Nu önskar jag er en vilsam söndag 

 

       

Rock & Roll On the road. Street music of Camden. När jag bodde i Göteborg andra delen av 1970-talet då kryllade det av gatumusikanter men nu gapar det tomt tyvärr. Gatubilden är lite tristare nu. Det höll i sig även under 1980-talet men sen blev det mer tunnsått. I många andra länder finns det kvar. 

 

#Avokado #Charken #Personal #Fickplunta #Dödskalleform #Kycklingkorv #Musslor #Road 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards